Canbus Functie Extender (CFE en CFE Plus) van VolvoTech.EU

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Op de CFE Plus pagina van de website staat een PDF waar in staat welke modellen en functies worden ondersteund.
HIer benoemen is niet te doen, wordt elke week wat toegevoegd en dat maakt het bijhouden op meerdere plekken onmogelijk, sorry.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Nautica
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.08.2017 - 13:19

Komt er binnenkort weer een firmware update? V2.160 is al weer een ruime tijd beschikbaar.
Ik ben benieuwd naar bug fixes en evt. nieuwe toevoegingen voor de zogenaamde P1 volvo's (V50/S40 2004-2007)
Volvo Fan, verpest door de ouders

-Volvo S40 1.6D 2005 met Medusa's! (eerst auto) +CFE Plus + EQ Performance Tune
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ja, update komt. het is telkens "nu doen of eerst dit nog" ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En de nieuwe update ondersteund de achterklep ook op de V70 MY12-MY14!
Ben er blij mee. Benieuwd wat er nog meer bijkomt voor mijn V70.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Nautica
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.08.2017 - 13:19

nklaver schreef: En de nieuwe update ondersteund de achterklep ook op de V70 MY12-MY14!
Ben er blij mee. Benieuwd wat er nog meer bijkomt voor mijn V70.
welke versie? 2.160?
Volvo Fan, verpest door de ouders

-Volvo S40 1.6D 2005 met Medusa's! (eerst auto) +CFE Plus + EQ Performance Tune
nklaver
3rd Gear member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nee, Marcel heeft mijn auto gebruikt om uit te lezen en testen. Hij heeft mijn CFE ter plaatse voorzien van software. Ik wacht ook nog op een nieuwe versie want in deze versie werkt alleen de achterklep voor mijn auto. Hoop dat de volgende officiële versie wat extra functies geeft.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Gebruikersavatar
L2v2P
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.09.2015 - 07:02

Hallo,

Nu het weer echt koud is 's ochtends, wil ik graag gebruik maken van de afstandsbediening om de standkachel aan te zetten. Echter, met 2.055 krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik drie keer op de gele knop druk, gebeurt er niks en na een paar seconden gaan de knipperlichten vier keer aan en uit. Doe ik iets verkeerd?
Volvo XC90 D5 GT MY2006 - CFE Plus - Ecotune
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

L2v2P schreef: Hallo,

Nu het weer echt koud is 's ochtends, wil ik graag gebruik maken van de afstandsbediening om de standkachel aan te zetten. Echter, met 2.055 krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik drie keer op de gele knop druk, gebeurt er niks en na een paar seconden gaan de knipperlichten vier keer aan en uit. Doe ik iets verkeerd?
Hi,

Let op; er zijn dingen gewijzigd in beta's tov de official release!
DIt om zoveel mogelijk de stankachel-start-logica over alle verschillende modellen gelijk te trekken uiteindelijk.

In de text van de functie en/of de helptekst daarbij (? icoontje) staat hoe het werkt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
L2v2P
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.09.2015 - 07:02

VolvoTech schreef:
L2v2P schreef: Hallo,

Nu het weer echt koud is 's ochtends, wil ik graag gebruik maken van de afstandsbediening om de standkachel aan te zetten. Echter, met 2.055 krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik drie keer op de gele knop druk, gebeurt er niks en na een paar seconden gaan de knipperlichten vier keer aan en uit. Doe ik iets verkeerd?
Hi,

Let op; er zijn dingen gewijzigd in beta's tov de official release!
DIt om zoveel mogelijk de stankachel-start-logica over alle verschillende modellen gelijk te trekken uiteindelijk.

In de text van de functie en/of de helptekst daarbij (? icoontje) staat hoe het werkt.
Dank voor de reactie. Ik begrijp hem alleen niet. Is drie keer binnen drie seconden op de gele knop niet de juiste manier?
Volvo XC90 D5 GT MY2006 - CFE Plus - Ecotune
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Zijn er meer mensen met de CFE+ waarbij de DIM info, in mijn geval snelheid en koelvlstof, niet of deels terugkomen na stuurbediening van de radio?
Ik krijg dan
----------4 km/u
--------lstof 75C
in beeld, waarbij de streepjes lege plekken zijn.

