Pagina 1 van 3
kosten verstuivers en intercooler
Geplaatst: 09.09.2006 - 16:29
door gevanje
Hallo mensen,
Ik ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
Vraag wie heeft ervaring met het plaatsen van nieuwe verstuivers voor wat de kosten betreft? Is het verstandig alle 5 te vervangen???
Geplaatst: 09.09.2006 - 16:50
door Ramon&Ramon
altijd handig als je vermeld om welke volvo het gaat en type motor!
Voor een D5 1000 euro 5 injectoren
Voor een ouder model diesel 695 euro.. 5 verstuivers
Geplaatst: 09.09.2006 - 18:42
door Firefox
@ gevanje,
Zou je me kunnen vertellen wat de klachten waren? Ik begrijp uit je bericht dat de dealer er ook al naar gezocht heeft maar de oorzaak niet heeft kunnen vinden. Ik heb zelf het vermoeden een defecte verstuiver of brandstofpomp te hebben, maar ook bij mij kunnen ze niets vinden.
Geplaatst: 09.09.2006 - 19:37
door gevanje
Klacht was hoog verbruik. Het is gevonden door op de retourleidingen leidingen te plaatsen met daarboven maatbekers. Ik heb begrepen dat de verschillen in brandstof na een bepaalde tijd stationair draaien max. 5 ml. mag zijn. Bij mij auto was het per cylinder resp. 10, 13, 13, 17 en 48.
Geplaatst: 09.09.2006 - 22:40
door Gast
Als de verschillen niet meer dan 5 ml. mag bedragen, heb je er dus sowieso 2 stuk.
Het is nog al een kosten plaatje!
Als je zelf handig bent, kan je misschien die twee zelf vervangen.
Volgens mij heeft
www.volvos.nl nog wat liggen.
Geplaatst: 10.09.2006 - 14:06
door HMG
Vast en zeker, leidingen staan op Ebay!
Geplaatst: 10.09.2006 - 16:43
door NOS
wees blij dat je nog kan starten......
Geplaatst: 10.09.2006 - 22:40
door Ramon&Ramon
pas op met wat je doet met het vervangen van de injectoren,als het mis gaat,gaat het goed mis,alles moet perfect schoon zijn en de zittingen van de injectoren zijn dat meestal niet, waardoor ze gaan lekken of los gaan zitten,
is dat het geval kost het je een nieuwe cylinderkop!
Geplaatst: 10.09.2006 - 23:02
door Gast
Ramon&Ramon schreef:pas op met wat je doet met het vervangen van de injectoren,als het mis gaat,gaat het goed mis,alles moet perfect schoon zijn en de zittingen van de injectoren zijn dat meestal niet, waardoor ze gaan lekken of los gaan zitten,
is dat het geval kost het je een nieuwe cylinderkop!
Misschien kan je @Gevanje adviseren hoe het goed te doen!
Ofwel korte handleiding hoe vervang je injectoren.
Geplaatst: 17.09.2006 - 16:12
door mvdworp
Ik ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
Heb mogelijk ook een probleem met de intercooler. Hoor een slepend/ sissend geluid bij snel optrekken. Echter geen waarneembaar vermogensverlies. Besproken met Dennis van Fasttech, deze zal de
intercooler testen op lekkage. Ben benieuwd naar de stand van zaken bij
Gevanje en naar het kostenplaatje.
Geplaatst: 26.09.2006 - 23:36
door Bover
mvdworp schreef:Ik ben erachter gekomen dat tenminste 1 van mijn verstuivers niet lekker werkt. Hulde aan Fasttech!! zij vonden de kwaal die de dealer niet vond. Ook mijn intercooler is niet lekker (lekt).
Heb mogelijk ook een probleem met de intercooler. Hoor een slepend/ sissend geluid bij snel optrekken. Echter geen waarneembaar vermogensverlies. Besproken met Dennis van Fasttech, deze zal de
intercooler testen op lekkage. Ben benieuwd naar de stand van zaken bij
Gevanje en naar het kostenplaatje.
Hoor je niet de turbo overtollige lucht afblazen?? pffzz pffzz

Geplaatst: 26.09.2006 - 23:49
door mvdworp
Dennis van Fasttech dacht aan de intercooler. Wordt nog onderzocht.
