Pagina 1 van 2

Nieuwe S80

Geplaatst: 19.09.2006 - 12:48
door VolvoRob
Heb gisteren bij Furness in Zwolle even op mijn gemak de nieuwe S80 (in dit geval V8 AWD) bewonderd. Wat een mooie auto! De S80 rijders op dit forum zullen al wel likkebaardend door de folders aan het bladeren zijn.... Don't worry, het is binnenkort weer Sinterklaas :D

Geplaatst: 19.09.2006 - 13:47
door Summum
Ik ben afgelopen donderdag bij de introductie van de S80 geweest bij mijn dealer. Ook erg onder de indruk. Er stonden er 5, waaronder een V8, een D5 en een 2.5T. Die V8 had alle toeters en belen, waaronder ventilatie in de voorstoelen en adaptieve cruisecontrol. Kost wel het lieve sommetje van 97.000 euro!

Buiten stond ook een V8 op aflevering aan de gelukkige klant te wachten. Deze had 18" verchroomde velgen! Je verwacht zoiets bling-bling niet op een Volvo, maar het stond eigenlijk best gaaf!

Zeg Rob, was jij niet aan het kijken voor een XC70? Hoe staat het daar mee? Nog iets gehad aan de tips uit het betrefende topic?

Nieuwe S80

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:27
door GE
Ik werd daarnet blij verrast. Vriend kwam langs om zijn nieuwe S80 te showen. Kwijl kwijl. Foto's zijn van mindere kwaliteit omdat het al begon te schemeren. Wat een prachtige wagen.

http://img239.imageshack.us/my.php?image=s801wq9.jpg

http://img475.imageshack.us/my.php?image=s802as9.jpg

http://img475.imageshack.us/my.php?image=s803zv2.jpg

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:32
door menjo
Mooie uitvoering zeg!

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:38
door s80t6
'k heb de nieuwe d5 een uurtje mee gehad...

super auto met de verkeerde motor voor mij, kan niet wachten eens een test rit in de nieuwe 3,2 benzine motor uitvoering te kunnen maken
Mooie uitvoering zeg!
Zeg dat wel. die kleursetting is wel erg mooi!

Zie dat een elec. stoel iets teveel van het goede was...

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:40
door bart simpson
s80t6 schreef:'k heb de nieuwe d5 een uurtje mee gehad...

super auto met de verkeerde motor voor mij, kan niet wachten eens een test rit in de nieuwe 3,2 benzine motor uitvoering te kunnen maken
Die 3.2 gaat je dan tegenvallen, heb ze beiden geprobeerd en was aangenaam verrast door de D5 (3.2 heeft 238 pk bij 6500 t/min en een koppel van 320Nm bij 3200t/min tegen 185pk bij 4000 t/min voor de D5 en een koppel van 400 Nm bij 2000t/min)

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:45
door s80t6
bart simpson schreef: heb ze beiden geprobeerd en was aangenaam verrast door de D5
Ik vond dat het vermogen erg ver weg moest komen, net of de handrem er nog op stond... Vermogen opzich viel me nog niet eens tegen... maar ja, verwend met een t6 motor he... dan is bijna alles langzaam

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:45
door GE
Ja, hij heeft de 3.2 gekocht. Hij is in Genève wezen kijken en zag daar een model staan met extra veel chroom. Daar was hij erg gecharmeerd van, maar was volgens de verkoper op dit moment nog niet leverbaar. Maar hij heeft niks te klagen als ik het zo eens bekijk.....

Geplaatst: 19.09.2006 - 20:46
door bart simpson
Geef mij de D5 maar.

