Nwe bezitter van een V70 my 2000
Geplaatst: 03.01.2018 - 11:00
Sinds een week bezitter van een V70. De auto kwam naar me toe omdat de vorige eigenaar problemen had met de vergrendeling
van de bestuurdersdeur, tankklep en achterklep.
Het is de 2.4 diesel en die loopt heerlijk op de snelweg want de deur is redelijk gefixt:
- het pennetje komt niet altijd helemaal omhoog maar na flink wat remmenreiniger en ptfe doet ie het meestal weer.
- tankklep en achterklep: andere schakelaar opgehaald maar nog steeds geen reactie
- tankklep was losgebroken door de vorige eigenaar -je moet toch tanken- dus het klepje maar even met een magneet vastgezet
- via de wielkast alles bekeken maar kon ik optisch geen gebreken vinden
- de zekering kon ik ook niet vinden: in het boekje staat ie niet beschreven
- de cc doet het nu ook niet meer terwijl de 1e dagen hij wel in orde was
- de radio valt af en toe uit, na remmen doet ie het gewoon weer: zit er ergens een massafout?
heeft iemand een tip voor me? In principe pak ik alles aan wat onder een carport te doen is. En welk uitleesapparaat raden jullie aan? Mijn autel pakt hem niet zonder abbo upgrade.
Andere vraag: bij het nemen van een bocht klinkt het alsof er een steen tegen de ruit knalt. Is dit bekend volvo fenomeen?
Opvallend: na 30 jaar diverse saabs te hebben gereden is dit ook wel eens grappig. De geluidsisolatie is goed, wegligging vergelijkbaar het vliegend tapijt. Eens kijken of verlagen voor zin heeft want stugger vind ik prettiger.
Kenmerken:
- donker metal blue
- totaal uitgeleefde binnenkant van het goorste beige leer, stuur mag zich geen stuur meer noemen
- buitenkant: zgan
- rijdt 1 op 19!
- gedaan: tomtom ingebouwd
- veiligheids gordellampjes gedemonteerd
- zwarte dezent velgen met winterbanden
- nieuwe koppeling en drukgroep
- 518xxx km and counting
-nieuwe voorruit
to do:
- mooi zwart interieur: alleen de hemel blijft.
- gaaf stuur
- tankklep en achterklep repareren
- verlagen naar 'dtm look'.
Omgeving: Lelystad dus ik kom graag eens langs bij een sleutelclub mocht die in de buurt zitten.
gr
ReinO
van de bestuurdersdeur, tankklep en achterklep.
Het is de 2.4 diesel en die loopt heerlijk op de snelweg want de deur is redelijk gefixt:
- het pennetje komt niet altijd helemaal omhoog maar na flink wat remmenreiniger en ptfe doet ie het meestal weer.
- tankklep en achterklep: andere schakelaar opgehaald maar nog steeds geen reactie
- tankklep was losgebroken door de vorige eigenaar -je moet toch tanken- dus het klepje maar even met een magneet vastgezet
- via de wielkast alles bekeken maar kon ik optisch geen gebreken vinden
- de zekering kon ik ook niet vinden: in het boekje staat ie niet beschreven
- de cc doet het nu ook niet meer terwijl de 1e dagen hij wel in orde was
- de radio valt af en toe uit, na remmen doet ie het gewoon weer: zit er ergens een massafout?
heeft iemand een tip voor me? In principe pak ik alles aan wat onder een carport te doen is. En welk uitleesapparaat raden jullie aan? Mijn autel pakt hem niet zonder abbo upgrade.
Andere vraag: bij het nemen van een bocht klinkt het alsof er een steen tegen de ruit knalt. Is dit bekend volvo fenomeen?
Opvallend: na 30 jaar diverse saabs te hebben gereden is dit ook wel eens grappig. De geluidsisolatie is goed, wegligging vergelijkbaar het vliegend tapijt. Eens kijken of verlagen voor zin heeft want stugger vind ik prettiger.
Kenmerken:
- donker metal blue
- totaal uitgeleefde binnenkant van het goorste beige leer, stuur mag zich geen stuur meer noemen
- buitenkant: zgan
- rijdt 1 op 19!
- gedaan: tomtom ingebouwd
- veiligheids gordellampjes gedemonteerd
- zwarte dezent velgen met winterbanden
- nieuwe koppeling en drukgroep
- 518xxx km and counting
-nieuwe voorruit
to do:
- mooi zwart interieur: alleen de hemel blijft.
- gaaf stuur
- tankklep en achterklep repareren
- verlagen naar 'dtm look'.
Omgeving: Lelystad dus ik kom graag eens langs bij een sleutelclub mocht die in de buurt zitten.
gr
ReinO