Pagina 1 van 1

Volvo V70 2007: Blower - Aanjager - Ventilator - kachel - weerstand

Geplaatst: 29.01.2018 - 17:03
door GerVolvoV70
waar te beginnen; Nieuw op het forum en hoop dat forum-leden mij kunnen helpen!

Sinds kort eigenaar van een complete van een V70 2.4 D met 330.000 op de teller. Dus hij is net ingereden ;)
Ik heb de vragen bij algemeen gezet omdat neem ik aan de S80 het zelfde dashboard heeft ?! Of hoe kan ik dit beste doen.

zonder aanleiding doet blower / ventilator het niet meer.
-lampjes branden gewoon
-airco werkt ook gewoon ( voel warm en koud)

Uitlezen vertelt dat het aan van alles kan liggen; van motor zelf tot aan weerstand etc etc
dit zou een voor een moeten worden bekeken.

Vraag;
(heb het handschoenen kastje uitgebouwd)
1.
heeft iemand een link / werkbeschrijving / foto / video waar alle onderdelen precies zitten ?

(Deze V70 van 2007 is laatste die van de band liep en kan misschien daardoor niks vinden)

2.
Waar te beginnen ?
En hoe meten?

3.
Links naar onderdelen?

4.
PM voor eventueel goede Volvo monteurs / specialisten in omgeving Bussum / Hilversum. ( naast Volvo dealer zelf)

5.
Suggesties en of opmerkingen.

Dank

Groet Ger

Re: Volvo V70 2007: Blower - Aanjager - Ventilator - kachel - weerstand

Geplaatst: 30.01.2018 - 01:43
door staaf
Ik heb zelf de ventilator eens stuk gehad (lagers) en die heb ik toen vervangen.
Ik weet nu niet meer van buiten hoe het juist zit, maar ik zou alleszins meten of er spanning aankomt op de ventilator. Dan weet je al heel veel.
Je kan ook de ventilator uitbouwen en hier rechtstreeks 12V op zetten en zien of hij draait.


De ventilator zit ergens hoog achter het handschoenkastje. Ik weet nog dat er één bout of schroef heel ongelukkig zit om er goed bij te kunnnen (ik dacht tegen het schutbord).

Re: Volvo V70 2007: Blower - Aanjager - Ventilator - kachel - weerstand

Geplaatst: 30.01.2018 - 08:38
door Blade
Als je warm en koud voelt, dan draait de ventilator toch nog ?!

Re: Volvo V70 2007: Blower - Aanjager - Ventilator - kachel - weerstand

Geplaatst: 30.01.2018 - 11:56
door eric vermeer
vaak is de kachelweerstand kapot en vaak is dat een gevolg van een versleten kachelmotor dus beste oplossing beide vervangen