Knie-airbag
Geplaatst: 17.08.2017 - 20:30
Normaliter is een airbag gemaakt om een lichaamsdeel (meestal hoofd) bij een aanrijding af te remmen voordat het een deel van de auto dreigt te raken.
Dit is duidelijk bij de airbags in het stuur en boven dashboardkastje, alsook de gordijn-airbags in geval van een aanrijding van de zijkant.
Maar waarom is er nu in de nieuwe XC60 (misschien ook in andere nieuwe auto's) een knie-airbag geplaatst?
Bij een aanrijding van voren wordt de voorkant van de auto en dashboard naar de bestuurder gedrukt met mogelijk inklemming, dat gaat geen airbag tegenhouden.
Het afbreken van een rempedaal kan hier zeker bij helpen, maar een knie-airbag?
Dit is duidelijk bij de airbags in het stuur en boven dashboardkastje, alsook de gordijn-airbags in geval van een aanrijding van de zijkant.
Maar waarom is er nu in de nieuwe XC60 (misschien ook in andere nieuwe auto's) een knie-airbag geplaatst?
Bij een aanrijding van voren wordt de voorkant van de auto en dashboard naar de bestuurder gedrukt met mogelijk inklemming, dat gaat geen airbag tegenhouden.
Het afbreken van een rempedaal kan hier zeker bij helpen, maar een knie-airbag?