Pagina 1 van 1
Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 17.01.2018 - 21:04
door tdm1970
Hallo, ik ben Roelof en kom uit het noorden van Nederland. De Wilp om precies te zijn. Ik heb nu sinds mei 2016 een Volvo V50 2.0d. Na altijd met een gasauto te hebben gereden nu eens een diesel gekocht. Na wat aanloop uitdagingen oa roetfilter, moeizaam starten, rijd de auto goed. Starten is nu goed na plaatsen nieuwe startmotor welke te weinig toeren maakte. Na monteren van de startmotor heeft de auto minder vermogen. Gaat niet in de noodloop. Wat zou dat kunnen zijn. Ik heb op de voorkant van de motor 2 slangen losgekoppeld, waar kleppen in zaten volgens mij. Deze worden op soort van v-vorm gemonteerd, nu is mijn vermoeden dat daar iets niet goed mee is. Wat voor functie heeft dat geheel? En zou dat met het minder vermogen hebben te maken? Mvg Roelof
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 18.01.2018 - 20:56
door HbTps
Waarschijnlijk lekt daar de inlaatlucht afkomstig van de turbo. Even goed monteren dus.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 20.01.2018 - 11:31
door tdm1970
Ok. Bedankt voor de info. Zal ik daar eerdaags even mee bezig. Dacht dat ik hem goed gemonteerd had weer, maar kan ook gescheurd zijn natuurlijk. Heb het wel voorzichtig aan de kant gedrukt. Wordt vervolgd.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 20.01.2018 - 20:21
door jopie123
Dat is de slang tussen het gaskleppenhuis en de intercooler. Het zou daar in kunnen zitten, maar het lijkt me waarschijnlijker dat een van de vacuümslangetjes die daaronder zitten, is losgegaan waardoor je geen goede turbodruk meer hebt.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 21.01.2018 - 00:09
door tdm1970
Ook daar heb ik naar gekeken. Heb 2 slangetjes los gehad. Deze zaten gekoppeld aan een T-stukje. Heb deze 2 ook al omgewisseld. Met koude motor is vermogen minder. Rij dan met minder toeren. In hoger toerental is vermogen beter. Maar anders dan voor wissel van de startmotor. Ook is de accu tijdens wisselen startmotor paar dagen losgekoppeld geweest.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 21.01.2018 - 18:12
door TijnOnlijn
Die dingen zitten toch heel diep linksonder gekoppeld op dat T-stuk (Y-stuk bij mij) en lopen dan samen naar boven? Waarom is het niet 1 slang naar boven met boven ergens een T-stuk?
Trouwens, wat maakt wisselen dan uit? Als ik het goed zie komen ze uiteindelijk toch bij elkaar uit. Zou je zeggen dan, ik heb het idee dat ik het ergens mis heb. Maar in dat geval ben ik benieuwd waar.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 21.01.2018 - 22:41
door tdm1970
Goeie vraag. Beide zijn volgens mij vacuüm. Maar weet niet of het uitmaakt of ze omgewisseld worden. Had ze losgemaakt en dacht misschien heb ik ze verkeerd om gemonteerd. Ben ook benieuwd of het iets uitmaakt?
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 22.01.2018 - 21:45
door TijnOnlijn
Ik zie het al op deze foto is te zien dat daar een vacuumregelaar zit met twee losse uitgangen. Op de tast voelde het als een y-stuk, maar dat was het dus niet.
Je kunt door blijven zoeken om de oorzaak de achterhalen, maar misschien is het een goed idee die dingen gewoon te vervangen door nieuwe universele siliconenslang. Voor het bestellen: de binnendiameter is 4 mm. Het lijkt me verder niet dat de auto nog enigszins redelijk loopt als je ze verkeerd om hebt zitten aangezien een van de twee de vlinderklep van het gashuis bedient.
Re: Voorstellen en gelijk een vraag
Geplaatst: 26.01.2018 - 15:48
door tdm1970
Linker dikke slang naar gaskleppenhuis zit bevestigd met een slangklem en soort verbindingsmof van rubber met soort binnenring, hier mist stuk uit. Dit zou best de oorzaak kunnen zijn. Deze eerst maar eens zien te vervangen. Ook zat waarschijnlijk een vacuumslangetje onder linker gedeelte v-vorm er niet op, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Is misschien ook de boosdoener. Deze er weer opgezet.