Voorstellen eerste posting / gemis aan vermogen door turboregelventiel
Geplaatst: 28.03.2018 - 13:00
Allen, mijn eerste posting hier dus even een korte introductie.
Ik bezit sinds november 2016 een V60 PIH uit september 2013 (model jaar 2014) met Polestar.
Om fiscale redenen en uit interesse ben ik een hybrid gaan rijden.
Hiervoor heb ik 3 maal een Peugeot 607 gereden (2 x 3.0 V6 en 1 x 2.7 Hdif V6), daarvoor een Saab 93 cabrio en daarvoor vele andere auto's. Met de 607's ben ik gestopt omdat Peugeot al jaren geen nieuwe modellen van de 607 meer uitbrengt (hierdoor gemis aan adaptive cruise en andere features).
Wat mij direct opviel aan de V60 is dat deze erg lawaaiig is voor een auto van nieuw E 73k. (motor en windgeruis terwijl dubbel glas)
Ook de betrouwbaarheid van de Volvo valt mij persoonlijk erg tegen.
Ohja, en volgens mijn drie dochters is de achterbank + beenruimte krap en stelt de kofferbak weinig voor....
Wel ben ik enthousiast over de diesel in combinatie met de elektromotor. In de stad rij ik nu nooit met diesel, dus geen lokale bijdrage aan fijnstof door een koude dieselmotor. Prettig idee wanneer ik de jongste naar school breng!
Stukje history:
Juli 2017 is de starter / dynamo + de airco pomp (was net een nieuw type) onder garantie vervangen. Keyless entry gaf toen al problemen maar durfde ik niet ook nog op te voeren gezien alle andere issues zo vlak voor de vakantie.
September 2017 distributieriem vervangen en storingscodes keyless entry uitgelezen. Keyless handgrepen links voor en achter beiden defect, zoals bijna bij iedereen met deze optie hier op het forum. Bij aanmelden voor een beurt had ik dit gemeld, de beurt en uitlezen was 1 week nadat de auto 4 jaar was geworden dus geen vervanging handgrepen onder garantie. (Ik vraag me nu af of de beurt daarom pas vele weken later kon plaatsvinden).
Laatst (maart 2018) kreeg ik een motorstoring, dus even naar de garage. Uitgelezen maar geen blijvende storing, wel bleek de airco pomp weer stuk. Dus afspraak om te laten repareren onder garantie, gelukkig weer een nieuw type pomp.... Net voor de reparatie weer een motorstoring. Dit keer bleek een turboregelventiel defect. Deze was niet op voorraad dus ander moment weer terug.
Ik had al enige tijd het idee dat ik flink vermogen miste, vooral boven de 150 km/h. Na reparatie is 200+ km/h weer gemakkelijker te bereiken.
Gemene van dit ventiel is dat er geen storing gemeld wordt, ik heb denk ik wel een half jaar met defect turboregelventiel gereden. Al tijden vroeg ik me af of de Polestar was verdwenen.
Met een obd reader in combinatie met de Torque app heb ik gezien dat na reparatie de turbodruk tot in de hoge toerentallen op constante druk blijft (tijdens gas geven). Met het defecte regelventiel verloor ik direct 50% van de turbodruk boven de 2.500 a 2.600 toeren, alsof er een schakelaar omging. (enorm verschil in gedrag van de motor!).
Bovenstaande opsomming is wat me nu zo te binnen schiet, ik ben tussendoor vaker bij de garage geweest met vreemde meldingen en tussentijds een keer olie bijvullen. (en afgelopen maadag de wegenwacht omdat de 12V accu leeg was..)
Bottom line, this car loves the garage.... ze zijn daar overigens ook altijd heel vriendelijk maar de momenten zijn niet vrijwillig en forceren zich altijd in mijn agenda terwijl ik voor mijn werk 100km verderop moet zijn.
Bedankt voor al jullie postings en interessante input! (bijvoorbeeld om dat irritante piepje van de gordel weg te krijgen)
PS
Mijn bijdrage aan de milieu discussie. Velen geven aan dat ze dit type auto niet/minder millieu vriendelijk vinden, echter in het juiste perspectief en vergelijk wellicht wel. Een goed alternatief voor mij zou zijn een 15 jaar oude auto met 300 pk of meer zoals bijvoorbeeld een Audi A8. Deze optie is als ondernemer fiscaal ook erg interessant en kwa afschrijving lager.
Gezien het aantal bezoeken aan de garage het afgelopen jaar en de impact op mijn agenda overweeg ik toch sterk om alsnog voor een oude Audi A8, Volkswagen Pheaton of een leuke Jaguar te gaan... voordat ik ooit naar 100% elektrisch overstap
PS PS
Als Volvorijder moet je kennelijk meer geduld en flexibiliteit in je agenda hebben als ik kan opbrengen.
