Pagina 1 van 3

V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 15.01.2018 - 23:29
door Suunto
Beste leden,

Ik ben benieuwd naar leden met een 2.4i (170pk) blok, wat is jullie toerental bij 130km/h in z'n 5?

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 12:18
door sebastiaan84
uit mijn hoofd, GT bij 130 ongeveer 2800 rpm

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 14:27
door YourivdAar
Wat een verschil met de 1.8 zeg. Schelen deze motoren qua verbruik nog erg veel?

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 19:02
door gose91
Handbak 5 versnellingen
2500 bij 100kmpu
3200 bij 130kmpu

Gemiddeld heb ik 1 op 12 tot 1 op 13 met deze bak en de gevraagde motor. Echter veel A2 Amsterdam-Utrecht dus zuinigere cruisesnelheid

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 19:12
door sebastiaan84
Ik kom met woonwerk trace van 20 km en 70% autoweg niet veel verder dan 1 op 11. Soms 1 op 11,2 maar meestal rond de 1 op 10,8-11.
Lange ritten (vakanties) 130-140 kmh op cc ongeveer 1 op 11.

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 19:58
door Snipes@fryslan
Ik rij gemiddeld 1 op 10 met een klein beetje achter de komma. Qua toeren sluit ik me aan bij gose91.

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 16.01.2018 - 22:08
door Bella
T5 geartronic - 150 km is 3000 Rpm - 1 liter Lpg op 8 km gemiddeld (sportieve rijstijl door de 230 pekaatjes O-) )

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 17.01.2018 - 11:57
door sebastiaan84
Bella schreef: T5 geartronic - 150 km is 3000 Rpm
Mijne ook, maarja de GT blijft dan ook hetzelfde ondanks de sterkere motor :D

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 17.01.2018 - 14:58
door Suunto
Bedankt voor de reacties voor zover.

Dat is ook een van de redenen dat ik eigenlijk op zoek ben naar een T5, vanwege de lage toeren bij 130kmh (minder RPM dus minder slijtage).

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 17.01.2018 - 16:59
door sebastiaan84
Dat is wel de slechtste smoes die ik gehoord heb om een T5 te kiezen :-P

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 17.01.2018 - 18:35
door sequence
Een ongeblazen 2.4(i) zal echt niet meer slijtage vertonen vanwege een wat hoger toerental. :-)
Het zijn allemaal (2.4, 2.4i, T5) oersterke motoren. Door de turbo kan de T5 natuurlijk een hoger koppel leveren bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk nog fijner rijden. (als ex dieselrijder)

Echter, een T5 is moeilijk te vinden.....

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 17.01.2018 - 19:22
door MartijnAbel
sequence schreef: Een ongeblazen 2.4(i) zal echt niet meer slijtage vertonen vanwege een wat hoger toerental. :-)
Het zijn allemaal (2.4, 2.4i, T5) oersterke motoren. Door de turbo kan de T5 natuurlijk een hoger koppel leveren bij een lager toerental. Dat vind ik persoonlijk nog fijner rijden. (als ex dieselrijder)

Echter, een T5 is moeilijk te vinden.....
De T5'jes worden steeds schaarser inderdaad

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 18.01.2018 - 17:30
door Bella
Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een T5 op lpg.... O-) :D

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 18.01.2018 - 18:26
door sequence
Op gas moet je k... oh nee wacht. Mooie combi, en milieubewust! :-)

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 20:21
door Suunto
sebastiaan84 schreef: Dat is wel de slechtste smoes die ik gehoord heb om een T5 te kiezen :-P
200% serieus.
Ik wil lpg inbouwen in de T5 en lage toerental is beter voor lpg.
De 220pk is voor mij, hoe raar het ook mag klinken , irrelevant.
170pk is meer dan genoeg om vlotjes mee te komen met het normale verkeer.
Het gaat mij om de 6 bak en in Volvos van pakweg 12 jaar oud zit die alleen in de T5.
Tenzij je diesel neemt maar is voor mij irrelevant.

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 20:23
door Suunto
Bella schreef: Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een T5 op lpg.... O-) :D
Te koop? ^_^

Edit: nevermind. Geartronic.

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 20:44
door Bella
Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's.... O-) :D

Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 20:57
door sebastiaan84
Bella schreef: Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's.... O-) :D

Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)

En als je dan voor een GT gaat dan msskt de 140 pk, 170 pk of 220 pk geen reet meer uit omdat er op alle 3 dezelfde automaat bak hangt.

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 21:19
door Bella
Denk wel aan het verschil in koppel!!! Is bij een automaat toch van wezenlijk belang.... ^_^

Re: V50/S40 2.4I toerentallen

Geplaatst: 19.01.2018 - 21:31
door Suunto
Bella schreef: Waarom een handbak? T5 met geartronic werkt perfect door het prachtige koppel! Zesbak op zich is niet slecht maar de koppeling i.c.m. het dure dual vliegwiel is wel een dingetje.... Als de automaat normaal behandeld wordt en op tijd geflushed wordt is die haast onverwoestbaar. Nadeel is dat die maximaal 400 nm mag hebben, waar je met een beetje chippen zo aan zit. Wat dat betreft is de handbak sterker. Maar het gaat je niet om de pk's.... O-) :D

Gr, Frans (die van mij is voorlopig niet te koop, waarom geen duitser?)
Automaat en GT teveel gedoe en kosten met flushen iedere 90K.
Daarnaast zijn het 5 bakken.
Gaat je automaat computer kapot kost je circa 1500 euro.
Dat gedoe heb je met een handbak allemaal niet.
Daarnaast vind ik automaat saai, alleen gas geven en sturen.

De reden dat ik nu voor Volvo kies, met écht Volvo blok dus kom je automatisch op de 2.4, 2.4i of T5 de rest is allemaal Ford/PSA waar ik beslist geen fan van ben, is vanwege de bewezen duurzaamheid en betrouwbaarheid (bij normaal onderhoud en normale rijstijl uiteraard).
Ook op lpg (al is dat overwegend v70).