even voorstellen. Nieuwe S40
Geplaatst: 05.03.2018 - 23:58
Hoi allemaal,
toch even voorstellen. Ik kwam al eerder voorbij met wat vraagjes over de aanschaf, wat dan wel en wat dan niet. Ik ben Daan, ik woon in Noord-Holland en ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een S40 1.8 uit 2006. Na wat wikken en wegen over een 2.4 of 1.8 ben ik uiteindelijk toch voor een 1.8 gegaan omdat ik tegen een mooi exemplaar aanliep. Wel een aantal 2.4's gereden wat wel erg lekker ging moet ik zeggen... wellicht heb ik nu al spijt
maargoed, een 5 cilindertje komt er over een aantal jaren wellicht nog wel. Voor nu moet dit 1800cc PSA blokje me door Europa gaan zeulen.
het gaat om een S40 uit 2006. Deze zit vrij vol met opties. Vol leder, navigatie, stoelverwarming, afneembare trekhaak, elektrisch verstelbare stoelen. Nu inmiddels met 210.000km ervaring. Hopelijk kunnen er nog de nodige volgen. Ik ben van plan er andere vlelgen onder te zetten. Verder is de auto nog niet gepoetst, wat ik ook komende weken even ga doen. Dan volgen er meer foto's.

Helaas al wel de eerste probleempjes opgemerkt
- dippende toerental bij remmen wanneer ik het koppelingspedaal intrap
- versnellingspook komt niet netjes terug naar midden positie maar blijft links/rechts staan
Ik vermoed dat het dippende toerental bij het remmen een vacuumlek is bij de brake booster. +- 400/500rpm en daarna snel corrigerend naar 1000, dan weer terugvallend naar 400/500 tot stilstand. Ik hoop het niet eigenlijk, want volgens mij is dat wil een dure reparatie. Ik ga ook even het gaskleppenhuis goed schoonmaken, maar ik denk niet dat dit het probleem is aangezien het blokje keurig netjes stationair draait als ik stil sta. Ook als ik het gas loslaat en naar het actuele verbruik kijk op de BC lijkt dit een beetje hoog. Gas los bij +- 100km/h staat er nogsteeds zo'n 3.0L/100km. Dus een teken van valse lucht. Het lijkt me dat deze terug moet gaan naar 0L/100km bij dit soort snelheden nog. Iemand een vermoeden?
toch even voorstellen. Ik kwam al eerder voorbij met wat vraagjes over de aanschaf, wat dan wel en wat dan niet. Ik ben Daan, ik woon in Noord-Holland en ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een S40 1.8 uit 2006. Na wat wikken en wegen over een 2.4 of 1.8 ben ik uiteindelijk toch voor een 1.8 gegaan omdat ik tegen een mooi exemplaar aanliep. Wel een aantal 2.4's gereden wat wel erg lekker ging moet ik zeggen... wellicht heb ik nu al spijt

het gaat om een S40 uit 2006. Deze zit vrij vol met opties. Vol leder, navigatie, stoelverwarming, afneembare trekhaak, elektrisch verstelbare stoelen. Nu inmiddels met 210.000km ervaring. Hopelijk kunnen er nog de nodige volgen. Ik ben van plan er andere vlelgen onder te zetten. Verder is de auto nog niet gepoetst, wat ik ook komende weken even ga doen. Dan volgen er meer foto's.

Helaas al wel de eerste probleempjes opgemerkt

- dippende toerental bij remmen wanneer ik het koppelingspedaal intrap
- versnellingspook komt niet netjes terug naar midden positie maar blijft links/rechts staan
Ik vermoed dat het dippende toerental bij het remmen een vacuumlek is bij de brake booster. +- 400/500rpm en daarna snel corrigerend naar 1000, dan weer terugvallend naar 400/500 tot stilstand. Ik hoop het niet eigenlijk, want volgens mij is dat wil een dure reparatie. Ik ga ook even het gaskleppenhuis goed schoonmaken, maar ik denk niet dat dit het probleem is aangezien het blokje keurig netjes stationair draait als ik stil sta. Ook als ik het gas loslaat en naar het actuele verbruik kijk op de BC lijkt dit een beetje hoog. Gas los bij +- 100km/h staat er nogsteeds zo'n 3.0L/100km. Dus een teken van valse lucht. Het lijkt me dat deze terug moet gaan naar 0L/100km bij dit soort snelheden nog. Iemand een vermoeden?