Werer terug naar XC60
Geplaatst: 05.11.2017 - 13:16
Ik heb twee jaar in een XC90 (2011, D5 AWD GT6) gereden.
Daarvoor ook zoiets in een XC60 en idem V70.
De auto’s reden allemaal heerlijk, met een goede uitstraling.
Vandaar dat ik ook nu toch weer voor een Volvo heb gekozen in dit geval weer een XC60.
Ik heb wel andere merken overwogen, maar dat werd toch weer te duur, of ik had er geen fijn gevoel bij.
Het blijkt dan ook met dit soort beslissingen dat emotie een grotere rol speelt dan ratio.
Ik heb namelijk best wat kosten gehad met mijn Volvo’s, met name met de XC90.
Ze gaan weliswaar lang mee en zijn tot zeer hoge km standen in staat, maar dat gaat dus niet zonder slag of stoot.
Jaren geleden heb ik ook ooit Audi A6 gereden die probleemloos 355k km liep met als duurste reparatie behoudens normaal onderhoud van €450 (ABS pomp). Maar ook de Audi’s zijn niet meer wat ze waren in meerdere opzichten.
Heb nu ook Hyundai Santa Fe overwogen, maar dat gaf me helemaal geen fijn gevoel, terwijl dat toch ook serieus geld kost. Enfin, ik dwaal af.
Ik was deze keer op zoek naar een auto met de zogenaamde kop er af, om zo de komende 5 jaar weinig extra kosten te hebben. Daarbij natuurlijk genietend van alle moderne snufjes en die er op een nieuwe auto zitten
Afgelopen vrijdag gaan kijken voor een XC60 afkomstig uit Zweden van 31-03-2016 bij garage Gijsberts te Elst.
Mijn vrouw en ik werden zeer prettig ontvangen, we waren er die middag al uit na het bespreken van de leveringsvoorwaarden. De XC90 (202k km) werd ingeruild tegen een faire prijs.
Elders had wellicht meer gekund, maar de XC60 was relatief gezien niet duur, zeker gezien de opties.
De auto heeft de volgende specificaties:
Polestar ECU tuning naar 230 ps and 470 Nm.
20” Avior lichtmetalen velgen (zomer), Four C onderstel, schakel paddels, exterior styling kit, running boards, anti diefstal alarm, keyless drive, Senus Navigatie met High Performance audio, ACC, BLIS, lane departure warning, parkeer sensoren achter, camera voor en achter, VOC, parkeer verwarming, Inscription leer, electrische bedienbare stoelen (met geheugen bestuurders kant), 4 verwarmde zitplaatsen, electrische voorruit verwarming, dimmende binnen en buitenspiegels, kompas in binnenspiegel, panorama dak, privacy glass, gelaagd glas, actieve xenon verlichting, stalen bagage rack, stoffen en rubberen vloermatten, rubber mat bagageruimte, afneembare trekhaak, 18” Pan lichtmetalen velgen (winter), etc
DF12BB27-7D3C-4685-9 … E5E.jpeg
C04AAE75-EE8A-431F-8 … BC1.jpeg
Daarvoor ook zoiets in een XC60 en idem V70.
De auto’s reden allemaal heerlijk, met een goede uitstraling.
Vandaar dat ik ook nu toch weer voor een Volvo heb gekozen in dit geval weer een XC60.
Ik heb wel andere merken overwogen, maar dat werd toch weer te duur, of ik had er geen fijn gevoel bij.
Het blijkt dan ook met dit soort beslissingen dat emotie een grotere rol speelt dan ratio.
Ik heb namelijk best wat kosten gehad met mijn Volvo’s, met name met de XC90.
Ze gaan weliswaar lang mee en zijn tot zeer hoge km standen in staat, maar dat gaat dus niet zonder slag of stoot.
Jaren geleden heb ik ook ooit Audi A6 gereden die probleemloos 355k km liep met als duurste reparatie behoudens normaal onderhoud van €450 (ABS pomp). Maar ook de Audi’s zijn niet meer wat ze waren in meerdere opzichten.
Heb nu ook Hyundai Santa Fe overwogen, maar dat gaf me helemaal geen fijn gevoel, terwijl dat toch ook serieus geld kost. Enfin, ik dwaal af.
Ik was deze keer op zoek naar een auto met de zogenaamde kop er af, om zo de komende 5 jaar weinig extra kosten te hebben. Daarbij natuurlijk genietend van alle moderne snufjes en die er op een nieuwe auto zitten
Afgelopen vrijdag gaan kijken voor een XC60 afkomstig uit Zweden van 31-03-2016 bij garage Gijsberts te Elst.
Mijn vrouw en ik werden zeer prettig ontvangen, we waren er die middag al uit na het bespreken van de leveringsvoorwaarden. De XC90 (202k km) werd ingeruild tegen een faire prijs.
Elders had wellicht meer gekund, maar de XC60 was relatief gezien niet duur, zeker gezien de opties.
De auto heeft de volgende specificaties:
Polestar ECU tuning naar 230 ps and 470 Nm.
20” Avior lichtmetalen velgen (zomer), Four C onderstel, schakel paddels, exterior styling kit, running boards, anti diefstal alarm, keyless drive, Senus Navigatie met High Performance audio, ACC, BLIS, lane departure warning, parkeer sensoren achter, camera voor en achter, VOC, parkeer verwarming, Inscription leer, electrische bedienbare stoelen (met geheugen bestuurders kant), 4 verwarmde zitplaatsen, electrische voorruit verwarming, dimmende binnen en buitenspiegels, kompas in binnenspiegel, panorama dak, privacy glass, gelaagd glas, actieve xenon verlichting, stalen bagage rack, stoffen en rubberen vloermatten, rubber mat bagageruimte, afneembare trekhaak, 18” Pan lichtmetalen velgen (winter), etc
DF12BB27-7D3C-4685-9 … E5E.jpeg
C04AAE75-EE8A-431F-8 … BC1.jpeg