Pagina 1 van 1
nog even voorstellen....
Geplaatst: 23.10.2017 - 22:34
door duoV70
dag mede hippers, sinds de zomer een hip uit 2013 als zzper op de zaak aangeschaft... echt wow... onze andere, een XC70 uit 2000 blijft overigens ook in de familie, mijn vrouw rijdt daar heel fijn en veilig in. Mijn gemiddelde staat na 4000 km op 1.7 l/100 km, top dus.
even zover,
hartelijke groet,
Mark
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 24.10.2017 - 10:20
door Summum
Welkom, en veel rijplezier gewenst. Je hebt dus nog een 0% bijtellingsmodel, maar daar zul je niet lang meer van kunnen genieten. Ga je hem volgend jaar alweer wegdoen, of accepteer je daarna de volle bijtelling?
Waar staat bij jou trouwens de afkorting HIP voor?
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 24.10.2017 - 11:34
door RoaldH
Plugin Hybrid maar dan andersom? Ook welkom hier!
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 24.10.2017 - 22:02
door vaudi
Er zijn best veel pih's te koop die nog een jaar 0% hebben.
Voor zzp'ers zeer interessant.
Scheelt uiteraard een jaar veel in de kosten. Als je dat verrekent met de aanschafprijs, valt het erg mee.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 25.10.2017 - 17:43
door RichieB
Hmm, mijn ervaring is dat die 0% gewoon in de prijs zit verwerkt. Of ze 7% als ze uit 2015 zijn. Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de overstap ga maken van 0% naar 7% ga of toch maar meteen voor de 4% (=Telsa) ga.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 25.10.2017 - 21:37
door Autozoeker
Wat RicheB zegt klopt. Zit allemaal in prijs verwerkt. Heb voor dezelfde keuze gestaan, vorig jaar waren de 7% modellen flink duurder dan de 15% modellen (ook al waren ze ouder met meer km op de teller).
Als je nu een Tesla neemt, wordt het een S of X ? Want de model 3 gaat nog lang niet worden geleverd naar nederland.
Zit je dan niet met dit probleem dat je na een paar jaar toch 22% moet lappen over de 50k?. Een 2e handse is ook niet ideaal, en vrij aan de prijs. Afhankelijk van jaartal, zit je weer na x jaar op die 22% boven 50k. En natuurlijk is een en andere ook alweer inbegrepen in de prijs.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 25.10.2017 - 22:34
door RichieB
Ik kreeg vandaag een mailing van Tesla dat als je nu een S of X koopt je 60 maanden lang 4% mag bijtellen. Of dat gewoon interpretatie is of dat de belastingdienst dit heeft verklaard ga ik uitzoeken.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 25.10.2017 - 22:47
door Autozoeker
het klopt wel dat je 60 mnd 4% krijgt, maar ws alleen tot 50k...
Het is op verschillende manieren te interpreteren die "60 mnd 4% bijtelling". Ik denk dat je het snelst antwoord heb van de belastingdienst. Laat je even nog weten als je het antwoord heb? Misschien wel interesting voor mensen die nog keuze moeten maken.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 26.10.2017 - 08:56
door RichieB
Tesla is er
vrij duidelijk over:
Bijtellingstarieven de komende jaren
Uitgangspunt van de plannen van de overheid is dat van 2017 t/m 2020 alle benzine- en dieselmotoren volgens een eenzelfde tarief van 22% bijtelling worden belast en auto’s zonder CO2-uitstoot op 4% te houden, waarbij bij eerste registratie vanaf 2019 dit percentage geldt tot een aanschafwaarde van € 50.000 en het deel daarboven tegen 22% wordt berekend.
Een brief naar de belastinginspecteur lijkt me de enige manier om uitsluitsel te krijgen. Het is een dure fout als het straks toch anders blijkt te zijn.
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 26.10.2017 - 09:42
door Autozoeker
Het wetsvoorstel lijk me vrij duidelijk. Tesla adverteert met 60 mnd op het totaal bedrag, moet je anders proberen vast te zetten op papier als soort garantie dat ze er evt voor opdraaien. Op het tesla forum is er ook de nodige verwarring er over, zo zou een nov 2013 model s stuk aantrekkelijker zijn dan bijv een dec 2013 model s (voor bv, eenmanszaak is bijtelling na 5 jr nooit hoger dan werkelijke kosten).
Re: nog even voorstellen....
Geplaatst: 26.10.2017 - 11:06
door v60pih
Op de website van Tesla hebben ze het idd over het
uitgangspunt van de plannen:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/bijtelling
Maar als je de autobrief II leest, dan geldt volgens mij vanaf 2019 voor alle electrische auto's de 50k grens:
Naar meer emissievrije kilometers
Nulemissievoertuigen blijven tot en met 2020 op hetzelfde niveau gestimuleerd. Dat houdt in dat het bijtellingspercentage van 4 gehandhaafd blijft. Ook in de BPM en de MRB blijven nulemissievoertuigen volledig vrijgesteld. Deze stimulering is techniekneutraal, dus betreft zowel auto’s die elektrisch rijden op een batterij als auto’s die elektrisch rijden op waterstof. Dit zeer voordelige percentage voor de zakelijke rijder kent het risico vooral voor het luxere segment voertuigen interessant te zijn. Door de gekozen opzet is het financiële voordeel daar het grootst. Bovendien is het vermogen en daarmee het energieverbruik van deze luxe voertuigen veelal dusdanig hoog dat overstimulering geen kosteneffectief duurzaamheidsbeleid is. Daarom begrenst het kabinet vanaf 2019 het verlaagde bijtellingspercentage voor volelektrische voertuigen tot het deel van de catalogusprijs tot € 50.000. Het deel van de catalogusprijs boven € 50.000 komt vanaf 2019 in het algemene bijtellingspercentage van 22 te vallen. Voor voertuigen die elektrisch rijden op waterstof geldt deze beperking niet.