S80 2.4 automaat 2002

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
viavolvo
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07.08.2017 - 17:54

Hallo leden,

Ik rijd sinds enkele maanden een s80 met automaat van bouwjaar 2002.
Sinds kort heb ik hardnekkige problemen met verschillende foutmeldingen.
Het is begonnen met een incidentele melding: storing remmen stop z.s.m.
Na het uitzetten van de auto en opnieuw starten was de melding weg.
De afgelopen dagen is het echter elke dag raak en heb ik de volgende symptomen:

Dashboard melding:
- storing remmen stop z.s.m
Dit gebeurt direct bij het starten. Motor loopt slecht en stationair draait hij teveel toeren. Als ik hem laat draaien valt hij soms helemaal weg of begint flink te schokken.
Het abs lampje brand en het slip-icoon en uitroepteken brand.
De tellers(m.u.v. Benzine meter) vallen allemaal uit. Lampje van de automaat brand niet.
Soms na een aantal herstarts loopt de motor perfect, maar krijg ik de emissieservice vereist en versnellingsbak service vereist.
Het resetten via de accu lost dit probleem op tot de volgende keer rijden. Zonder deze melding rijdt de auto geweldig!

Inmiddels is de ABS computer vervangen. Vandaag bij de dealer laten uitlezen wat begon met een hele serie foutcodes.
De foutcodes gewist en een 30 kilometer gereden. Bij het opnieuw uitlezen was alleen de slechte communicatie naar de ecm over. De dealer weet dit aan de zwakke accu en deze is vandaag vervangen. Helaas geen resultaat en bij het starten opnieuw dezelfde problemen.

De monteur sluit de ECM uit omdat er tijdens het rijden geen problemen zijn of ontstaan.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”