S40 heeft rare kuren
Geplaatst: 29.12.2017 - 11:41
Hallo ik ben Arnold en rij al jaren Volvo. Ik ben begonnen met een V40(8jaar) daarna een V70(1jaar) en nu rijd ik een S40 1.8 uit 2006(mijn vrouw rijdt in een classic)
De laatste tijd heeft hij kuren, als ik gas geef dan gaan de lichten feller branden, radio valt soms uit en komt weer terug. Na het contact 5 minuten op stand 2 te hebben staan krijg ik de melding: accu spanning laag. Ook valt de rpm terug af en toe, gaan helemaal naar 400 en komt dan weer omhoog(heb gashuisklep al gereinigd)Nu heb ik er vorig jaar hij aankoop gelijk een nieuwe accu in laten zetten. Wanneer de auto warm is doet hij dit niet meer.
Wanneer ik de accu meet dan geeft hij als bronspanning 12,39 V aan. Met de motor draaiend en alle gebruikers uit, 14,89 Volt, alle gebruikers aan ook 14.89V ook wanneer ik aan 2000 rpm kom. De massa van de dynamo geeft 0,7V aan bij 2000 rpm. Ik ben van plan deze auto van de hand te doen en wil dan graag weer een V70, die rijdt toch het lekkerst.
Kan de spanningsregelaar kapot zijn of dynamo. is 14,89 V niet veel te veel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
De laatste tijd heeft hij kuren, als ik gas geef dan gaan de lichten feller branden, radio valt soms uit en komt weer terug. Na het contact 5 minuten op stand 2 te hebben staan krijg ik de melding: accu spanning laag. Ook valt de rpm terug af en toe, gaan helemaal naar 400 en komt dan weer omhoog(heb gashuisklep al gereinigd)Nu heb ik er vorig jaar hij aankoop gelijk een nieuwe accu in laten zetten. Wanneer de auto warm is doet hij dit niet meer.
Wanneer ik de accu meet dan geeft hij als bronspanning 12,39 V aan. Met de motor draaiend en alle gebruikers uit, 14,89 Volt, alle gebruikers aan ook 14.89V ook wanneer ik aan 2000 rpm kom. De massa van de dynamo geeft 0,7V aan bij 2000 rpm. Ik ben van plan deze auto van de hand te doen en wil dan graag weer een V70, die rijdt toch het lekkerst.
Kan de spanningsregelaar kapot zijn of dynamo. is 14,89 V niet veel te veel?
Alvast bedankt voor jullie reacties.