S80 V8 AWD automaat lekt t.p.v. koppelomvormer ook na vervangen bak
Geplaatst: 18.12.2017 - 19:27
Volvo S80 V8 AWD 2007 230000 km
Tijdens het passeren van een viertal rondtondes ging de bak steeds wisselend schakelen en even later gaf hij transmissie service vereist aan en we stonden stil. Achteraf bleek er geen olie meer in te zitten en dat was er door de keerring in de bak t.p.v. de koppel omvormer uit gelopen. Er was weinig te zien aan de keerring na demontage van de bak. Inmiddels is de bak/koppel omvormer vervangen door een gebruikte bak met 88000 km. Preventief is de keerring bij deze vervangende bak vervangen.
En wat blijkt: de bak lekt nog iets tijden stationair draaien en verliest dan weer olie. Minder bij rijden, dan is het vrijwel nihil.
Al deze werkzaamheden zijn bij een Volvo garage/dealer uitgevoerd.
Probleem is dus niet opgelost met het vervangen van bak/koppelomvormer en de preventieve keerring.
Ik vrees dat Volvo dit niet op kan lossen en dat de auto dan verkocht zal moeten worden.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Tijdens het passeren van een viertal rondtondes ging de bak steeds wisselend schakelen en even later gaf hij transmissie service vereist aan en we stonden stil. Achteraf bleek er geen olie meer in te zitten en dat was er door de keerring in de bak t.p.v. de koppel omvormer uit gelopen. Er was weinig te zien aan de keerring na demontage van de bak. Inmiddels is de bak/koppel omvormer vervangen door een gebruikte bak met 88000 km. Preventief is de keerring bij deze vervangende bak vervangen.
En wat blijkt: de bak lekt nog iets tijden stationair draaien en verliest dan weer olie. Minder bij rijden, dan is het vrijwel nihil.
Al deze werkzaamheden zijn bij een Volvo garage/dealer uitgevoerd.
Probleem is dus niet opgelost met het vervangen van bak/koppelomvormer en de preventieve keerring.
Ik vrees dat Volvo dit niet op kan lossen en dat de auto dan verkocht zal moeten worden.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?