En bij het openen van de auto, unlock op de afstandsbediening doet de aproach verlichting aan en de spiegels klappen uit, maar de deuren gaan niet van het slot en ook geen signaal van de richtingaanwijzers.
Pas na 2 of 3 keer drukken gaat de auto van het slot.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

In mijn huidige S60 heb ik dat probleem niet meer, maar wat jij beschrijft over de sloten had ik met mijn 2001 S60 ook.
Laatst gewijzigd door arnoud op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

L2v2P schreef:
VolvoTech schreef:
L2v2P schreef: Hallo,

Nu het weer echt koud is 's ochtends, wil ik graag gebruik maken van de afstandsbediening om de standkachel aan te zetten. Echter, met 2.055 krijg ik dit niet voor elkaar. Als ik drie keer op de gele knop druk, gebeurt er niks en na een paar seconden gaan de knipperlichten vier keer aan en uit. Doe ik iets verkeerd?
Hi,

Let op; er zijn dingen gewijzigd in beta's tov de official release!
DIt om zoveel mogelijk de stankachel-start-logica over alle verschillende modellen gelijk te trekken uiteindelijk.

In de text van de functie en/of de helptekst daarbij (? icoontje) staat hoe het werkt.
Dank voor de reactie. Ik begrijp hem alleen niet. Is drie keer binnen drie seconden op de gele knop niet de juiste manier?
Belangrijk : we zijn dingen aan het gelijktrekken tussen de verschillende modellen.
Dat betekent dat we zoveel mogelijk gelijk proberen te trekken in hoe dingen functioneren.

Bij de keuze om 3x geel te gaan gebruiken ipv 3x unlock zit in de beta (waar ook die 3x geel in zit) waarschijnlijk nog een bug.
Namelijk dat de approach aan functie bij deuren van slot (je moet eerst de deur van slot halen bij een P2!) de approach aan waarschijnlijk meetelt als ‘knopdruk’...

Doe eens 2x geel als je approach automatisch is aangegaan?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

JeroenSpock schreef: Zijn er meer mensen met de CFE+ waarbij de DIM info, in mijn geval snelheid en koelvlstof, niet of deels terugkomen na stuurbediening van de radio?
Ik krijg dan
----------4 km/u
--------lstof 75C
in beeld, waarbij de streepjes lege plekken zijn.

En bij het openen van de auto, unlock op de afstandsbediening doet de aproach verlichting aan en de spiegels klappen uit, maar de deuren gaan niet van het slot en ook geen signaal van de richtingaanwijzers.
Pas na 2 of 3 keer drukken gaat de auto van het slot.
Diminfo : bij bepaalde phm modules (telefoon modules) met bepaalde firmware blijkt dit soms voor te komen.
Als je ke phm niet gebruikt is het verwijderen van de groene stekker daarin afdoende om het probleem op te lossen.

Deuren ; graag laatste beta testen.

Bugs graag melden als bugreport aub, per stuk het liefst, dan kunnen we er adequaat aan werken.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Telefoonmodule gebruik ik wel Bob, dit is de uitvoering met bluetooth.

Ik ga die beta wel even uploaden. Staat op je website zeker of moet dat via mail?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Beta’s staan onder downloads / firmware op de website.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
L2v2P
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.09.2015 - 07:02

VolvoTech schreef: Doe eens 2x geel als je approach automatisch is aangegaan?
That did the trick. Dank.
Volvo XC90 D5 GT MY2006 - CFE Plus - Ecotune
Nautica
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 08.08.2017 - 13:19

ja, update komt. het is telkens "nu doen of eerst dit nog"
Hopelijk brengt de Sint een mooie nieuwe firmware! :love:
Volvo Fan, verpest door de ouders

-Volvo S40 1.6D 2005 met Medusa's! (eerst auto) +CFE Plus + EQ Performance Tune
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 384
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Nautica schreef:
ja, update komt. het is telkens "nu doen of eerst dit nog"
Hopelijk brengt de Sint een mooie nieuwe firmware! :love:
Ik weet uit betrouwbare bron (ik hoop dat ik niet voor m’n beurt praat) dat men druk bezig is met de ontwikkeling van de firmware voor de S40/V40/V50 (ik heb vorige week met hun gesproken), ik zit ook te wachten op de firmware/ontwikkelingen voor de V50.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Daar zou ik dan wel weer geld voor over hebben, mocht dat komen.
Ik heb zelfs geen boordcomputer. Had onlangs een handel gevonden met draaiwiel ervoor, maar de software koste me maar eventjes €202, en dat voor enkel te zien wat mn verbruik is en afstand tot lege tank...
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Een cfe in de V40 die je hebt gaat ‘m niet worden hoor...
Sorry voor de teleurstelling !
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”