Limp mode volvo c30 1.6d
Geplaatst: 26.02.2018 - 11:23
Soms is delen van infowel handig: onlangs ging de c30 in limp mode en wilt ie niet boven de 3000 toeren komen. Verbruik werd ook steeds minder (dat was wel fijn, maar was niet normaal
).
Nu had ik al even de P2458 storing en kon het niet goed genoeg plaatsen waarom de storing constant op kwam. Roetfilter was nog goed (zo goed als geen tegendruk gemeten), daarnaast waren alle sensoren nog in orde. Zelfs bij een volvo dealer uit laten lezen en die konden het ook niet plaatsen en gooide het op een verstopt roetfilter, terwijl die code er helemaal niet was.
Nu had de auto vorige week tot aan zaterdag weer een opleving en reed ie weer heel erg goed, zondag alleen weer dramatisch en viel de snelheid opeens van 130 naar 100 in enkele tientallen seconden, vermogen was gewoon weg.
Gelijk weer uitgelezen en toen kwam de P0089 code opeens tevoorschijn!
Nu kan die gerelateerd zijn aan het brandstoffilter, brandstofdruksensor of de brandstofpomp (niet te hopen op deze want die is knap duur..)
Brandstoffilter is dus ongeveer 20-25.000 km geleden vervangen, zojuist een nieuwe gekocht en die gaat er vanavond op. Als het gefixed is zal ik weer even een post plaatsen.
Kan een hoop verklaren dat het ook niet lukt met regenereren gezien die daar meer brandstof voor wilt gebruiken, maar met een verstopt brandstoffilter kan ie dat wellicht niet krijgen.
Las al een soortgelijk verhaal hier op het forum van iemand met een v50 die dit probleem had.
mvg,
Jeffrey

Nu had ik al even de P2458 storing en kon het niet goed genoeg plaatsen waarom de storing constant op kwam. Roetfilter was nog goed (zo goed als geen tegendruk gemeten), daarnaast waren alle sensoren nog in orde. Zelfs bij een volvo dealer uit laten lezen en die konden het ook niet plaatsen en gooide het op een verstopt roetfilter, terwijl die code er helemaal niet was.
Nu had de auto vorige week tot aan zaterdag weer een opleving en reed ie weer heel erg goed, zondag alleen weer dramatisch en viel de snelheid opeens van 130 naar 100 in enkele tientallen seconden, vermogen was gewoon weg.
Gelijk weer uitgelezen en toen kwam de P0089 code opeens tevoorschijn!
Nu kan die gerelateerd zijn aan het brandstoffilter, brandstofdruksensor of de brandstofpomp (niet te hopen op deze want die is knap duur..)
Brandstoffilter is dus ongeveer 20-25.000 km geleden vervangen, zojuist een nieuwe gekocht en die gaat er vanavond op. Als het gefixed is zal ik weer even een post plaatsen.
Kan een hoop verklaren dat het ook niet lukt met regenereren gezien die daar meer brandstof voor wilt gebruiken, maar met een verstopt brandstoffilter kan ie dat wellicht niet krijgen.
Las al een soortgelijk verhaal hier op het forum van iemand met een v50 die dit probleem had.
mvg,
Jeffrey