Noodloop bij gas geven
Geplaatst: 06.03.2018 - 12:00
Beste Mensen,
Ik heb een hardnekkig probleem met mijn V70 MY2006 Motortype:D5244T5
Elke keer als ik flink op het gas ga staan schiet de motor in Noodloop “Motor management Service vereist” met de irritante vermogensbeperking die erbij hoort.
Bij uitlezen komen 2 foutmeldingen naar boven:
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor signal too low
ECM-1507 Turbo Control – Too low pressure
Na resetten rijdt de auto weer helemaal prima totdat je iets teveel gas geeft. Ook hoor ik een licht fluitend (zuchtend) geluid bij het gasgeven
Eerst de positieve punten:
• Motor loopt prima, (415000km)
• Motor trekt gewoon goed zoals het hoort (tot aan de melding)
Na wat zoeken op het forum kwam ik de turboslang als eerste verdachte tegen. Bij mijn vorige D5 is die er ook al eens afgedonderd. Deze is inmiddels voorzien van een nieuwe pakking en opnieuw vastgezet (aan de turbo kant).
Ook de Buis is opnieuw gefixeerd. Helaas treedt de foutmelding nog steeds op. Ik begin de turbo zelf te verdenken. Gezien de km stand zou dat ook geen schande zijn.
Heeft iemand nog een heldere invalshoek?
Ik heb een hardnekkig probleem met mijn V70 MY2006 Motortype:D5244T5
Elke keer als ik flink op het gas ga staan schiet de motor in Noodloop “Motor management Service vereist” met de irritante vermogensbeperking die erbij hoort.
Bij uitlezen komen 2 foutmeldingen naar boven:
ECM-135F Mass air flow (MAF) sensor signal too low
ECM-1507 Turbo Control – Too low pressure
Na resetten rijdt de auto weer helemaal prima totdat je iets teveel gas geeft. Ook hoor ik een licht fluitend (zuchtend) geluid bij het gasgeven
Eerst de positieve punten:
• Motor loopt prima, (415000km)
• Motor trekt gewoon goed zoals het hoort (tot aan de melding)
Na wat zoeken op het forum kwam ik de turboslang als eerste verdachte tegen. Bij mijn vorige D5 is die er ook al eens afgedonderd. Deze is inmiddels voorzien van een nieuwe pakking en opnieuw vastgezet (aan de turbo kant).
Ook de Buis is opnieuw gefixeerd. Helaas treedt de foutmelding nog steeds op. Ik begin de turbo zelf te verdenken. Gezien de km stand zou dat ook geen schande zijn.
Heeft iemand nog een heldere invalshoek?