Pagina 1 van 2
Apps in de war
Geplaatst: 01.02.2018 - 19:31
door marinh
Goedenavond,
Ik heb iets bijzonders in mijn V60 MY16
Ik gebruik de app "Glympse" nog weleens om mijn betere helft te laten weten wanneer ik thuis ben. Van de week wilde ik een Glympse versturen en ineens sloot de app af. Vanaf dat moment is de App compleet verdwenen uit de lijst, die kan ik dus niet meer kiezen. Ik dacht dit op te lossen door onder instellingen te kiezen voor "App Instellingen resetten".
Sinds ik dat heb gedaan heb ik een tweede probleem, namelijk dat de app "Send to car" een wereldbolletje met een rood kruis aangeeft als ik hem start. En dat is nu net een app die ik nog weleens gebruik om vanaf mijn werkplek een locatie naar mijn auto te schieten.
Mijn Volvo ID is nog netjes gekoppeld. Ik heb ook al geprobeerd deze even te ontkoppelen en opnieuw te koppelen.
Heeft iemand enig idee of en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Alvast bedankt!
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 08:43
door rona222
Hallo,
Heb hetzelfde voor met de "Send to car” app (wereldbolletje met een rood kruis)....
Ben reeds naar de dealer geweest, en dat hadden ze nog nooit gezien, ze hebben er foto's van genomen en alvast naar VOLVO doorgestuurd.
De rest van de apps werken nog wel, maar als je de apps opent is er boven een regeltje bijgekomen iets met “certificaten” en dat was er voordien niet.
Dus ze denken dat daar de oorzaak bij ligt, en ze gaan dat verder onderzoeken.
Volgende week heb ik terug een afspraak en weet dan wellicht meer...
Groetjes,
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 12:16
door peere
Hier zelfde probleem. In eerste instantie helemaal geen apps alleen het ronde apps teken met kruis erdoor, na poosje van alles proberen o.a. de exit knop lange tijd vasthouden openden de apps weer en stond de regel met mededeling van iets met certificaten bovenaan. in plaats van een icoontje stond er een punt voor die regel met certificaten. Inmiddels is die regel weer verdwenen. Een aantal apps doen het weer maar juist degene om een locatie heen te sturen nog niet die ik meeste gebruik nog niet. Was van de week nog even bij de dealer, uiteraard vergeten na te vragen of hun het kenden.
Jack...
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 13:13
door marinh
Sinds vandaag is Glympse het weer gaan doen! Alleen de send to car app geeft nog dat kruis. Certificaat melding heb ik niet. Als een van jullie iets hoort van de dealer hoor ik het graag!
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 15:01
door +++t blijft behelpen+++
Ik zal t zo eens testen
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 18:16
door mga1600
Dat kruis bij “Send to car” zie ik ook.....
Re: Apps in de war
Geplaatst: 02.02.2018 - 18:17
door Marin30
Ik heb net in mijn nieuwe V40 een Volvo ID aangemaakt. Toen direct Send to car opgezocht. Ik krijg ook een raar kruis, app werkt niet. Is er al iemand die weet hoe het zit?
Re: Apps in de war
Geplaatst: 03.02.2018 - 14:15
door marinh
Marin30 schreef:
Ik heb net in mijn nieuwe V40 een Volvo ID aangemaakt. Toen direct Send to car opgezocht. Ik krijg ook een raar kruis, app werkt niet. Is er al iemand die weet hoe het zit?
Hoi naamgenoot
Nee, maar ik vermoed dat het iets te maken heeft met de server bij Volvo zelf. Volgens mij hebben veel mensen dit probleem.
Re: Apps in de war
Geplaatst: 04.02.2018 - 13:19
door rona222
peere schreef:
Hier zelfde probleem. In eerste instantie helemaal geen apps alleen het ronde apps teken met kruis erdoor, na poosje van alles proberen o.a. de exit knop lange tijd vasthouden openden de apps weer en stond de regel met mededeling van iets met certificaten bovenaan. in plaats van een icoontje stond er een punt voor die regel met certificaten. Inmiddels is die regel weer verdwenen. Een aantal apps doen het weer maar juist degene om een locatie heen te sturen nog niet die ik meeste gebruik nog niet. Was van de week nog even bij de dealer, uiteraard vergeten na te vragen of hun het kenden.
