Pagina 1 van 1
Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 08.09.2017 - 08:40
door Classic
Mijn huidige V70 (modeljaar 2006) heeft bij ca. 270.000 km nieuwe klepstoters en tuimelaars gekregen. Bekend probleem bij deze generatie. Hoe is dat bij de vijfcilinder diesels van na 2007 in V50/V70 etc. Kennen die deze dure ellende niet meer?
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 08.09.2017 - 09:24
door V480-S60
Dit betrof de 185 pk blokken. V50 heeft deze nooit in de bewuste configuratie gehad dus ook niet dat probleem.
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 08.09.2017 - 09:35
door Classic
Mijn 2.4D had oorspronkelijk 163 pk en had het probleem ook. Pas na het vervangen van de klepstoters en tuimelaars heb ik hem laten tunen. De V50 D5 heeft 180 pk, maar ik kan me niet voorstellen dat die motor heel veel anders is dan de vijfcilinder diesels van de V70.
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 08.09.2017 - 11:02
door Tsjemp
Heb nu een D5-205PK. Voor de zekerheid laat ik wel elke 20k de olie verversen. Bij mij zijn er geen problemen mee bekend. Zaak is wel dat je geen auto koop waarbij de oliewissels te laat zijn uitgevoerd.
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 08.09.2017 - 11:26
door V480-S60
Classic schreef:
Mijn 2.4D had oorspronkelijk 163 pk en had het probleem ook. Pas na het vervangen van de klepstoters en tuimelaars heb ik hem laten tunen. De V50 D5 heeft 180 pk, maar ik kan me niet voorstellen dat die motor heel veel anders is dan de vijfcilinder diesels van de V70.
Oké. De 163pk van 2005/2006 was een gedowntunede 185pk versie. Daar zou het mee kunnen. Echter jij bent de eerste die ik hoor met die motor. Maar het kan.
De 180pk versie uit de V50 heeft fundamenteel andere onderdelen vanwege de passing in de motorruimte. Een V70 motor met appendages past niet 1 op 1 in een V50.
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 09.09.2017 - 06:41
door V70/2.4D/2003
Vastgelopen aircopompen met gevolgen voor de distributie, daar zijn ze zeker bekend mee. En als je dan niet oppast gaan de klepstoters en tuimelaars er ook aan omdat de mogelijkheid van het verspringen van de distributie aanwezig is. Ik kan in elk geval verhalen over 3 van die gevallen waarvan 1 uit eigen ervaring.
Over de problemen bij de modellen 2005-2007 ken ik er 2, alle twee de motor aan gort door afbrekende tuimelaars etc, dus zoals TS beschrijft/vraagt.
Re: Problemen met klepstoters en tuimelaars opgelost?
Geplaatst: 09.09.2017 - 13:38
door JosW
Ik weet niet wat het advies van de fabriek is inzake de olieverversing van deze Volvo's van dat bouwjaar. Als dat net als bij die van mij (2009) om de 30.000 kilometer is zou ik dat mooi negeren en het om de 20.000 kilometer doen. Scheelt je klepstoters en tuimelaars. Zegt mijn Volvospecialist. Dit niet uit geldelijk gewin maar gewoon omdat hij deze ervaring heeft. Kom daar al 30 jaar en zal me heus niet voorliegen.