Pagina 1 van 2

Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 13:58
door )()()st
Mensen,

wordt eigenlijk een traditie, maar eigenlijk elke auto moet van mij wat lager bij de grond komen, dus ook de V60 - vooral omdat er van de zomer een setje 19" onder komt. 8-)
Nou twijfel ik over 2 varianten:

- een R-design set scoren;
- Eibach met een verlaging van 30mm.

Aangezien een V60 toch al best "stug" of "stevig" geveerd is wil ik met de 19" geen keihard onderstel. Daarnaast zie je tegenwoordig dat vanuit Volvo de aanbevolen bandenmaat voor 19" 235/40/19 is. Dit wijkt echter best wat af van de 235/40/18 die er nu onder zit. 235/35/19 past wat dat betreft beter maar is natuurlijk wel stugger.

Dank voor input!

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 14:21
door edraket
Ik zou zeker 40 serie kiezen ivm comfort en kwetsbaarheid van de velgen.
Het R-design onderstel is best stug te noemen, ik denk dat je met de eibach set ongeveer hetzelfde comfort zal hebben, maar dan wel nog een stukje lager.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 14:25
door )()()st
edraket schreef: Ik zou zeker 40 serie kiezen ivm comfort en kwetsbaarheid van de velgen.
Het R-design onderstel is best stug te noemen, ik denk dat je met de eibach set ongeveer hetzelfde comfort zal hebben, maar dan wel nog een stukje lager.
Maar is bij een V60 met het oude analoge tellerwerk iets te doen aan de afwijking?

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 14:28
door +++t blijft behelpen+++
Mijn ervaring...



De Polestar S60, met polestar wielen en polestar onderstel ,is wel hard, maar niet spijkerhard.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 16:29
door edraket
)()()st schreef:
edraket schreef: Ik zou zeker 40 serie kiezen ivm comfort en kwetsbaarheid van de velgen.
Het R-design onderstel is best stug te noemen, ik denk dat je met de eibach set ongeveer hetzelfde comfort zal hebben, maar dan wel nog een stukje lager.
Maar is bij een V60 met het oude analoge tellerwerk iets te doen aan de afwijking?
Volgens mij kan dat niet worden aangepast. Dat weet je toch wel na een week rijden, gewoon even checken met de gps.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 18:46
door )()()st
Klopt wel, maar ik vind dik 4% afwijking best wat <_<
Overigens: onder m’n V70R ligt 225/35/18 en dat vind ik niet echt enorm stugger dan de 215/45/17 die ik ook heb.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 21:39
door Philken
zo ziet een v60 met 19" eruit met Eibach:

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 21:58
door )()()st
Bekend plaatje :)

Weer iemand trouwens of er verschil zit in een R-design onderstel voor een awd of fwd?

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 20.02.2018 - 22:33
door edraket
Achterveren zijn anders bij een AWD. Beste wel hoog overigens de foto hierboven, denk niet lager dan een r-design

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 03:45
door Silver_R
Mocht je interesse hebben, heb nog een set R-Design schokbrekers en veren in de verkoop.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 09:03
door )()()st
Ik weet het, stonden ook op Facebook hè?! Alleen vroeg ik me dus af of jouw AWD-set (toch??) wel past onder een FWD. Zo ja, dan kom ik erop terug!

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 09:07
door edraket
Gaat niet passen helaas.

Kun je overigens aangeven hoe de polestar set aanvoelt tov de r-design veren en dempers? Is het lager en of stugger?
Hetzelfde zou ik ook we willen weten voor de Eibach veren. Zijn die stugger tov de r-design veren? En ook lager? Op de bovenstaande foto te zien vindt ik de auto erg hoog staan aan de voorkant, ik denk zelfs nog wel hoger dan een r-design. Met 19” velgen moet het gat tussen band en spatbord toch veel kleiner zijn lijkt me.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 20:36
door Philken
edraket schreef: Gaat niet passen helaas.

Kun je overigens aangeven hoe de polestar set aanvoelt tov de r-design veren en dempers? Is het lager en of stugger?
Hetzelfde zou ik ook we willen weten voor de Eibach veren. Zijn die stugger tov de r-design veren? En ook lager? Op de bovenstaande foto te zien vindt ik de auto erg hoog staan aan de voorkant, ik denk zelfs nog wel hoger dan een r-design. Met 19” velgen moet het gat tussen band en spatbord toch veel kleiner zijn lijkt me.
foto is getrokken direct na het plaatsen, zonder dat de auto gereden had daarom dat de ruimte zo groot is, de velgen waren van mijn v70R en ik wou eens zien hoe ze stonden onder een v60(niet goed dus)
ik zal een fotootje plaatsen met 18"(omtrek is hetzelfde als met 19")

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 20:38
door Philken
vergeten up te loaden...

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 21.02.2018 - 20:58
door teebee
:lol: Best ingrijpend zo'n verlaging; je auto is er iig ondersteboven van

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 22.02.2018 - 16:35
door Silver_R
edraket schreef:

Kun je overigens aangeven hoe de polestar set aanvoelt tov de r-design veren en dempers? Is het lager en of stugger?
Hetzelfde zou ik ook we willen weten voor de Eibach veren. Zijn die stugger tov de r-design veren? En ook lager? Op de bovenstaande foto te zien vindt ik de auto erg hoog staan aan de voorkant, ik denk zelfs nog wel hoger dan een r-design. Met 19” velgen moet het gat tussen band en spatbord toch veel kleiner zijn lijkt me.
Auto staat lager tov R-Design chassis. Auto is redelijk stug maar nog wel comfortabel genoeg. Echter, ik had de swaybar van IPD gemonteerd maar deze icm de Polestar set werd teveel.Te stug. Dus de originele er weer onder gezet. De auto heeft nu geen last meer van onderstuur, iets waar de T6 normaal gesproken wel veel last van heeft.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 22.02.2018 - 18:20
door )()()st
Wat een heerlijke auto zeg!

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 22.02.2018 - 20:30
door Philken
teebee schreef: :lol: Best ingrijpend zo'n verlaging; je auto is er iig ondersteboven van
ik wou het chassis ontzouten.... O-)

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 23.02.2018 - 17:30
door Silver_R
edraket schreef: Gaat niet passen helaas.
Uit nieuwsgierigheid, waarom past het volgens jou niet?
)()()st schreef: Wat een heerlijke auto zeg!
Thanx. Ben er ook erg happy mee.

Re: Verlaging V60 D3

Geplaatst: 23.02.2018 - 19:39
door edraket
Omdat de achtervering/demping anders is bij een AWD