Pagina 1 van 1

P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 08.09.2017 - 12:47
door Ariewhr
Hallo,

Mijn naam is Arie van de Wolfshaar en ben sinds 4 maand eigenaar van een Volvo S60 2.4T. Al sinds ik hem heb heb ik last van een storing, waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden. Hij doet dit alleen als hij warm is.

Misschien dat iemand hier ideeën heeft?
De auto geeft ECM-2310 als code. Injector cilinder 1 - Signaal ontbreekt.


Korte samenvatting van de situatie;
- Injectoren zijn goed
- Bobines zijn goed
- Bougies zijn nieuw en goed
- Bekabeling geeft geen gekke waarden tijdens doormeten
- Gisteren de auto naar de garage gehad voor diagnose, waaronder bovenstaande + compressie meten. Niks uitgekomen.
- ECM (ECU) open laten halen en laten solderen, mocht helaas niet baten.
- ECM (ECU) laten klonen door Obbe, helaas ook geen verbetering.

Nog een dingetje wat mij de laatste tijd, sinds het weer wat kouder wordt, opvalt;
- Bij lage snelheden (stadverkeer/stil laten staan na gebruik) gaat hij op 4 cilinders lopen.
- Bij iets hogere/constante snelheden, waarbij er dus meer rijwind is, zal hij keurig op 5 cilinders blijven lopen.

Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de bekabeling af en toe massa/te hoge weerstand maakt waardoor de injector geen signaal krijgt?

Iemand ideeënn?

Ik ga eind deze maand op vakantie, en nu wil ik het wel voor die tijd klaar hebben.


Groeten Arie,

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 08.09.2017 - 13:18
door edraket
Kun je zien welke cilinder er uitvalt? En al eens geprobeerd de bobines om te wisselen?

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 08.09.2017 - 14:18
door Ariewhr
Hij geeft steeds aan dat Injector 1 geen signaal krijgt. Het gaat dus ook om deze cilinder.
Bobines heb ik verplaatst, hierdoor verplaatste het probleem zich echter niet. Ditzelfde geldt voor de injectoren.

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 09.09.2017 - 15:30
door edraket
Kan zijn dat de transistor in de ecu stuk is of slecht contact maakt, maar die heb je al gewisseld. Denk echt dat je het in de bedrading moet zoeken.

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 11.09.2017 - 11:48
door Musicus
Dubbel topic...

Je hebt hier toch al over geschreven? Zelfde titel notabene.

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 13.09.2017 - 16:32
door Jöng
Klepstoters gecontroleerd? Een Citroen C5 die ik ooit had liep op drie poten door slechte klepstoters namelijk....

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 13.09.2017 - 20:27
door edraket
Dan moet de comprssie ook niet goed zijn, dus lijkt me uitgesloten. Daarnaast heeft deze auto zeer waarschijnlijk vaste stoters.

Re: P0201 Ten einde raad

Geplaatst: 14.09.2017 - 15:31
door Marvinn
Een Citroën C5 heeft hydraulische klepstoters inderdaad, dus dat is anders dan de Volvo.