Pagina 1 van 1

Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 07.03.2018 - 20:28
door msx4ever
Ik lees vanalles als ik zoek over LPG, maar nergens een goed onderbouwd verhaal wat de problemen zijn bij het achteraf inbouwen van LPG. Onze C30 heeft 130k gelopen en we hebben het voornemen om er LPG in te zetten omdat we meer kilometers gaan maken hiermee. Diesel is naar gekeken, maar dat gezeur met de EGR en roetfilter wordt je ook niet vrolijk van.

Wie heeft een S40/V50/C30 1.8 op LPG en wat zijn de ervaringen?

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 16.03.2018 - 12:30
door msx4ever
Niemand heeft zijn Volvo op LPG?

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 16.03.2018 - 12:44
door OGA244
niet veel idd

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 16.03.2018 - 23:58
door JTC30
Het 1.8 blok is er niet geschikt voor.. de 2.0 ook niet.

Beste neem je een Volvo motor..

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 17.03.2018 - 08:55
door hsv70
Waarom zou een 1.8 of 2.0 er niet geschikt voor zijn?
Heeft dat met de kleppen te maken?
Is de 2.4 dan een betere keuze voor LPG?

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 19.03.2018 - 22:17
door Robin-Mark
Ik heb een S80 op LPG: inmiddels 170K (is wel een 2.5 motor)

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 24.03.2018 - 16:34
door JTC30
hsv70 schreef: Waarom zou een 1.8 of 2.0 er niet geschikt voor zijn?
Heeft dat met de kleppen te maken?
Is de 2.4 dan een betere keuze voor LPG?
Inderdaad, er zijn verhalen uit Polen dat na 30k een nieuwe kop nodig is. 2.4 is goed op LPG

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 02.04.2018 - 11:32
door msx4ever
Ok, geen LPG dus voor een 1.8 blok. Ik kan er zelf weinig/niets over vinden. En alle inbouwbedrijven op een na, zeggen dat het geen probleem is. Maargoed die willen ook alleen maar installaties verkopen waarschijnlijk.

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 07.04.2018 - 12:03
door Longone
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of je de investering van duizenden euros er met een auto van 11 jaar nog uit gaat halen.

Als besparen je doel is, kun je ook proberen zuiniger te gaan rijden: airco uit, rustig optrekken en zoveel mogelijk rechts blijven rijden op de snelweg.

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 08.04.2018 - 12:36
door JTC30
Duizenden euro's?
Een LPG systeem kost iets van €1700. Kan nog een flink stuk goedkoper. Dat heb je er heel snel uit.

Met het 1.8 blok heeft rustig rijden niet zoveel zin. Er valt nauwelijks een besparing te maken. Continu verbruik tussen 1:12 en 1:14 hoe snel/langzaam je ook rijdt

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 08.04.2018 - 13:40
door OGA244
Het verlaagd de restwaarde

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 08.04.2018 - 14:49
door Longone
JTC30 schreef: Een LPG systeem kost iets van €1700. Kan nog een flink stuk goedkoper. Dat heb je er heel snel uit.
Ik denk dat veel mensen zich blind staren op de lage literprijs.

55 cent per liter klinkt natuurlijk geweldig, maar als je vervolgens de 1:10 niet haalt, je wegbelasting flink toeneemt, je meer onderhoudskosten hebt en je actieradius relatief beperkt is, is de lol er snel af.

En je ziet ook maar verdomd weinig Volvo's op LPG op de tweedehandsmarkt; als het zo'n geweldige deal zou zijn, zou iedereen dat wel willen toch?

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 08.04.2018 - 16:55
door hsv70
Als het zo'n geweldige deal zou zijn, zou iedereen het wel willen. Maar het probleem met gas is dat je het ook een beetje moet durven. No guts, no glory zeg maar.

Verbruik van mijn auto's op lpg is amper hoger dan wanneer ik op benzine rij.
Het "flink" toenemen van de mrb is in mijn geval 33 euro.
Is voor het gemak 330 km rijden om het verschil tussen benzine en gas terug te verdienen. In mijn geval 3 dagen naar het werk.
Hogere onderhoudskosten kunnen er inderdaad zijn.
Van de 2 gasbakken die er hier op de oprit staan, heb ik 1 maal 400 euro uitgegeven aan gasgerelateerde problemen. Op in totaal bijna 100.000 km. Maar misschien heb ik geluk gehad.
Actieradius is inderdaad beperkt, max 350 met de Classic, 400 met de N. Je tankt dus wat vaker, maar wel lekker goedkoop. Dit alles t.o.v benzine.
Vrouwlief rijdt een C30 2.0d, en mijn ervaringen qua kosten daarmee is dat de wegenbelasting iets hoger is dan met gas, het verbruik van 1 op 16. Onderhoudskosten zijn hoog vind ik. Misschien heb ik pech met deze diesel, maar goedkoop kan ik het niet noemen.
Al met al zijn dit mijn ervaringen met lpg contra diesel/benzine.
Maar ik ben dan ook een "oude-auto-op-gas-fan"....

Re: Een 2007 C30 1.8 op LPG

Geplaatst: 11.04.2018 - 21:12
door JTC30
Longone schreef:
JTC30 schreef: Een LPG systeem kost iets van €1700. Kan nog een flink stuk goedkoper. Dat heb je er heel snel uit.
Ik denk dat veel mensen zich blind staren op de lage literprijs.

55 cent per liter klinkt natuurlijk geweldig, maar als je vervolgens de 1:10 niet haalt, je wegbelasting flink toeneemt, je meer onderhoudskosten hebt en je actieradius relatief beperkt is, is de lol er snel af.

En je ziet ook maar verdomd weinig Volvo's op LPG op de tweedehandsmarkt; als het zo'n geweldige deal zou zijn, zou iedereen dat wel willen toch?
Gas is gedemoniseerd door velen. Tevens zijn er een tijdje slechte systemen geleverd en zijn veel auto's ongeschikt tegenwoordig.
Verder angst bij veel mensen voor hoge kosten, ook best vaak aangepraat.
Maar punt bij de 1.8 is ten eerste dat er geen hydraulische kleppen zijn, en ze beperkt stelbaar zijn én lastig bereikbaar.

De Mazda 2 op lpg was ook een ramp omdat deze niet harde kleppen had gekregen. Om de 20.000km stellen, en na 3x uitgesteld..

De 5 cilinders van Volvo zijn geschikter ivm hardere kleppen