Remmen na 12 jaar stilstand (144 1973)
Geplaatst: 23.09.2017 - 23:58
Na ruim 12 jaar stilstand in een droge omgeving heb ik mijn 144DL Aut met B20A weer naar mijn eigen stalling laten overbrengen om elk weekend de auto weer APK OK te krijgen. De motor liep na een nieuwe benzineslang na 20 seconden weer perfect!
Het Probleem is dat de remmen vastzitten.
Wat heb ik gedaan:
- oude vloeistof uit t potje gehaald en vervangen door nieuwe DOT4
- alle blokken los gehaald en de cilinders gangbaar gemaakt
- na een keer remmen is bij LV 2 cilinders vast komen te zitten in de uiterste positie
Bij het vacuüm aanzuigen van remvloeistof komt er geen remolie uit de nippels
Kan dit aan de verdeler liggen, de hub waaraan alle remleidingen na de hoofdremcilinder zijn aangesloten?
Ik ken de werking niet van dit onderdeel. heb de "schakelaar" erop los gehaald, maar dat heeft niet geholpen.
Kan dit onderdeel gereset worden?
Tips zijn welkom.
Het Probleem is dat de remmen vastzitten.
Wat heb ik gedaan:
- oude vloeistof uit t potje gehaald en vervangen door nieuwe DOT4
- alle blokken los gehaald en de cilinders gangbaar gemaakt
- na een keer remmen is bij LV 2 cilinders vast komen te zitten in de uiterste positie
Bij het vacuüm aanzuigen van remvloeistof komt er geen remolie uit de nippels
Kan dit aan de verdeler liggen, de hub waaraan alle remleidingen na de hoofdremcilinder zijn aangesloten?
Ik ken de werking niet van dit onderdeel. heb de "schakelaar" erop los gehaald, maar dat heeft niet geholpen.
Kan dit onderdeel gereset worden?
Tips zijn welkom.