zekering 32 heeft het gedaan
Geplaatst: 11.03.2018 - 18:41
Mijn garagist heeft onlangs in mijn v70 d5 2002 de accu vervangen terwijl het euvel een lekstroom van 0.3A bleek te zijn. Het was mij vrij duidelijk dat hij weinig zin had in een lekstroomspeurtocht, of misschien wilde hij me wel behoeden voor een hoge rekening tengevolge van langdurige detectivewerk.
Hoe dan ook: telkens na 4 dagen was ie te leeg om te starten en kon ie weer aan de lader, en ik begon te browsen.
Ik heb dankzij dit forum de lekstroom leren vaststellen (metertje gekocht), en leren wachten tot slaapstand bij elke poging de lekstroom te vinden.
Ik ben eerst setjes zekeringen gaan trekken, daarna lossen, en vond na vele uren wachten op slaapstand de verdachte: nummer 32. Die heb ik er nu 4 dagen niet ingehad, en inderdaad, ik heb zojuist zekering 32 teruggeplaatst en de auto start enthousiast.
Minder goed nieuws vind ik dat het om zekering 32 gaat, met straatlengte de meest complexe
- centrale electronische module
- verlichting make-up spiegel
- stuurbekrachtiging
- Algemene verlchting
- verlichting handschoenenkastje.
volgens mij blijft geen van de lampjes aan.
dus dan blijft over:
- centrale electronische module
- stuurbekrachtiging
Mijn rechter achterportier gaat 80% van de keren niet meer soepel op slot met de centrale deurvergrendeling, hij probeert het, maar het knopje gaat maar half naar beneden. De centrale electronische module heeft daar wel iets mee te maken, want de vergrendeling werkt niet zonder zekering 32. De eigenlijke zekering voor centrale deurvergrendeling is 35.. Zouden jullie de vergrendelingsunit rechtsachter vervangen om het stroomlek te stoppen ? Ik ben benieuwd wat jullie mijn beste volgende stap zouden vinden. Alvast bedankt!
Arjen
Hoe dan ook: telkens na 4 dagen was ie te leeg om te starten en kon ie weer aan de lader, en ik begon te browsen.
Ik heb dankzij dit forum de lekstroom leren vaststellen (metertje gekocht), en leren wachten tot slaapstand bij elke poging de lekstroom te vinden.
Ik ben eerst setjes zekeringen gaan trekken, daarna lossen, en vond na vele uren wachten op slaapstand de verdachte: nummer 32. Die heb ik er nu 4 dagen niet ingehad, en inderdaad, ik heb zojuist zekering 32 teruggeplaatst en de auto start enthousiast.
Minder goed nieuws vind ik dat het om zekering 32 gaat, met straatlengte de meest complexe
- centrale electronische module
- verlichting make-up spiegel
- stuurbekrachtiging
- Algemene verlchting
- verlichting handschoenenkastje.
volgens mij blijft geen van de lampjes aan.
dus dan blijft over:
- centrale electronische module
- stuurbekrachtiging
Mijn rechter achterportier gaat 80% van de keren niet meer soepel op slot met de centrale deurvergrendeling, hij probeert het, maar het knopje gaat maar half naar beneden. De centrale electronische module heeft daar wel iets mee te maken, want de vergrendeling werkt niet zonder zekering 32. De eigenlijke zekering voor centrale deurvergrendeling is 35.. Zouden jullie de vergrendelingsunit rechtsachter vervangen om het stroomlek te stoppen ? Ik ben benieuwd wat jullie mijn beste volgende stap zouden vinden. Alvast bedankt!
Arjen