Help! PIH range gehalveerd / dealer niet thuis
Geplaatst: 14.03.2018 - 22:20
Goedenavond Allen,
Ten eerste me profiel naam klopt al even niet meer maar goed dat is wat anders.
Sinds April vorig jaar heb ik een V60 PIH gekocht privé en deze bevalt prima.
Echter nu komt het sinds een paar maanden is mijn km range elektrisch behoorlijk omlaag gegaan.
Was voorheen volgens dash 50km na opladen werkelijkheid 40-45 km. Nu is het na opladen nog maar
45 km op dash ( blauwe accu mist ook een blokje ) en werkelijkheid nog maar 20-25 km.
Volgens de dealer geeft de auto geen storingen op de accu en alles zou goed zijn, prima maar als mijn telefoon batterij
of laptop batterij langzaam de geest aan het geven is zeggen deze ook niets totdat ze niet meer werken.
Tevens is de auto ook al 3 keer voor de airco compressor geweest en de key-less go werkte niet meer.
Gelukkig nog onder de garantie ( 1 jaar Volvo Selekt ).
De dealer geeft de weersomstandigheden de schuld, dat zou kunnen maar dan hadden ze me misschien geen D6 PIH als leen auto
moeten geven want toen kwam ik er achter dat je in de huidige weersomstandigheden meer dan het dubbele elektrisch kon rijden
dan in vergelijking met mijn V60. Ok kan is een nieuwe auto, maar toen ben ik is een andere PIH gaan rijden die ongeveer net zo oud
zijn als die van mij en wat blijkt kan je dus ook veel meer elektrisch mee rijden.
Mijn conclusie de accu's zijn aan het overlijden, maar hoe krijg ik dit aan het verstand van de dealer, die houd zich maar vast aan dat er
geen storingen zijn. Dus ik zou willen dat ze vervangen worden of als ze er zo zeker van zijn 2 jaar extra garantie op de accu's
Dus mijn vraag wat kan ik doen? Kan ik dit eisen, of zijn er nog andere middelen. Mocht het nodig zijn heb natuurlijk altijd nog rechtsbijstand
maar zo ver wil ik het eigenlijk helemaal niet laten komen.
Alvast bedankt voor de tips !
Mvg Alex
Ten eerste me profiel naam klopt al even niet meer maar goed dat is wat anders.
Sinds April vorig jaar heb ik een V60 PIH gekocht privé en deze bevalt prima.
Echter nu komt het sinds een paar maanden is mijn km range elektrisch behoorlijk omlaag gegaan.
Was voorheen volgens dash 50km na opladen werkelijkheid 40-45 km. Nu is het na opladen nog maar
45 km op dash ( blauwe accu mist ook een blokje ) en werkelijkheid nog maar 20-25 km.
Volgens de dealer geeft de auto geen storingen op de accu en alles zou goed zijn, prima maar als mijn telefoon batterij
of laptop batterij langzaam de geest aan het geven is zeggen deze ook niets totdat ze niet meer werken.
Tevens is de auto ook al 3 keer voor de airco compressor geweest en de key-less go werkte niet meer.
Gelukkig nog onder de garantie ( 1 jaar Volvo Selekt ).
De dealer geeft de weersomstandigheden de schuld, dat zou kunnen maar dan hadden ze me misschien geen D6 PIH als leen auto
moeten geven want toen kwam ik er achter dat je in de huidige weersomstandigheden meer dan het dubbele elektrisch kon rijden
dan in vergelijking met mijn V60. Ok kan is een nieuwe auto, maar toen ben ik is een andere PIH gaan rijden die ongeveer net zo oud
zijn als die van mij en wat blijkt kan je dus ook veel meer elektrisch mee rijden.
Mijn conclusie de accu's zijn aan het overlijden, maar hoe krijg ik dit aan het verstand van de dealer, die houd zich maar vast aan dat er
geen storingen zijn. Dus ik zou willen dat ze vervangen worden of als ze er zo zeker van zijn 2 jaar extra garantie op de accu's
Dus mijn vraag wat kan ik doen? Kan ik dit eisen, of zijn er nog andere middelen. Mocht het nodig zijn heb natuurlijk altijd nog rechtsbijstand
maar zo ver wil ik het eigenlijk helemaal niet laten komen.
Alvast bedankt voor de tips !
Mvg Alex