Trillingen door de auto V50T5 automaat FWD
Geplaatst: 01.10.2017 - 18:21
Hallo,
Sinds enige tijd heb ik last van trillingen welke met name via de stoel/vloer te voelen zijn, Ik heb inmiddels al het een en ander vervangen:
- Draagarmen voor (Meyle HD)
- Schokbrekers rondom (Bilstein B4)
- Veerpootlagers (Febi)
- Stabilisatorkoppelstangetjes (Moog)
- Spoorstangen (TRW)
- Stuurkogels (TRW)
- Remschijven (Ate powerdisc 320 mm)
- Remblokken (Brembo)
De trillingen treden op bij langzaam rijden door de stad (net of je een ovaal wiel hebt) en vanaf 90 tot 120 kilometer. Daarboven merk je het niet meer.
Is het mogelijk dat een van de motorsteunen kapot is en hoe is dit te controleren? Is er nog een specifieke steun welke extra gevoelig is bij de T5?
Of is er wellicht een aandrijfas versleten? De auto heeft nu 246.000 km gelopen.
Er zitten Vredestein banden in de maat 205/50/17 op originele volvo velgen onder. Ik heb met het oog gekeken of er slingers cq hoogteslag in de velgen/banden zat maar dit niet waargenomen.
Tevens heb ik last van hakerig sturen (met name naar rechts) in koude toestand rond de middenstand. Moet af en toe het stuur er gewoon doorheen trekken wat natuurlijk niet erg veilig is. Na enige kilometers wordt het wel minder (olie warmer?) Stuurhuis al geflushed en tijdens de montage van bovengenoemde onderdelen gecontroleerd of veerpoten makkelijk konden draaien (zonder spoorstangen) Stuurhuis draait met draaiende motor en zonder spoorstangen ook makkelijk heen en weer. Zit er nog een kruiskoppeling tussen het stuurhuis en stuurstang welke eventueel problemen kan geven?
Bij voorbaat dank voor jullie input, Frans
Sinds enige tijd heb ik last van trillingen welke met name via de stoel/vloer te voelen zijn, Ik heb inmiddels al het een en ander vervangen:
- Draagarmen voor (Meyle HD)
- Schokbrekers rondom (Bilstein B4)
- Veerpootlagers (Febi)
- Stabilisatorkoppelstangetjes (Moog)
- Spoorstangen (TRW)
- Stuurkogels (TRW)
- Remschijven (Ate powerdisc 320 mm)
- Remblokken (Brembo)
De trillingen treden op bij langzaam rijden door de stad (net of je een ovaal wiel hebt) en vanaf 90 tot 120 kilometer. Daarboven merk je het niet meer.
Is het mogelijk dat een van de motorsteunen kapot is en hoe is dit te controleren? Is er nog een specifieke steun welke extra gevoelig is bij de T5?
Of is er wellicht een aandrijfas versleten? De auto heeft nu 246.000 km gelopen.
Er zitten Vredestein banden in de maat 205/50/17 op originele volvo velgen onder. Ik heb met het oog gekeken of er slingers cq hoogteslag in de velgen/banden zat maar dit niet waargenomen.
Tevens heb ik last van hakerig sturen (met name naar rechts) in koude toestand rond de middenstand. Moet af en toe het stuur er gewoon doorheen trekken wat natuurlijk niet erg veilig is. Na enige kilometers wordt het wel minder (olie warmer?) Stuurhuis al geflushed en tijdens de montage van bovengenoemde onderdelen gecontroleerd of veerpoten makkelijk konden draaien (zonder spoorstangen) Stuurhuis draait met draaiende motor en zonder spoorstangen ook makkelijk heen en weer. Zit er nog een kruiskoppeling tussen het stuurhuis en stuurstang welke eventueel problemen kan geven?
Bij voorbaat dank voor jullie input, Frans
