Pagina 1 van 1

Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 05.10.2017 - 01:03
door Peukje1
Om het banden geluid binnen te verminderen heb ik isolatiemateriaal van 5 mm dik aangebracht.
Dit heb ik gedaan bij de op de plastic wielkuipen voor en op de deurstijl voor aan de wielzijde.
Dit zorgde al voor een stuk minder geluid van de banden en ook het motorgeluid is wat minder.
Daarna heb ik de kuip van het reservewiel gedaan.
De achter schermen heb ik aan de binnenkant vol gepropt met polyestervezel .
De auto is al een heel stuk stiller .
Nu wil ik ook aan de binnenkant de wielkuipen achter en het deel onder de achterbank nog doen.

Re: Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 05.10.2017 - 17:36
door kww
Het grootste effect krijg je met de deuren (opspattend water) de A, B en C stijlen en het dak.
Vervolgens de bodem zelf en zo ver/hoog mogelijk in het schutbord.
Vergeet hierbij ook niet om te controleren of alle pluggen afgedekt zijn.
Vervolgens kun je ook nog overwegen om extra deurrubbers te plaatsen tussen portieren en de auto zelf.
Die kun je gewoon per rol kopen bij ebay bijvoorbeeld.
Hoe heb je de plastic wielkuipen gedempt?
Tussen auto en plastic of tussen band en plastic?
In het eerste geval kun je ook nog overwegen om een stuk tapijt tegel aan de kant van band/kuip te lijmen.
Nog een optie is om het metaal aan de binnenkant van je wielkasten helemaal schoon te maken en een laag rubbercoating
aan te brengen.
Dit is bedoeld om opspattende steentjes te weren maar werkt ook uitstekend isolerend.
Tot slot, een setje stille banden volgens de verschillende testen en het is weer wat stiller.
Heb je ook met een DB meter gemeten om te zien wat het effect is geweest?

Re: Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 05.10.2017 - 20:32
door trondheim
Voor de grote oppervlakten zoals deuren zou je ook anti-dreunplaat kunnen nemen. Ik heb dit gebruikt op een RAV4 (herriebak!) en werkte prima. Dit zorgt dat er geen plaatdelen gaan 'meezingen', 'meedreunen' of resoneren.
https://www.autoschadeshop.nl/index.php ... reunplaten

Toentertijd ook gelijk de stilste banden uitgezocht, in dit geval waren Michelin het stilst.

Isolatie S40

Geplaatst: 06.10.2017 - 10:06
door Peukje1
Hallo,
ik heb de isolatie aan de binnenkant op de kuip geplakt en ook de deurstijl en een deel van het binnenscherm mee gepakt.
Op sommige plaatsen zit nu 1cm dik isolatiemateriaal.
Voor de banden heb ik ook gekozen voor Michelin maar er was wel verschil maar dat viel uiteindelijk tegen.
Ik ben maandag bij de banden man geweest en die had nu nieuwe stille banden met aan de binnenkant op het loopvlak +/- 2 cm schuimrubber geplakt.

Re: Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 07.10.2017 - 19:43
door HbTps
Ik zet de radio wel wat harder :D

Re: Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 10.10.2017 - 06:46
door YannickC
Ik ben er op uitgekomen dat bij mij het dakhemel veel speling had wat ook veel rammels veroorzaakte.
Ik heb toen kussenvulling gestoken achteraan aan de zij-achter ramen en ook helemaal in de center (via het plastiek kapje).
Een wereld van verschil!

Nu is de volgende rammel het bevestigingsysteem van de achterzetels.
Daar moet ik nog eens werk van maken :)

Re: Isolatie wielkuipen en reservenwielbak en nog meer.

Geplaatst: 10.10.2017 - 16:14
door Blade
Als je nou een LS400 had gekocht, dan had je al deze isolatie niet hoeven monteren.....