Pagina 1 van 5

Prijzen C30

Geplaatst: 15.09.2006 - 13:41
door Summum
Zojuist de voorlopige prijslijst ontvangen, introductie in week 50 van 2006:


1.6 24.950,00 Radio/CD –speler 16” staal standaard.

1.8 25.650,00

2.0 27.600,00

2.4i 29.635,00

T5 36.770,00 Momentum



1.6D 28.000,00

2.0D 30.635,00

D5 37.005,00 Geartronic



Meerprijs: Sports kit (accessoires) 1.800,00



Bovenstaande prijzen zijn nog niet, helemaal, definitief.

Geplaatst: 15.09.2006 - 14:35
door Walter
hej die heb ik nog niet voorbij zien komen... Waar komt dit vandaan?

Geplaatst: 15.09.2006 - 16:12
door drowel
Is dus wel een auto die in het sigment van de A3 valt... je betaald voor iets moois.

Geplaatst: 15.09.2006 - 16:31
door Longone
Blijft een hoop geld, bijna 60.000 gulden voor de kleinste en simpelste Volvo, toch?

Mijn pa is om die reden vorig jaar van de Volvo afgestapt (na een 244, 3 stuks 340's, een 440 en een 460) ...

Geplaatst: 15.09.2006 - 16:40
door Paul
Kan je nu nog een 460 nieuw kopen dan?

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:12
door V480-S60
Hey Walter die dit nog niet eens gezien heeft. Dat is gaaf.

Maar ik schrik nu toch wel van die prijzen. Scheelt niet echt veel met een S40. (tussen de 600 en 1000 Euro.)

Als dit echt de prijzen zijn is dit een hele grote fout van VOLVO.

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:30
door Walter
Longone schreef:Blijft een hoop geld, bijna 60.000 gulden voor de kleinste en simpelste Volvo, toch?

Mijn pa is om die reden vorig jaar van de Volvo afgestapt (na een 244, 3 stuks 340's, een 440 en een 460) ...
niet om te zeggen dat de prijzen wel meevallen maar wat kost een Golf bv tegenwoordig vandaag aan de dag momenteel??

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:53
door NOS
VolvoMmafia schreef:niet om te zeggen dat de prijzen wel meevallen maar wat kost een Golf bv tegenwoordig vandaag aan de dag momenteel??
een stuk minder :oops:

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:53
door mightyspawn
Zn laatste volvo is een 460. Dan heeft die al 9 jaar niks nieuw meer gekocht. Laatste jaar was 1997. En dat was nog de goedkoopste ook, rond de 20.000 gulden. Tjah Volvo maakt geen instapmodellen meer.

Kan jan en alleman een Volvo van de zaak krijgen? Nee is alleen maar voor de "elite" weggelegd.

Volvo is nu eenmaal een duur merk. Je kunt altijd Daihatsu of dat levensgevaarlijke merk uit China gaan rijden.

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:55
door menjo
VolvoMafia schreef:
Longone schreef:Blijft een hoop geld, bijna 60.000 gulden voor de kleinste en simpelste Volvo, toch?

Mijn pa is om die reden vorig jaar van de Volvo afgestapt (na een 244, 3 stuks 340's, een 440 en een 460) ...
niet om te zeggen dat de prijzen wel meevallen maar wat kost een Golf bv tegenwoordig vandaag aan de dag momenteel??
Dit zijn A3 prijzen, geen Golf prijzen. Ook wel logisch, het is geen Golf concurrent, dat is de Focus al.

Geplaatst: 15.09.2006 - 17:58
door Swedish_90
Een Golf 1.6 (102 pk) zit op € 24.000, incl. VW-radio en Climatronic. Een A3 met diezelfde motor en originele radio en ECC zit op € 26.300. Uitgaande van deze prijzen zit een C30 1.6 met ECC op zo'n € 25.800 wat best wel pittig is IMHO

Geplaatst: 15.09.2006 - 18:02
door bart simpson
Een 3drs Audi A3 1.6 kost € 24.950,--, excl:
lendensteun stoel € 416
buitentemperatuurmeter € 173
boardcomputer € 378
audioinstallatie € 888
automatisch inschakelende verlichting € 347
En dat alles is standaard op een Volvo en kost bij Audi € 2.202,-- extra waardoor deze uitkomt op: € 27.152,--
dus een Volvo C30 duur?

Geplaatst: 15.09.2006 - 18:23
door drowel
hij is ook niet TE duur, maar het is een hoop geld voor zo'n klein autotje... mischien is hij het wel dubbel en dwars waard... laten we de eerste test recenties afwachten :)

Geplaatst: 15.09.2006 - 19:39
door bart simpson
drowel schreef:hij is ook niet TE duur, maar het is een hoop geld voor zo'n klein autotje... mischien is hij het wel dubbel en dwars waard... laten we de eerste test recenties afwachten :)
Dat is zo, het is natuurlijk ook behoorlijk veel geld, maar te duur? nee...

Geplaatst: 15.09.2006 - 20:24
door Paul
Nee logische prijzen en zo gaat tenminste ook niet jan en allemaal erin rijden. Ligt wel erg in de verwachten 1000 euro minder dan de S40 zoals al werd verwacht.

En Langone; als je een auto uit 1997 vergelijkt met een auto van nu, dan moet je gewoon de prijs van toen in guldens nu in euro's doen en nog een beetje erbij. Wij reden vroeger een full option Peugeot 405 (volgens mij in 92) en die kostte nieuw 45 duizend gulden en daar als je nu een auto van koopt heb je geen 407...

Geplaatst: 15.09.2006 - 20:27
door bart simpson
Paul schreef:En Langone; als je een auto uit 1997 vergelijkt
in 1997 was de 460 al een jaar uit productie

Geplaatst: 15.09.2006 - 20:47
door Maurice Pierik
Tja, als de C30 600 à 1000 euro goedkoper is dan de S40, dan is ie iesje duurder dan ik had ingeschat (1500 euro verschil).
Maar misschien worden de overige Volvo-modellen binnenkort weer wat duurder.

Geplaatst: 15.09.2006 - 20:58
door marsm104
Waarom is die D5 zo fukking duur?????

Geplaatst: 15.09.2006 - 21:04
door bart simpson
marsm104 schreef:Waarom is die D5 zo fukking duur?????
Duur? Heb je meer weer met die Audi A3:
170pk 2.0 4 cilinder diesel € 35.625
lendensteun stoel € 416
buitentemperatuurmeter € 173
boardcomputer € 378
audioinstallatie € 888
automatisch inschakelende verlichting € 347
Totaal € 37.827,-- voor zo'n klein 4 cilinder motortje!
Alles even in het juiste perspectief zien.... :wink:

Maar je hebt natuurlijk best een punt, het is een pak geld! zal ook wel een Kinetic als instapmodel zijn

Geplaatst: 15.09.2006 - 21:38
door liquid_force
mightyspawn schreef: Kan jan en alleman een Volvo van de zaak krijgen? Nee is alleen maar voor de "elite" weggelegd.

Volvo is nu eenmaal een duur merk.
zo, wat klinkt dat jalours zeg ... vergeet je niet dat je met een auto van de zaak je 25% van de nieuwwaarde als bijtelling op je brutosalaris krijgt, en dat je daar meestal dan tussen de 42 en 52% belasting over betaald?
(en dat de mensen die bij de door jou genoemde 'elite' horen ook een aantal jaren gestudeerd hebben met de bijbehorende kosten?)