TRillingen rond 1700 toeren
Geplaatst: 10.03.2018 - 17:51
Mijn juist aangeschafte PIH V60 uit 2013 met pas 86.000 op de klok vertoont tussen 1400 en 1800 toeren trillingen in stuur en gaspedaal, vooral rond 1700 toeren. In iedere versnelling hetzelfde dus met wielen/onderstel kan het niks te maken hebben. Zowel bij lager als bij hoger toerental geen probleem. Trekhaak zat er al op, vond ik handig maar was miss vergissing, want wat als er vaak een paardentrailer of boot van 2 ton achter heeft gehangen ? Hij was voorheen van een arts, die kan zich die speeltjes wel veroorloven. Aan de andere kant zijn dat meestal nette rijders...
Bij mijn Volvodealer vinden ze niks buitennissigs, 'de 5-cylinders lopen vaak rauw en de ene anders dan de andere'. Daar zit wat in want dit was de 4e wagen die ik proefreed en twee van de andere drie trilden ook nogal gezellig op bepaalde momenten. De derde had het kunnen worden, liep als een spinnende kat, maar was weer verdacht vanwege schadehistorie...
Ik heb garantie tot begin mei en de verkopende handelaar heeft al aangegeven dat-ie bereid is de auto terug te kopen als ik het te hinderlijk vind, dan wel de reparatie te betalen als iemand een goede diagnose kan stellen want hij ziet er geen brood in de auto helemaal uit elkaar te laten halen, wat ik met hem eens ben.
De motorsteunen (schijnt wel eens een ding te zijn) zijn in orde bevonden. Wat kan dit zijn, van de koppelomvormer tot onschuldige vervuiling (iemand anders was van de vibraties af na 3 flesjes Wyns las ik) en alles er tussenin ?
Wie heeft een idee of kan mij doorverwijzen naar de specialist die hier garen van kan spinnen zonder de kar uit elkaar te moeten halen ? Liefst een beetje in de Randstad wel
In principe wil ik na mijn eerdere zoektocht deze wagen graag houden, het zijn trillingen maar geen rammelingen, om het zo te zeggen, maar ik wil ook geen risico lopen op kostbare schade later.
Bij mijn Volvodealer vinden ze niks buitennissigs, 'de 5-cylinders lopen vaak rauw en de ene anders dan de andere'. Daar zit wat in want dit was de 4e wagen die ik proefreed en twee van de andere drie trilden ook nogal gezellig op bepaalde momenten. De derde had het kunnen worden, liep als een spinnende kat, maar was weer verdacht vanwege schadehistorie...
Ik heb garantie tot begin mei en de verkopende handelaar heeft al aangegeven dat-ie bereid is de auto terug te kopen als ik het te hinderlijk vind, dan wel de reparatie te betalen als iemand een goede diagnose kan stellen want hij ziet er geen brood in de auto helemaal uit elkaar te laten halen, wat ik met hem eens ben.
De motorsteunen (schijnt wel eens een ding te zijn) zijn in orde bevonden. Wat kan dit zijn, van de koppelomvormer tot onschuldige vervuiling (iemand anders was van de vibraties af na 3 flesjes Wyns las ik) en alles er tussenin ?
Wie heeft een idee of kan mij doorverwijzen naar de specialist die hier garen van kan spinnen zonder de kar uit elkaar te moeten halen ? Liefst een beetje in de Randstad wel

In principe wil ik na mijn eerdere zoektocht deze wagen graag houden, het zijn trillingen maar geen rammelingen, om het zo te zeggen, maar ik wil ook geen risico lopen op kostbare schade later.