Pagina 1 van 1

Aanschaf v40

Geplaatst: 22.11.2017 - 10:40
door marc kolk
Hallo,

Nadat ik drie maand in mijn eerste volvo heb gereden (een v70 clasic) is deze helaas total los gereden in Frankrijk.
Nu zijn we op zoek naar een andere volvo, en het moet een v40 van rond 2000 worden.

Er zijn er genoeg te koop dus ik vind er wel een.

Nu de vraag zijn er specifieke problemen waar ik bij dat model op moet letten?
(Zoals het alom bekende startprobleem van de v70clasic)

En graag wil ik er wel een trekhaak onder hebben, maar dan ben ik aardig beperkt in de keuze van de auto.
Is die er ook makkelink onder te zetten?
(Bij mijn eerste auto swift uit 92 kon je er vrij makkelijk een onder schroeven)

En ik zie dat het dan met een orginele kabelboom moet en die zou dan ook geprogrammeerd moeten worden. Klopt dat?

PS mochten hier mensen zijn die van hun v40 af willen hoor ik dat graag.
Het liefst een beetje in de buurt van Kampen.

Groeten Marc

Re: Aanschaf v40

Geplaatst: 22.11.2017 - 13:03
door V480-S60
Een V40 uit 2000 is zo "simpel" dat je een trekhaak zelf kan plaatsen. Een universele kabelboom volstaat waarbij er geen inleren nodig is.

Re: Aanschaf v40

Geplaatst: 22.11.2017 - 20:19
door YourivdAar
marc kolk schreef:
Nu de vraag zijn er specifieke problemen waar ik bij dat model op moet letten?
(Zoals het alom bekende startprobleem van de v70clasic)

En graag wil ik er wel een trekhaak onder hebben, maar dan ben ik aardig beperkt in de keuze van de auto.
Is die er ook makkelink onder te zetten?
(Bij mijn eerste auto swift uit 92 kon je er vrij makkelijk een onder schroeven)

En ik zie dat het dan met een orginele kabelboom moet en die zou dan ook geprogrammeerd moeten worden. Klopt dat?
Beste Mark,

Ik heb er een gehad en er zelf de trekhaak onder gemonteerd. Het enige probleem wat je gaat ondervinden is dat de tap einden in de balken na 15 jaar helemaal vol zitten met rommel, even goed schoonmaken dus. Mijn tip is ook om de tektiel (spelling..) op de balken te verwijderen zodat de trekhaak goed aansluit. Ik kreeg de bouten er daardoor bijna niet in. Verder ligt er bij je linker achterlicht een kant en klare stekker, check dat dus even. Je kunt inpluggen en rijden. Heel simpel eigenlijk. Inleren is niet nodig.

Verder had ik bij de mijne een trilling bij iets hogere snelheid, 80kmph+. En iets wat wel eens voorkomt is de ventilatie op de voorruit. Doordat de verdeelbuizen van de ontwaseming aan elkaar geplakt zitten met een soort vreemd foam achtig spul laat dit na de jaren los en blaast de blower gewoon door het dashboard heen. Er is dus overal wind behalve op je voorruit. Check dit goed! Reparatie is haast onmogelijk zonder het hele dash eruit te halen.

Verder een zeer fijne auto, de mijne was een 2.0T AUT. Echt een heerlijke wagen. Super rustig op de snelweg. Was ook een 5 bak automaat en die turbo natuurlijk. 2200 toeren op 110kmph. Heerlijk.

Succes met de zoektocht en aankoop.

Re: Aanschaf v40

Geplaatst: 23.11.2017 - 10:33
door marc kolk
Bedankt voor jullie reactie.

Mijn oog is gevallen voor een 2,0 16v uit 2002
Hopelijk dit weekend een proefrit maken


Ook heb ik een 1,8 onder ogen.
Deze is uit 2001. Heeft iets minder kilometers , maar bij volvo is dat op zich niet zo’n probleem uiteraard

Groetjes

Re: Aanschaf v40

Geplaatst: 04.12.2017 - 10:32
door mark-jansen
Haal de motor afdekplaat eraf en kijk of het stekkertje van de vvt solenlid er nog opzit.
Zit het stekkertje er niet op. Vvt kapot