Trekhaak icm parkeersensoren
Geplaatst: 31.10.2017 - 20:58
Eerst maar even de huidige leden bedanken voor jullie indirecte hulp bij de aanschaf van mijn V60.
De afgelopen maanden heb ik veelvuldig anoniem het forum doorlopen om zoveel mogelijk info te vergaren over de pro's en con's voor deze auto.
Ik had mijn oog al op de V60 sinds ik die de eerste keer tegenkwam maar het heeft even geduurd voordat het mijn tijd was om er een aan te schaffen.
De conclusie was simpel. Het moest een model vanaf 2014 worden, die neus is net even mooier. Diesel met wat power (D4) en een automatische bak. Nu waren de berichten over de geartronic goed dus verwachte veel van deze 8 versnellingen.
In de diverse topics is het merendeel van de leden positief of konden de wat mindere zaken goed opgelost worden.
Het meest serieuze isseu lijkt de EGR klep, daarnaast een diversiteit aan kleinere oplosbare probleempjes.
Dus de laatste weken wat serieuzer de handel bekeken en een mooie uitvoering in het zuiden gevonden. De proefrit was volgens verwachting. Mooie wagen die goed rijdt en waarin we nog heel wat km's kunnen maken.
De meegereisde familie was ook tevreden dus de koop was snel gesloten.
Dus nu nog een paar dagen wachten om as zaterdag een saville grijze V60 D4 geartronic van april 2017 op te halen.
In de tussentijd een lijstje opgesteld met de eerste aanpassingen/toevoegingen.
- bescherming op de achterbumper
- veerpootsteun in het vooronder
- 12v aansluiting in de kofferbak
- trekhaak aan de achterkant
- reservewiel onder de afdekplaat
- power-eco tuning op de aandrijving
Nu is er met de trekhaak wat twijfel gekomen. Ik heb voorkeur voor een vaste trekhaak. Niet alleen voordeliger maar vooral meer solide.
Nu geeft de garage aan dat een vaste haak eventueel de achteruitrijsensoren beinvloed. Lijkt mij raar, de sensoen zitten wat meer naar buiten en zeker als de haak in het systeem aangemeld is moet dat toch geen probleem geven.
Dus, wie heeft er achter z'n V60 een vaste trekhaak zitten en geeft dit problemen icm de achteruitrijsensoren?
De afgelopen maanden heb ik veelvuldig anoniem het forum doorlopen om zoveel mogelijk info te vergaren over de pro's en con's voor deze auto.
Ik had mijn oog al op de V60 sinds ik die de eerste keer tegenkwam maar het heeft even geduurd voordat het mijn tijd was om er een aan te schaffen.
De conclusie was simpel. Het moest een model vanaf 2014 worden, die neus is net even mooier. Diesel met wat power (D4) en een automatische bak. Nu waren de berichten over de geartronic goed dus verwachte veel van deze 8 versnellingen.
In de diverse topics is het merendeel van de leden positief of konden de wat mindere zaken goed opgelost worden.
Het meest serieuze isseu lijkt de EGR klep, daarnaast een diversiteit aan kleinere oplosbare probleempjes.
Dus de laatste weken wat serieuzer de handel bekeken en een mooie uitvoering in het zuiden gevonden. De proefrit was volgens verwachting. Mooie wagen die goed rijdt en waarin we nog heel wat km's kunnen maken.
De meegereisde familie was ook tevreden dus de koop was snel gesloten.
Dus nu nog een paar dagen wachten om as zaterdag een saville grijze V60 D4 geartronic van april 2017 op te halen.
In de tussentijd een lijstje opgesteld met de eerste aanpassingen/toevoegingen.
- bescherming op de achterbumper
- veerpootsteun in het vooronder
- 12v aansluiting in de kofferbak
- trekhaak aan de achterkant
- reservewiel onder de afdekplaat
- power-eco tuning op de aandrijving
Nu is er met de trekhaak wat twijfel gekomen. Ik heb voorkeur voor een vaste trekhaak. Niet alleen voordeliger maar vooral meer solide.
Nu geeft de garage aan dat een vaste haak eventueel de achteruitrijsensoren beinvloed. Lijkt mij raar, de sensoen zitten wat meer naar buiten en zeker als de haak in het systeem aangemeld is moet dat toch geen probleem geven.
Dus, wie heeft er achter z'n V60 een vaste trekhaak zitten en geeft dit problemen icm de achteruitrijsensoren?