Geplaatst: 21.09.2006 - 12:51
door Summum
GE schreef:Ja, hij heeft de 3.2 gekocht. Hij is in Genève wezen kijken en zag daar een model staan met extra veel chroom. Daar was hij erg gecharmeerd van, maar was volgens de verkoper op dit moment nog niet leverbaar. Maar hij heeft niks te klagen als ik het zo eens bekijk.....
Nou in ieder geval zijn verchroomde velgen leverbaar. De 18" Venator, hetzelfde model als op de S80 van je vriend. Zoals ik hierboven schreef zag ik ze vorige week live.

Deze Venator Chrome velgen staan ook in de S80 brochure afgebeeld. Gek genoek zie ik ze niet op de car configurator van Volvocars staan.

Geplaatst: 21.09.2006 - 14:00
door Paul
Heeft iemand al op die USB aansluiting gelet, of lees GEVONDEN?

Klant van mij heeft er één besteld en kon alleen de minijack vinden, maar dan heb je zoals de V50 geen bediening aan het stuur etc.
Terwijl in het begin werd gezegd dat er een USB aansluiting zou zitten, dat je ook een harddisk kon aansluiten etc etc

Geplaatst: 21.09.2006 - 14:15
door bart simpson
USB zit er std ook idd niet in, het komt wel als accessoire beschikbaar eind dit jaar.

Geplaatst: 21.09.2006 - 17:18
door Paul
Wat ook mogelijk is voor inbouw op eerdere modellen?

Geplaatst: 21.09.2006 - 18:56
door bart simpson
Paul schreef:Wat ook mogelijk is voor inbouw op eerdere modellen?
Niet dat ik weet.

Geplaatst: 21.09.2006 - 20:13
door Paul
bedoel dus wel eerdere nieuwe s80 modellen, dat hij zometeen dus wel deze functie heeft

Geplaatst: 21.09.2006 - 20:16
door bart simpson
Paul schreef:bedoel dus wel eerdere nieuwe s80 modellen, dat hij zometeen dus wel deze functie heeft
Op de nieuwe S80 kan het inderdaad achteraf als accessoire worden ingebouwd

Geplaatst: 21.09.2006 - 22:27
door Frumpy
Kan de nieuwe S80 niet met schuifdak geleverd worden? Heb nl. in de prijslijst niets daaromtrent kunnen vinden.

Waar dient tegenwoordig op alle auto's eigenlijk die belachelijke haaienvin voor? Werkt het e.e.a. niet meer zonder buiten-antenne?

Geplaatst: 21.09.2006 - 22:30
door bart simpson
Ik zou de prijslijst nog eens lezen (het kost € 1.750,--)
Een haaievin is een designfeature, er zitten (mits aanwezig) de telefoonantenne en de RTI antenne in

Geplaatst: 21.09.2006 - 22:38
door Frumpy
bart simpson schreef:Ik zou de prijslijst nog eens lezen (het kost € 1.750,--)
Een haaievin is een designfeature, er zitten (mits aanwezig) de telefoonantenne en de RTI antenne in
Ok, bedankt, had het inderdaad over het hoofd gezien, 1795 euro.

De haaienvin is dus design. Nou ja, zal ook wel kwestie van smaak zijn, maar bij mijn auto vind ik het achter de binnenspiegel toch wel smakelijker weggewerkt.

Geplaatst: 02.10.2006 - 23:49
door kuiper
maar ja, verwend met een t6 motor he... dan is bijna alles langzaam
Ik vind de t6 één van de lekkerste auto's die ik ooit gehad heb (motor, stoelen, transmissie etc.). Met name de acceleratie in de derde versnelling (pas bij 225 naar 4) kon de vergelijking met mijn vorig model Corvette goed aan (ook automaat, bij 240 naar 4). Nog zonde dat ik 'em ingeruild heb tegen een 9-5 aero (bah, maar vier cilinders). Ben heel erg benieuwd naar de V8 maar zeg nu al dat ik bij twijfel weer voor de t6 zou kiezen (verbruikte trouwens meer dan de 5,7 liter V8 vd Corvette!!!!). En 4wheeldrive nooit nodig gehad op de t6.

Kuiper