P0201 Ten einde raad
Geplaatst: 08.09.2017 - 12:47
Hallo,
Mijn naam is Arie van de Wolfshaar en ben sinds 4 maand eigenaar van een Volvo S60 2.4T. Al sinds ik hem heb heb ik last van een storing, waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden. Hij doet dit alleen als hij warm is.
Misschien dat iemand hier ideeën heeft?
De auto geeft ECM-2310 als code. Injector cilinder 1 - Signaal ontbreekt.
Korte samenvatting van de situatie;
- Injectoren zijn goed
- Bobines zijn goed
- Bougies zijn nieuw en goed
- Bekabeling geeft geen gekke waarden tijdens doormeten
- Gisteren de auto naar de garage gehad voor diagnose, waaronder bovenstaande + compressie meten. Niks uitgekomen.
- ECM (ECU) open laten halen en laten solderen, mocht helaas niet baten.
- ECM (ECU) laten klonen door Obbe, helaas ook geen verbetering.
Nog een dingetje wat mij de laatste tijd, sinds het weer wat kouder wordt, opvalt;
- Bij lage snelheden (stadverkeer/stil laten staan na gebruik) gaat hij op 4 cilinders lopen.
- Bij iets hogere/constante snelheden, waarbij er dus meer rijwind is, zal hij keurig op 5 cilinders blijven lopen.
Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de bekabeling af en toe massa/te hoge weerstand maakt waardoor de injector geen signaal krijgt?
Iemand ideeënn?
Ik ga eind deze maand op vakantie, en nu wil ik het wel voor die tijd klaar hebben.
Groeten Arie,
Mijn naam is Arie van de Wolfshaar en ben sinds 4 maand eigenaar van een Volvo S60 2.4T. Al sinds ik hem heb heb ik last van een storing, waar ik de oorzaak maar niet van kan vinden. Hij doet dit alleen als hij warm is.
Misschien dat iemand hier ideeën heeft?
De auto geeft ECM-2310 als code. Injector cilinder 1 - Signaal ontbreekt.
Korte samenvatting van de situatie;
- Injectoren zijn goed
- Bobines zijn goed
- Bougies zijn nieuw en goed
- Bekabeling geeft geen gekke waarden tijdens doormeten
- Gisteren de auto naar de garage gehad voor diagnose, waaronder bovenstaande + compressie meten. Niks uitgekomen.
- ECM (ECU) open laten halen en laten solderen, mocht helaas niet baten.
- ECM (ECU) laten klonen door Obbe, helaas ook geen verbetering.
Nog een dingetje wat mij de laatste tijd, sinds het weer wat kouder wordt, opvalt;
- Bij lage snelheden (stadverkeer/stil laten staan na gebruik) gaat hij op 4 cilinders lopen.
- Bij iets hogere/constante snelheden, waarbij er dus meer rijwind is, zal hij keurig op 5 cilinders blijven lopen.
Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de bekabeling af en toe massa/te hoge weerstand maakt waardoor de injector geen signaal krijgt?
Iemand ideeënn?
Ik ga eind deze maand op vakantie, en nu wil ik het wel voor die tijd klaar hebben.
Groeten Arie,