Ik ben nieuw op de site, vorige maand besteld, levering april:
XC60 Inscription D4 Pine Grey metallic
UC00 Nappa leder Blond-Charcoal/Blond
Business Pack Connect
Inscription Plus Line
Luxury Line (panoramisch dak)
Scandinavian Line
Versatility Line
Winter Line & IntelliSafe Pro Line
Volvo alarm, Gelaagde zijruiten, getinte ruiten achter
Grafisch headup display, Audio B&W, Luchtvering, Electr. trekhaak, fietsdrager.
Ik heb alleen proef gereden in een T5.
Enige twijfel nog over D4 of D5.
Het opgegeven gebruik maakt niet veel verschil.
Heeft iemand in beide gereden ?
Rijd de D5 soepeler ?
Is de D5 met dubbele turbo en powerpulse meer hoorbaar of maakt dat niet uit ?
Wat ik online vond is de D5 de meerprijs (in NL € 6000) niet echt waard en past D4 beter bij het rustige en comfortabele karakter van de XC60.
Frank
besteld XC60 inscription D4 vs D5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1, ik heb met een D5 vea gereden en dat gaat erg goed vooruit maar ik geloof wanneer ik voor de keus zou staan om toch die 6 in de zak te houden en een D4 te nemen.V70/2.4D/2003 schreef: Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- TomXC60
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 17:41
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
+1, [youtube]V2REHLTut7c[/youtube]diesel01 schreef:+1, ik heb met een D5 vea gereden en dat gaat erg goed vooruit maar ik geloof wanneer ik voor de keus zou staan om toch die 6 in de zak te houden en een D4 te nemen.V70/2.4D/2003 schreef: Gewoon de D4, die kan het allemaal meer dan voldoende doen. En is het uiteindelijk niet voldoende: Polestar er in.
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Het is een groot prijsverschil, maar het is wel heel fijn om extra koppel en pk’s achter de hand te hebben. Geeft meer souplesse. Het gaat daarbij niet om de absolute cijfertjes want 1 sec. verschil (of zoiets) tot 100 heeft geen invloed op het wereldgebeuren maar het gevoel he.....? Als ik in de markt zou zijn voor een nieuwe diesel zou ik zeker voor de D5 kiezen als dat financieel past.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik zou met beide gaan rijden voor aanschaf. Dealer zou zowel een D4 als ook een D5 moeten kunnen regelen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Financieel gezien is een D4 met Polestar optimalisatie de meest verstandige keuze maar soms wil het gevoel ook wat en dat kost dus € 6000.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Nou ja .....€ 5000 als je de 995 van Polestar meerekent.lint schreef: Financieel gezien is een D4 met Polestar optimalisatie de meest verstandige keuze maar soms wil het gevoel ook wat en dat kost dus € 6000.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik zou voor een D4 met Polestar gaan.
200pk en 440nm zijn "bijna" D5 waarden.
200pk en 440nm zijn "bijna" D5 waarden.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
+1
Het is uiteraard persoonlijk Maar.
Zelf zou ik gaan voor ca. 2500 extra leuke opties en dan nog een vakantie naar de zon. En we staan weer quite tov de D4.
En alle pk's wennen, maar er komt een moment dat het genoeg is.
Na de 285 van onze PIH mag er best een auto komen van 200pk. Haal zeer zelden alles uit de kast.
Het is uiteraard persoonlijk Maar.
Zelf zou ik gaan voor ca. 2500 extra leuke opties en dan nog een vakantie naar de zon. En we staan weer quite tov de D4.
En alle pk's wennen, maar er komt een moment dat het genoeg is.
Na de 285 van onze PIH mag er best een auto komen van 200pk. Haal zeer zelden alles uit de kast.
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Gewoon de D4 doen en geld uitgeven aan fijne opties.
Heb al meerdere keren in V90 en XC60 gereden met de D4 en het rijdt echt top.
Veel beter dan mijn D6 PIH die ik nu nog heb. Dat komt vooral ook door de 8-traps automaat van de D4.
Heb al meerdere keren in V90 en XC60 gereden met de D4 en het rijdt echt top.
Veel beter dan mijn D6 PIH die ik nu nog heb. Dat komt vooral ook door de 8-traps automaat van de D4.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb op dit moment een D4 met 8 traps automaat, weleenswaar in een andere auto maar kom uit een XC60 D5 met Polestar.
Ik heb in de huidige nog nooit het idee gehad dat ik wat te kort kom, voor NL speelt het zich op de snelweg voor mij af tussen de 110/170 en dan heb je meer dan voldoende kracht.
Gisteravond terug gekomen van een shopmomentje Dld, adaptief cruise aan met als maximum 140 achter familie aan en dan is het heerlijk cruisen tussen de 120/130, hij houdt zelf afstand en wil je even vlot inhalen dan gooit de bak 4 van de 8 versnellingen weg en gaat als een malle naar hoogst illigale snelheden.
Meer dan genoeg voor mij, maar anders ga je zoals eerder al genoemd in beiden rijden en dan heb je het gevoel!
Ik heb in de huidige nog nooit het idee gehad dat ik wat te kort kom, voor NL speelt het zich op de snelweg voor mij af tussen de 110/170 en dan heb je meer dan voldoende kracht.
Gisteravond terug gekomen van een shopmomentje Dld, adaptief cruise aan met als maximum 140 achter familie aan en dan is het heerlijk cruisen tussen de 120/130, hij houdt zelf afstand en wil je even vlot inhalen dan gooit de bak 4 van de 8 versnellingen weg en gaat als een malle naar hoogst illigale snelheden.
Meer dan genoeg voor mij, maar anders ga je zoals eerder al genoemd in beiden rijden en dan heb je het gevoel!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23.12.2017 - 20:39
Charlie Ik heb ook de D4 Besteld.
In men huidige wagen heb ik 240pk en 500nm.
En neem van mij aan dat ik die laatste 40pk maar heel zelden gebruik.
En bijkomende reden dat bij mij heeft mee gespeeld om toch de D4 te bestellen is de het systeem van de D5 'powerpuls'
Deze techniek is een heel fijne uitvinding maar toch weer een extra compressor om die turbo op gang te brengen...
Niet tegenstaande als Polestar voor een Belgische wagen zou kunnen dat ik het direct laat programmeren.
De andere spelers kunnen het voorlopig nog niet voor de D4 in de XC60.
In men huidige wagen heb ik 240pk en 500nm.
En neem van mij aan dat ik die laatste 40pk maar heel zelden gebruik.
En bijkomende reden dat bij mij heeft mee gespeeld om toch de D4 te bestellen is de het systeem van de D5 'powerpuls'
Deze techniek is een heel fijne uitvinding maar toch weer een extra compressor om die turbo op gang te brengen...
Niet tegenstaande als Polestar voor een Belgische wagen zou kunnen dat ik het direct laat programmeren.
De andere spelers kunnen het voorlopig nog niet voor de D4 in de XC60.
Current:
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4269
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
BSR tuning is ook een optie, daar Polestar in Belgie niet beschikbaar is en Rica misschien ook wat verder weg is. Voor de Belgen dus : www.q-lab.be. Heb er met mijn D4 en ook bij mijn vorige auto nog geen problemen mee gehad. V70 D4 gaat volgende maand binnen voor onderhoud, staat nu op bijna 80.000 probleemloze km's, waarvan ruim de helft met 250 PK en 500 Nm én Grote Grijns.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault