Pagina 1 van 3
Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 19:57
door Scharlie
Beste allemaal,
ik heb gezocht op het forum, maar niet gevonden.
Ik heb een Volvo XC60 T6 AWD gekocht MY19. Volvo on call is in begrepen.
Mijn vraag:
- kan ik ERS (Engine Remote Start) gebruiken?
Dank bij voorbaat,
Charly
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 20:01
door OGA244
Volgens mij wel...
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:39
door rwbc
Dit kan voor zover ik weet alleen indien je een automaat hebt. De auto moet in P staan wil je kunnen starten (en koelen) op afstand.
Bij een handgeschakelde versie werkt alleen de verwarming en kun je dus ook niet op afstand starten.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:43
door OGA244
Er bestaat van de xc60 geen handgeschakelde benzinemotor
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 21:58
door Rob M
Heb je de mogelijkheid in het plaatje (hier voor mijn V60) Dan heb je de mogelijkheid de auto op afstand te starten.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 22:02
door OGA244
Bij n xc60 is dat menu heel anders maar zit afstand start er wel op.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 22:09
door rwbc
OGA244 schreef:
Er bestaat van de xc60 geen handgeschakelde benzinemotor
Dan kan het dus...
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 22:13
door OGA244
Dat lijkt mij idd wel
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 22:35
door badjakker
Bij mijn XC60 T5 MY 2018 lijkt het beeld op mijn Samsung S7 heel veel op het plaatje hierboven. Afstandsstart staat er letterlijk ook op en werkt ook. Mij lijkt het waarschijnlijk dat het bij een T6 hetzelfde is.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 23:05
door dbosker
bij mijn XC90 kan het niet.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 10.04.2018 - 23:54
door TomXC60
T8, bij mij staat het er wel maar werkt het niet
Re: Volvo on call
Geplaatst: 11.04.2018 - 10:54
door mga1600
Bij mijn ‘oude’ XC60 werkt het ook
Re: Volvo on call
Geplaatst: 11.04.2018 - 16:09
door Scharlie
Beste allemaal,
de reden waarom ik de vraag stel, is de tekst in de link onder puntje "beschikbaarheid" de "i" van info.
https://support.volvocars.com/nl/Pages/ ... 517ab85585
Greets,
Charly
Re: Volvo on call
Geplaatst: 11.04.2018 - 21:59
door pitteken2
Ik heb t8 en deze start op afstand als de stekker er niet inzit tenminste
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.04.2018 - 12:47
door Scharlie
Er is mij verteld dat de afstandsstart alleen maar werkt wanneer je de optie "stand verwarming" hebt. Volgens mijn persoonlijke mening zijn dit 2 verschillende dingen en heeft de ene geen invloed op de andere (ik kan hier fout in zijn). Daarnaast blijf ik nog altijd mezelf de vraag stellen waarom men op de Volvo site spreekt over "vierwielaandrijving" (zie voorgaande post van 11/04). Uit de voorgaande reacties merk ik uiteenlopende ervaringen. De ene kan het wel, de andere niet. Heeft iemand hier een logische verklaring voor of is er een bepaalde reden waarom het kan of niet kan?
Greets,
Charly
Re: Volvo on call
Geplaatst: 13.04.2018 - 14:17
door OGA244
Een afstand start laat de motor draaien waardoor je of kunt koelen of verwarmen, daar is geen standkachel bij nodig.
Een T8 heeft een benzinemotor die de voorwielen aandrijft en een electromotor die de achterwielen aandrijft, er zit niet iets als n differentieel tussen, echt terrein (of n stijle klim of afdaling) moet je er niet mee aangaan, een T5 AWD heeft wel dat aandrijfkrachten verdeeld worden, deze heeft ook hill descent control
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 11:48
door Meddokx
Beste Scharlie,
Sinds kort heb ik een V60 automaat uit 2017 met standkachel en Volvo-On-Call.
De optie ERS is niet aanwezig.
Na enig zoeken en proberen heb ik het volgende uitgevonden:
Afstandsstart met behulp van de transpondersleutel kan alleen maar als de optie ERS ingebouwd is. Eerst kort drukken op het gesloten slotje en daarna enkele seconden op het lampsymbool (approachverlichting).
Als Volvo-On-Call beschikbaar is kunnen met de App zowel de motor als de standkachel op afstand worden gestart.
Bij starten van de motor zal deze maximaal 15 minuten draaien (instelbaar) en zal de binnentemperatuur worden nagestreeft die was ingesteld bij het verlaten van de auto.
Dit geldt zowel voor verwarmen als voor koelen.
Daarnaast kan bij koud weer ook de standkachel worden ingeschakeld. Zonder keuze van een timer zal deze maximaal 50 minuten draaien.
Met beide timers kan een eindschakeltijd worden gekozen. Er hoeft er maar een te worden ingesteld tenzij je van tevoren al weet wanneer de tweede nodig is
Uit mijn gebruiksaanwijzing overgenomen:
U kunt twee verschillende uitschakeltijden instellen met de timerfunctie. Onder de uitschakeltijd wordt het tijdstip verstaan waarop de auto de gewenste temperatuur bereikt heeft.
De elektronica van de auto rekent aan de hand van de buitentemperatuur zelf uit wanneer de verwarming moet worden ingeschakeld.
Ik hoop dat je het een en ander wat duidelijker is geworden!
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 12:30
door henkchroom
Een T8 heeft een benzinemotor die de voorwielen aandrijft en een electromotor die de achterwielen aandrijft, er zit niet iets als n differentieel tussen, echt terrein (of n stijle klim of afdaling) moet je er niet mee aangaan, een T5 AWD heeft wel dat aandrijfkrachten verdeeld worden, deze heeft ook hill descent control
Mijn D6 (en ook de T8) werkt net als een AWD. Zelf geconstateerd bij een steile besneeuwde bergweg. Zonder sneeuwkettingen zonder een pijntje naar boven, waar anderen de sneeuwkettingen kapot reden. De elektronica regelt dat allemaal perfect.
In AWD-stand worden de achterwielen alleen bij geschakeld als dit echt nodig is. Op de vlakke weg zonder versnelling wordt de elektromotor niet gebruikt. Naar boven en bij het versnellen dus wel. Naar beneden wordt er ook op de achterwielen afgeremd. de accu loopt weer netjes vol.
Ook de T5 AWD heeft geen constante aandrijving op alle 4 wielen. Alleen op de voorwielen en als het nodig is ook op de achterwielen. Nat als bij de D6 en T8. Heb ik van de dealer.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 21:01
door badjakker
Dat staat toch anders in de handleiding van mijn T5 AWD MY2018:
Vierwielaandrijving*
Bij vierwielaandrijving, AWD (All Wheel Drive),
worden alle vier de wielen van de auto tegelijk aangedreven, wat de wegligging verbetert.
Om optimale wegligging te verkrijgen en wielspin te voorkomen wordt de aandrijfkracht automa- tisch verdeeld over de wielen met de beste grip. Het systeem berekent voortdurend het koppel dat op de achterwielen moet worden overge- bracht en kan tot vijftig procent van het totale motorkoppel naar de achterwielen sturen.
De vierwielaandrijving werkt ook stabiliserend bij hogere snelheden. Bij normaal rijden worden de voorwielen naar verhouding iets sterker aange- dreven dan de achterwielen. Bij stilstand is de vierwielaandrijving altijd ingeschakeld om bij het optrekken maximale tractie mogelijk te maken.
De eigenschappen van de vierwielaandrijving wis- selen, al naar gelang de gekozen rijmodus*.
Re: Volvo on call
Geplaatst: 01.05.2018 - 21:47
door henkchroom
Het systeem berekent voortdurend het koppel dat op de achterwielen moet worden overge- bracht en kan tot vijftig procent van het totale motorkoppel naar de achterwielen sturen.
Hier staat dat, afhankelijk van de situatie, er maximaal 50% van het koppel naar de achterwielen wordt gestuurd. Dit kan dus ook 0% zijn.
Bij de D6 kun je op het scherm zien welke wielen worden aangedreven.
In AWD en power: vanuit stilstand worden alle 4 wielen aangedreven. Als de motor minder kracht hoeft te leveren, gaat de elektromotor minder werken / uit.
Geef je weer gas, dan springt de elektromotor weer bij.
Ook als bij constante snelheid de grip van de voorwielen minder wordt springt de elektromotor bij.
Dit is zoals de normale AWD ook werkt. Minpuntje: De elektromotor werkt alleen maar tot 150 km/uur.
Met de D6 zou ik nooit het terrein in gaan. Te weinig bodemvrijheid, maar een besneeuwde helling ga ik niet uit de weg.