Ik bezit sinds november 2016 een V60 PIH uit september 2013 (model jaar 2014) met Polestar.
Om fiscale redenen en uit interesse ben ik een hybrid gaan rijden.
Hiervoor heb ik 3 maal een Peugeot 607 gereden (2 x 3.0 V6 en 1 x 2.7 Hdif V6), daarvoor een Saab 93 cabrio en daarvoor vele andere auto's. Met de 607's ben ik gestopt omdat Peugeot al jaren geen nieuwe modellen van de 607 meer uitbrengt (hierdoor gemis aan adaptive cruise en andere features).
Wat mij direct opviel aan de V60 is dat deze erg lawaaiig is voor een auto van nieuw E 73k. (motor en windgeruis terwijl dubbel glas)
Ook de betrouwbaarheid van de Volvo valt mij persoonlijk erg tegen.
Ohja, en volgens mijn drie dochters is de achterbank + beenruimte krap en stelt de kofferbak weinig voor....
Wel ben ik enthousiast over de diesel in combinatie met de elektromotor. In de stad rij ik nu nooit met diesel, dus geen lokale bijdrage aan fijnstof door een koude dieselmotor. Prettig idee wanneer ik de jongste naar school breng!
Stukje history:
Juli 2017 is de starter / dynamo + de airco pomp (was net een nieuw type) onder garantie vervangen. Keyless entry gaf toen al problemen maar durfde ik niet ook nog op te voeren gezien alle andere issues zo vlak voor de vakantie.
September 2017 distributieriem vervangen en storingscodes keyless entry uitgelezen. Keyless handgrepen links voor en achter beiden defect, zoals bijna bij iedereen met deze optie hier op het forum. Bij aanmelden voor een beurt had ik dit gemeld, de beurt en uitlezen was 1 week nadat de auto 4 jaar was geworden dus geen vervanging handgrepen onder garantie. (Ik vraag me nu af of de beurt daarom pas vele weken later kon plaatsvinden).
Laatst (maart 2018) kreeg ik een motorstoring, dus even naar de garage. Uitgelezen maar geen blijvende storing, wel bleek de airco pomp weer stuk. Dus afspraak om te laten repareren onder garantie, gelukkig weer een nieuw type pomp.... Net voor de reparatie weer een motorstoring. Dit keer bleek een turboregelventiel defect. Deze was niet op voorraad dus ander moment weer terug.
Ik had al enige tijd het idee dat ik flink vermogen miste, vooral boven de 150 km/h. Na reparatie is 200+ km/h weer gemakkelijker te bereiken.
Gemene van dit ventiel is dat er geen storing gemeld wordt, ik heb denk ik wel een half jaar met defect turboregelventiel gereden. Al tijden vroeg ik me af of de Polestar was verdwenen.
Met een obd reader in combinatie met de Torque app heb ik gezien dat na reparatie de turbodruk tot in de hoge toerentallen op constante druk blijft (tijdens gas geven). Met het defecte regelventiel verloor ik direct 50% van de turbodruk boven de 2.500 a 2.600 toeren, alsof er een schakelaar omging. (enorm verschil in gedrag van de motor!).
Bovenstaande opsomming is wat me nu zo te binnen schiet, ik ben tussendoor vaker bij de garage geweest met vreemde meldingen en tussentijds een keer olie bijvullen. (en afgelopen maadag de wegenwacht omdat de 12V accu leeg was..)
Bottom line, this car loves the garage.... ze zijn daar overigens ook altijd heel vriendelijk maar de momenten zijn niet vrijwillig en forceren zich altijd in mijn agenda terwijl ik voor mijn werk 100km verderop moet zijn.
Bedankt voor al jullie postings en interessante input! (bijvoorbeeld om dat irritante piepje van de gordel weg te krijgen)
PS
Mijn bijdrage aan de milieu discussie. Velen geven aan dat ze dit type auto niet/minder millieu vriendelijk vinden, echter in het juiste perspectief en vergelijk wellicht wel. Een goed alternatief voor mij zou zijn een 15 jaar oude auto met 300 pk of meer zoals bijvoorbeeld een Audi A8. Deze optie is als ondernemer fiscaal ook erg interessant en kwa afschrijving lager.
Gezien het aantal bezoeken aan de garage het afgelopen jaar en de impact op mijn agenda overweeg ik toch sterk om alsnog voor een oude Audi A8, Volkswagen Pheaton of een leuke Jaguar te gaan... voordat ik ooit naar 100% elektrisch overstap

PS PS
Als Volvorijder moet je kennelijk meer geduld en flexibiliteit in je agenda hebben als ik kan opbrengen.