RTI scherm + mirror Iphone 7

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
egelert001
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.12.2017 - 17:37

Beste Volvoërs,

Ik heb een Volvo xc70 uit 2002 met een HU-803 + RTI scherm + telefoon en ik zoek een alomvattende optie om mijn telefoon te mirroren op het rti scherm. De huidige navigatie is een drama en ik gebruik altijd google maps via mijn iphone 7. Muziek wordt gestreamed via Spotify en bellen doe ik via oortjes van mijn telefoon, want als ik nu werk met een duo sim moet mijn tel op vliegtuigmodus en moet ik alle muziek op mijn iphone hebben gedownload en komen appjes ook niet meer binnen. Liefst zou ik mijn muziek niet per Bluetooth willen afspelen wegens kwaliteit en als het mogelijk is, een oplaadkabel om mijn iphone wel van stroom te voorzien.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn iphone scherm + google maps navigatie geprojecteerd kan worden op het rti scherm? Behalve een antwoord -> "neem Imiv" zou ik wel willen vragen, hoe dan aansluiten? Moet ik nog tussenapparatuur aanschaffen etc

Dank je wel :)
Laatst gewijzigd door egelert001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo xc70 2.4T 2002
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik zou zeggen, steek je licht eens op bij onze forumsponsor Volvotech. Als hij het niet heeft, dan heeft niemand het. :D
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
egelert001
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.12.2017 - 17:37

Hi Summum,

Dank je wel! Volvotech? Iemand wel een soortgelijke setup gecreerd?
Volvo xc70 2.4T 2002
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ik heb vanmorgen een imiv classic besteld bij Volvotech, echter wil ik niet een IPhone maar android mirroren op de RTI.
Heb daarvoor ook een miracast besteld en aan Volvotech gevraagd om gelijk Video While In Motion aan te zetten. Dat kan achteraf ook wel maar dan met een. IPhone of Ipod, beide heb ik helaas niet.

Imiv doet zich voor als TV, Sat en wisselaar zodat je vele functies kunt gebruiken zoals streaming van video muziek, Bluetooth. Achteruitrij camera enz.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Welke miracast heb je genomem? Ik heb pas 1 poging gedaan maar kreeg nog geen beeld. Binnnenkort nieuwe poging. Eerst maar eens testen met een tv, dan weet ik dat miracast aparaat icm telefoon werkt. Dan hopen dat ik inderdaad een PAL miracast heb anders werkt het niet met de RTI als ik het goed heb.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Let er op dat die mirrocast/miracast/airplay doos wel PAL uitstuurt he! Het RTI scherm via de navi computer wil alleen PAL!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

JasperT schreef: Ik heb vanmorgen een imiv classic besteld bij Volvotech, echter wil ik niet een IPhone maar android mirroren op de RTI.
Heb daarvoor ook een miracast besteld en aan Volvotech gevraagd om gelijk Video While In Motion aan te zetten. Dat kan achteraf ook wel maar dan met een. IPhone of Ipod, beide heb ik helaas niet.

Imiv doet zich voor als TV, Sat en wisselaar zodat je vele functies kunt gebruiken zoals streaming van video muziek, Bluetooth. Achteruitrij camera enz.
Helaas mag VolvoTech dat niet doen (VWIM laden)... is klant 'verantwoordelijkheid'...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

OK, jammer. Dan ga ik eens rondvragen wie er een ipod heeft met 30pins aansluiting. Of een antieke iPhone.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2109
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

JasperT schreef: OK, jammer. Dan ga ik eens rondvragen wie er een ipod heeft met 30pins aansluiting. Of een antieke iPhone.
Wat houdt dat Video While In Motion in precies? En waarom kan het alleen via een iPod of iPhone geactiveerd worden?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Dit houdt in dat je zeg maar tv kan kijken tijdens het rijden, ofwel het video in signaal kan gebruiken tijdens rijden. Het casten van je telefoon scherm is dus eigenlijk een video weergave.

Als je wilt navigeren met je Android telefoon en Google maps moet je dus video while in motion aan hebben.

Soort hack eigenlijk.

Ik snap wel dat Volvotech het niet mag echter had ik graag vooraf even geweten.

Scheelt mij iemand zoeken. Heb tot heden nog niemand met een ipod of iPhone 4 gevonden helaas.
Laatst gewijzigd door JasperT op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hi,

Er is niemand die dit aan zet (wederverkopers), mag simpelweg niet. Maar, je kunt prima via je BT de file afspelen hoor, software update kan ook via BT.
(alleen even zorgen dat je geen telefoon binnen krijgt terwijl je aan het updaten bent)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Eigenlijk wel apart dat het standaard niet aanstaat, de meeste personen zullen 'm toch voor de video ingang kopen tegenwoordig lijkt me aangezien de ingbouwde RTI steeds minder bruikbaar is.
TV erop afspelen lijkt me niet handig tijdens het tijden.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heeft met juridische verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid te maken...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ahh okay, ik begreep dat je alleen met iPhone of Ipod kon updaten.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Nee, heb zelfs mensen met laptop via BT zien doen ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

JasperT schreef: Ahh okay, ik begreep dat je alleen met iPhone of Ipod kon updaten.
Weet niet waar je vandaan komt maar heb nog wel een oude ipod liggen.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Sander02 schreef: Welke miracast heb je genomem? Ik heb pas 1 poging gedaan maar kreeg nog geen beeld. Binnnenkort nieuwe poging. Eerst maar eens testen met een tv, dan weet ik dat miracast aparaat icm telefoon werkt. Dan hopen dat ik inderdaad een PAL miracast heb anders werkt het niet met de RTI als ik het goed heb.
Hoi,

Jij al beeld?
Ik helaas niet, op een PAL tv wel maar in de auto nog niet.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Hoi, ik heb het net geprobeerd op een televisie en gelijk beeld. Heb jij ook die Mirabox 5G? Dacht dat ik dat in een ander topic. Zie afbeelding. Zit geen vga ingang op. Ik denk dat die niet automatisch naar PAL switched. En ik heb nu gevonden hoe dat moet. Als je via wifi verbind, dan moet je niet naar setup gaan want daar ontbreekt die optie. Je klikt op remote en dan op het instellingen icoontje, dat tandwiel. Dan zie je op de televisie veel meer instellingen. Daar kan je PAL selecteren en opslaan. 1 dezer dagen kijken of ik dan wel beeld op de RTI krijg. Verder heb ik beeldverhouding op 16:9 staan. Schaal video-uitgang tot 90% staat aan. 1080P 24Hz uit.

Hoe heb jij het kastje van stroom voorzien? Als ik 12V op die 2 losse draadjes zet gebeurd er niks. Als ik de micro usb aansluiting gebruik en deze voed met de de 12V aansluiting in de kofferbak gaat apparaat wel aan. Dat is wel vaag. Of je mag op die 2 draadjes max 5V zetten, dat zou ook kunnen, of het is een DC / AC ding bedenk ik me bij dit typen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Ja ik heb dezelfde, mijne werkt wel op 12 volt. Alleen moet ik nog even kijken waar ik het op een nette manier vandaan kan halen.
Nu komt de plus van de AWD zekering en massa van een boutje op de RTI.

Ik zal eens kijken of ik die instellingen ook kan vinden, top.
JasperT
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 25.10.2017 - 11:15

Niet 12v op dat ene losse rode draadje zetten, weet niet zeker waar die voor is.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”