Pagina 1 van 2

Onderzoek merkentrouw

Geplaatst: 07.09.2006 - 19:08
door VolvoRob
Een recent onderzoek naar merkentrouw heeft (o.a.) het volgende opgeleverd:

Bij VOLVO is er een afname van 24% tegenover een gemiddelde van 20%. VW scoort het hoogst, daar gaat 37% over naar een ander merk, terwijl Toyota het best scoort met 8%.

Nog een opmerkelijke utkomst: blijkbaar neemt na 3 jaar je waardering niet verder toe. Nog een opmerkelijke uitkomst: bij Citroen neemt de waardering over het (zit)comfort met de jaren toe.

Geplaatst: 08.09.2006 - 02:22
door S80_USA
Rob, zijn dat de cijfers voor Nederland?

Geplaatst: 08.09.2006 - 07:22
door Hans
oort van Stockholm syndroom hé :turn-l:

Geplaatst: 08.09.2006 - 09:00
door VolvoRob
@S80: wat ik kan afleiden uit de gegevens van Consumentenbond is dat het hier Nederland betreft. Er wordt o.a. gesproken over afschrijving etc, die is in NL anders dan in omliggende landen vanwege de andere prijsstructuur hier. Bovendien meldt het artikel dat de gegevens zijn samengesteld door het Consumentenbond "autopanel".

Geplaatst: 09.09.2006 - 03:37
door S80_USA
Dank je voor de toelichting. Merkentrouwheid zie je hier niet veel meer. Dat zal wel het resultaat zijn van de moordende concurrentie en de constante prijzenslagen.

Geplaatst: 11.09.2006 - 22:44
door Sander van Buiten
Volvo FOR LIFE

Geplaatst: 14.09.2006 - 21:36
door Remon
Die consumenten testen zeggen mij persoonlijk niet zo heel veel. Mijn broer nog minder. Om mijn mening te onderbouw neem ik de argumenten van mijn broer. Enkele jaren geleden kwam de bauwknecht vaatwasser als beste uit de test. Mag jij raden welke het vaakst op de reperatie afdeling stond. (en dit was niet omdat er zoveel van verkocht waren)

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:17
door kuiper
Merkentrouwheid zie je hier niet veel meer.
En toch he, mijn eerste auto was een 240. En ik heb een hoop gehad daarna: 480 turbo (2x), 740 GLE TD, nog een 240, 850, V70's etc. En ik heb ook uitstapjes gedaan naar andere merken. Sommige durf ik niet te noemen (begin met een R en eindigt met een R) maar zelfs van mijn Saab 9-5 aero (toch anderhalf jaar gehad) kreeg ik spijt. Het was gewoon geen S80 t6 (had ik daarvoor).
Dus ik denk dat de identificatie met een merk bij sommigen (bij mij) zo sterk is, dat dat dus jouw merk is.

Kuiper

PS Heb ik dus ook met Corvette.

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:20
door kuiper
Die consumenten testen zeggen mij persoonlijk niet zo heel veel.
"Mercedes: duur, maar dan heb je ook wat...."
Er zijn bij weinig auto's zo veel storingen geweest als bij de vorige E-klasse.
Wie weinig ellende wil, koopt een Japanner. Een Avensis diesel bijvoorbeeld (sneller dan een D5?).

Kuiper

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:25
door Hang-oor
Een merk beginnend met een R en eindigend met een R?

hmm, je maakt mij nieuwsgierig ik kan er niet opkomen, en dat irriteert best wel!

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:26
door kuiper
Kom op, doe je best!!!

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:27
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:31
door kuiper
Helaas niet de tweede. Zucht. Dat was nog eens afschrijven.
En wat een drama op LPG.

Kuiper

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:40
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 25.09.2006 - 23:43
door kuiper
Het is dus de Range Rover Sport geworden
Echt? Rijdt de XC90 niet veel strakker? De RR (dus niet de Sport) stond niet bekend om zijn goede wegligging. Maar wellicht dat die van de Sport veel beter is. Ik zou zelf ook de Tourag proberen, want die vind ik het mooist. Maar smaken verschillen...

Je XC70 ruil je in?

Kuiper

Geplaatst: 26.09.2006 - 00:03
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 26.09.2006 - 06:46
door kuiper
De XC ruil ik inderdaad in en geloof het of niet.... na 3 jaar rijden 1/3 van de nieuwprijs afgeschreven..
Dat is niet gek. Veel plezier er mee!

Kuiper

Geplaatst: 26.09.2006 - 10:37
door Live
1/3de...das is redelijk veel? ik koop niet z vaak een volvo:P hehe dus tell me?
VW Pheaton verliest na het eerste jaar met dan 50% vanwaarde

Geplaatst: 26.09.2006 - 11:33
door ps-amazon
auto is emotie, het kopen ervan en rijden ook; vaak loopt de emotie niet parallel met het verstand, vandaar dat je soms mensen enthousiast over een auto hoort waar je zelf nog niet in begraven zou willen worden....Persoonlijk heb ik niets met een merk, maar speelt de combinatie van kleur en vorm soms een veel grotere rol. Laats dacht ik mijn verstand te moeten gebruiken en ging op zoek naar een V70 D5, op papier een prima auto, maar ik heb er een dag in gereden en dacht toen: nee, hier word ik niet gelukkig mee. Waarom? ik weet het niet, is gevoel....Nu heb ik een nieuwe Dodge Caliber gekocht met een 2 ltr Audi diesel erin. Waarom? misschien omdat ie compleet is, of omdat het een amerikaan is, of is het omdat mijn grootvader twee Dodges heeft versleten en ik zelf een 48er Dodge in de garage heb staan? Mijn vrouw wilde een cabrio en komt met een TT thuis, waarom? eigenlijk puur om het uiterlijk oftewel het design, maar koopt ze over een paar jaar de nieuwe TT? zeer waarschijnlijk niet, zal wel een ander merk worden......

Geplaatst: 26.09.2006 - 11:54
door kuiper
Laats dacht ik mijn verstand te moeten gebruiken en ging op zoek naar een V70 D5, op papier een prima auto, maar ik heb er een dag in gereden en dacht toen: nee, hier word ik niet gelukkig mee. Waarom? ik weet het niet, is gevoel....
Heel interessant wat je zegt. Ik rijd er nu een jaar in en ik heb eigelijk dubbele gevoelens. Enerzijds: op papier is dit hem helemaal (de autopers was is is nog steeds wild over de D5 motor) en anderzijds heb ik niet meer het gevoel erbij wat ik wel had met mijn 850 GLT: geen airco, geen Cruise Control, geen leer, geen automaat, geen boordcomputer..... maar ik werd al blij als ik er naar keek. Maar wat dat nou is dat ik dat nu niet heb...?

Kuiper