Naar een XC90 Anniversary
Geplaatst: 17.01.2018 - 00:46
Beste allen,
Na uitvoerig dit forum te hebben gelezen voorafgaand aan de lease van mijn V60 4 jaar geleden, heb ik ook nu weer een aantal maanden veel wijsheden, eigenaardigheden en voorpret van dit forum gehaald.
Dus vind ik het wel zo fair dat ik ook iets over mijn nieuwste lease verklap.
Na 4 jaar met plezier te hebben gereden in een V60 hybride werd het tijd voor wat anders.
Het elektrisch rijden beviel mij, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen: het bijtellingspercentage ook...
Na een V70 en dus de V60 wilde ik weer een Volvo. Ik ben erg gecharmeerd van de XC60 T8, maar de benzine is met mijn jaarkilometrage onverantwoord.
Echte alternatieven waren er niet (tesla’s kunnen mij niet bekoren) dus toch maar naar diesels gaan kijken (met m’n groene hart. Haha).
Met een geconfigureerde XC60 D4 in offerte wees de dealer mij op de 90th Anniversary modellen van de 90-serie.
Met de opties die ik graag wilde (verwend door de V60) kwam die schrikbarend dicht bij de XC90. Zowel in lease prijs als in cataloguswaarde.
Kort door de bocht: ik ben gevallen en gegaan voor een XC90 Anniversary. Een behoorlijk compleet aangeklede auto. Hier heb ik automatisch dimmende spiegels, privacy glass, een inklapbare trekhaak en een skidplate set aan toegevoegd.
Kleurstelling (voor mij gewaagd want uit boekje): Pine Grey met Blond leer.
Twijfels die ik vooraf had:
- Motor: Van D6 met plenty power naar D4 in zwaarde auto...
- Hij is grooot... is dat nog wel te handlen?
- Hij is grooot... stuurt dat nog wel een beetje?
- Al die elektronica... ik ben verre van een digibeet, maar is dit wel praktisch?
- Geen mogelijkheid tot B&W installatie... gaan de speakers mij plezieren?
Ik durf toch wel te stellen dat dit een compleet andere auto is in veel opzichten. Mijn eerste ervaringen tot nu toe:
Comfort is een flinke stap hoger. De stilte aan boord is heerlijk.
De 8traps automaat is nóg weer prettiger dan de GT in de V60 met het “electro tussengas”.
Het blonde interieur met verlichtingspack2 is waanzinnig chique. Besmettelijkheid moet zich nog uitwijzen.
De stoelen zijn eenvoudiger dan in mijn V60. Zitten verder prima, maar de zitting lijkt wat aan de korte kant.
De D4 lijkt prima mee te komen. Stoplichtsprintjes ben ik niet zo van. De V60 nodigde daar nog iets voor uit. Deze in ouwe bokken-kleur al helemaal niet.
Enige troosteloze blijft een stoffige laadpaal voor de deur. Gelukkig nog wat (semi) elektrische buurtjes die eraan kunnen. Haha.
Oh ja, en de skidplates blijken tijdelijk niet leverbaar... best jammer, want ik wil graag andere uitlaten. Ik vind deze persoonlijk niet zo passen. Deze komen over een maandje... toch weer iets om mij op te verheugen...haha
So far so good! Mocht ik nog bijzondere zaken tegenkomen of ervaringen hebben die noemenswaardig zijn, dan zal ik dat aangeven.
Dank weer allen voor een mooie omdersteuning tijdens mijn voorpret.
Gegroet,
Daniël
Na uitvoerig dit forum te hebben gelezen voorafgaand aan de lease van mijn V60 4 jaar geleden, heb ik ook nu weer een aantal maanden veel wijsheden, eigenaardigheden en voorpret van dit forum gehaald.
Dus vind ik het wel zo fair dat ik ook iets over mijn nieuwste lease verklap.
Na 4 jaar met plezier te hebben gereden in een V60 hybride werd het tijd voor wat anders.
Het elektrisch rijden beviel mij, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen: het bijtellingspercentage ook...
Na een V70 en dus de V60 wilde ik weer een Volvo. Ik ben erg gecharmeerd van de XC60 T8, maar de benzine is met mijn jaarkilometrage onverantwoord.
Echte alternatieven waren er niet (tesla’s kunnen mij niet bekoren) dus toch maar naar diesels gaan kijken (met m’n groene hart. Haha).
Met een geconfigureerde XC60 D4 in offerte wees de dealer mij op de 90th Anniversary modellen van de 90-serie.
Met de opties die ik graag wilde (verwend door de V60) kwam die schrikbarend dicht bij de XC90. Zowel in lease prijs als in cataloguswaarde.
Kort door de bocht: ik ben gevallen en gegaan voor een XC90 Anniversary. Een behoorlijk compleet aangeklede auto. Hier heb ik automatisch dimmende spiegels, privacy glass, een inklapbare trekhaak en een skidplate set aan toegevoegd.
Kleurstelling (voor mij gewaagd want uit boekje): Pine Grey met Blond leer.
Twijfels die ik vooraf had:
- Motor: Van D6 met plenty power naar D4 in zwaarde auto...
- Hij is grooot... is dat nog wel te handlen?
- Hij is grooot... stuurt dat nog wel een beetje?
- Al die elektronica... ik ben verre van een digibeet, maar is dit wel praktisch?
- Geen mogelijkheid tot B&W installatie... gaan de speakers mij plezieren?
Ik durf toch wel te stellen dat dit een compleet andere auto is in veel opzichten. Mijn eerste ervaringen tot nu toe:
Comfort is een flinke stap hoger. De stilte aan boord is heerlijk.
De 8traps automaat is nóg weer prettiger dan de GT in de V60 met het “electro tussengas”.
Het blonde interieur met verlichtingspack2 is waanzinnig chique. Besmettelijkheid moet zich nog uitwijzen.
De stoelen zijn eenvoudiger dan in mijn V60. Zitten verder prima, maar de zitting lijkt wat aan de korte kant.
De D4 lijkt prima mee te komen. Stoplichtsprintjes ben ik niet zo van. De V60 nodigde daar nog iets voor uit. Deze in ouwe bokken-kleur al helemaal niet.
Enige troosteloze blijft een stoffige laadpaal voor de deur. Gelukkig nog wat (semi) elektrische buurtjes die eraan kunnen. Haha.
Oh ja, en de skidplates blijken tijdelijk niet leverbaar... best jammer, want ik wil graag andere uitlaten. Ik vind deze persoonlijk niet zo passen. Deze komen over een maandje... toch weer iets om mij op te verheugen...haha
So far so good! Mocht ik nog bijzondere zaken tegenkomen of ervaringen hebben die noemenswaardig zijn, dan zal ik dat aangeven.
Dank weer allen voor een mooie omdersteuning tijdens mijn voorpret.
Gegroet,
Daniël