V60 2014 knoep geluid bij starten, gas geven en D/R omschakelen
Geplaatst: 12.11.2017 - 12:41
Beste Volvo vrienden,
1 maand geleden bij een Volvo dealer een occasion V60 D2 R-Design automaat uit 2014 met garantie gekocht met 80.000 km op de teller. Tijdens proefrit niks aan de hand, maar na de eerste kilometers een "knoep" geluid in het vooronder (ik meen bestuurderszijde) bij indrukken gaspedaal na het omschakelen van R naar D en terug. Met een knoep geluid bedoel ik alsof metalen delen op elkaar tikken. Enkele honderden kilometers later werd het geluid iets luider en begon het ook op te treden bij het optrekken en gas geven nadat ik het gas los had gelaten bij lage snelheden in de eerste en tweede versnelling. Het geluid treedt (nog) niet op bij hogere versnellingen/snelheden. Verder ook geen rammelgeluiden of iets dergelijks. Weer enkele honderden kilometers later treedt hetzelfde geluid ook op bij het starten van de motor, dan kort meerdere snelle vibratie-knoepen achter elkaar.
Heb de dealer gebeld, door drukte mag ik pas over een week langskomen voor een testrit met een monteur.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik moet morgen naar Duitsland met de auto, is het gevaarlijk?
Bedankt.
Groeten, Leon
1 maand geleden bij een Volvo dealer een occasion V60 D2 R-Design automaat uit 2014 met garantie gekocht met 80.000 km op de teller. Tijdens proefrit niks aan de hand, maar na de eerste kilometers een "knoep" geluid in het vooronder (ik meen bestuurderszijde) bij indrukken gaspedaal na het omschakelen van R naar D en terug. Met een knoep geluid bedoel ik alsof metalen delen op elkaar tikken. Enkele honderden kilometers later werd het geluid iets luider en begon het ook op te treden bij het optrekken en gas geven nadat ik het gas los had gelaten bij lage snelheden in de eerste en tweede versnelling. Het geluid treedt (nog) niet op bij hogere versnellingen/snelheden. Verder ook geen rammelgeluiden of iets dergelijks. Weer enkele honderden kilometers later treedt hetzelfde geluid ook op bij het starten van de motor, dan kort meerdere snelle vibratie-knoepen achter elkaar.
Heb de dealer gebeld, door drukte mag ik pas over een week langskomen voor een testrit met een monteur.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik moet morgen naar Duitsland met de auto, is het gevaarlijk?
Bedankt.
Groeten, Leon