Ben nog wel benieuwd naar stand van zaken bij Gevanje. Problemen
al opgelost? Dacht bij mij vorige auto (Passat TDI) ook een probleem met de verstuivers te hebben, bleek het compressieverlies op één cilinder te zijn. Gewoon motorslijtage na 225.000 km. Is echter niet te verwachten bij een V70!?
Geplaatst: 26.09.2006 - 23:58
door Bover
Ik weet dat er hard gewerkt aan een oplossing voor gevanje zijn auto.
De diagnose van Fasttech lijkt of schijnt te kloppen. Goed werk geleverd daar in neede.
intercooler
Geplaatst: 27.09.2006 - 10:28
door Ramon&Ramon
Een VW Passat met motorslijtage na 225000km.Dat lijkt me erg stug.
Typisch,s een geval van,hoe noemen ze dat ook alweer.
Je iets wijs laten maken wat ondernormale omstandigheden nooit voor komt.
Wat betreft het sissend geluid,is er geen slang stuk met een klein haarscheurtje erin?
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:11
door edraket
Is het niet mogelijk om de verstuivers te laten reviseren? Bij oudere diesels kan dat zeker. Er worden dan nieuwe nozzles geplaats, en de inspuitdruk afgeregeld, waardoor de verstuivers weer als nieuw zijn.
Is dat met de moderne diesel motoren niet mogelijk? Ik hoor bedragen voorbij komen tussen de 1000 en 1700 euro voor 5 nieuwe verstuivers. Moet goedkoper kunnen lijkt me.
Ik weet ook dat er in het begin veel problemen zijn geweest met de verstuivers van de D5 motoren. Volvo heeft toen de opdracht gekregen om deze per injector te vervangen, dus alleen degene die stuk is. Is dat af te raden?
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:42
door Ramon&Ramon
Als jij een goedkoper adres weet,laat mij het even weten!
Verdiep je eerst is in de werking van die electronische injectoren,dan kom je denk ik tot een ander oordeel,het is duur,maar dat is nu eenmaal zo.
Geplaatst: 27.09.2006 - 16:39
door mvdworp
Een VW Passat met motorslijtage na 225000km.Dat lijkt me erg stug.
Typisch,s een geval van,hoe noemen ze dat ook alweer.
Je iets wijs laten maken wat ondernormale omstandigheden nooit voor komt.
Is toch echt vastgesteld door een onafhankelijke Diesel specialist "Diesel Buchli" uit Harderwijk en niet door een VW dealer. Zeg het maar!?
Geplaatst: 27.09.2006 - 21:58
door Ramon&Ramon
De eerste 5 cyl diesels van Volvo waren ook een VAG produkt,evenals een 240,740 en een 940 Diesel.
Er rijden nu nog steeds 6 cyl met meer dan 500000km.
Incidenten kunnen altijd voorkomen,maar ook VW Diesels draaien zeer lang mee.
Geplaatst: 27.09.2006 - 23:44
door edraket
Ramon&Ramon schreef:Als jij een goedkoper adres weet,laat mij het even weten!
Verdiep je eerst is in de werking van die electronische injectoren,dan kom je denk ik tot een ander oordeel,het is duur,maar dat is nu eenmaal zo.
Ik stel toch niet voor niets deze vraag! Ik neem aan dat het probleem van een lekke injector mechanisch is, en niet electronisch. Ik heb wel eens een adres gezien welke vervangings injectoren levert voor o.a. de VW pompverstuivers. Het vermogen zou ook nog eens toenemen, maar dat lijkt me door een overmaat aan brandstof. De software zal er wel op aangepast moeten worden.
Het valt me overigens op dat jij heel veel antwoorden geeft in de trend van "het is nu eenmaal zo", of aangeeft dat iets kan zonder een oplossing. Ik waardeer je input ten zeerste, maar dan wel graag een oplossing erbij. Ik vraag om een alternatief, en dan heb ik niet zoveel aan zo'n antwoord.
Geplaatst: 28.09.2006 - 03:28
door gevanje
Hallo allemaal,
Mijn problemen zijn inmiddels opgelost. De injectoren/verstuivers schijnen inderdaad erg duur te zijn. Of het goedkoper kan weet ik niet. Ik heb wel gemerkt dat het advies allemaal of 1 vervangen nogal verschilt.