Jack...
bij mij is die regel ook verdwenen.
en hier gaat het om,

Re: Apps in de war
Geplaatst: 04.02.2018 - 16:27
door marinh
Correct dat is hem! ik heb die regel nooit gehad. Wel is Glympse er ook weer mee opgehouden en Send To Car geeft dit beeld. De andere apps lijken het allemaal wel te doen (al gebruik ik die eigenlijk niet zoveel).
Re: Apps in de war
Geplaatst: 04.02.2018 - 16:58
door peere
bij ons is de enigste die we echt met regelmaat gebruiken uiteraard de Send To Car. Je kan wel het aantal ontvangen bestemmingen zien als de app in het rijtje staat maar openen lukt nog steeds niet.
Jack...
Re: Apps in de war
Geplaatst: 06.02.2018 - 00:06
door Marin30
Bij mij hetzelfde. Twee adressen naar de car ge-to-send, zichtbaar in de send to car-regel van het menu. Maar als ik die regel bevestig met 'okay', komt dat rare teken in beeld en opent de app niet. Hoe worden die apps eigenlijk geupdated, gebeurt dat automatisch via je internetverbinding?
Re: Apps in de war
Geplaatst: 06.02.2018 - 14:53
door Bluesbroeder
Bij mij ook, weet iemand wat er aan de hand is, dit is een (enige) App die ik regelmatig gebruik.
Moet de App geupdate of opnieuw geïnstalleerd worden of is er een connectie met server oid niet in orde?
Re: Apps in de war
Geplaatst: 07.02.2018 - 14:36
door rona222
Ik ben langs de dealer geweest en die hebben nog niks vernomen van de hoofdzetel , in de nieuwe modellen zou je certificaten moeten goedkeuren maar dat kan niet op oudere types heb ik begrepen.
Het is wel zo dat er zoveel mogelijk meldingen van niet werkend toekomen dat er iets aan gedaan zou worden of toch tenminste aandacht aan word gegeven......
Dus afwachten, ik was bij mijn dealer de eerste die met dat probleem is langs gekomen.
Re: Apps in de war
Geplaatst: 07.02.2018 - 19:09
door Bluesbroeder
Ben ook bij dealer langs geweest, heeft alles uitgelezen waarbij niets te vinden was. Heeft gekeken of er een update was, dus niet bekend.
Hij zou een melding doen naar Volvo.
Lijkt er op dat er iets is met de server, maar.....
Re: Apps in de war
Geplaatst: 08.02.2018 - 14:23
door rona222
Send to car werkt terug bij mij.......
Re: Apps in de war
Geplaatst: 09.02.2018 - 13:25
door nederbelg
hallo
ik zie dit toevallig, ik had hetzelfde probleem als jullie over de 'send to car' app op mijn nieuwe V60CC my2018 met sensus connect.
wel melding van ontvangen locaties, maar de app opent niet.
Had het al op mijn lijstje gezet voor de volgende beurt bij Volvo garage (nog wat andere dergelijke problemen, met navigatie en categorien voor opgelagen posities).
Ik zie dat het weer terug werkt bij Rona222 in Antwerpen? Toch een Volvo server probleem?
Vanavond eens proberen of het zich opgelost heeft.
Re: Apps in de war
Geplaatst: 09.02.2018 - 16:10
door Bluesbroeder
Bij werkt het ook weer, lijkt idd op een server probleem

Re: Apps in de war
Geplaatst: 11.02.2018 - 13:37
door peere
Alle Apps werken ook hier weer als voorheen.
Jack...
Re: Apps in de war
Geplaatst: 11.02.2018 - 14:05
door nederbelg
zelfde hier, send to car werkt weer bij mij.
dus blijkbaar toch een Volvo server probleem.