Pagina 1 van 6
XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 14:47
door Silver_R
Heel voorzichtig ben ik toch weer om me heen aan het kijken naar een vervanging van mijn V60. Waarom? Omdat de kids groter worden en niet heel comfortabel meer achterin zitten. Verder is de V60 een ontzettend gave en mooie auto waar ik echt niet zomaar afstand van doe. Zoiets vind ik nooit meer.
Nu nog geen noodzaak maar binnen afzienbare tijd zeker wel. En wat is er dan wel geschikt? Een XC90 V8 R-Design heb ik altijd waanzinning gevonden. Heb er ook bijna een gekocht voordat ik de V60 kocht. Toen toch voor de wegligging en nieuwere techniek gekozen. Maar ik heb er nu ook een project bij, Fiat Spider 2000 uit 1980. Veel tijd om dan met de V60 te blijven hobbyen heb ik niet meer. Waarom dan een XC90? Groot, mooi, Volvo, dik en snel. Veel km's rijd ik niet per jaar, zo'n 12K max. Dus het verbruik kan ik wel leven.
Maar nu de vraag aan de kenners, waarom wel of waarom geen XC90 V8 kopen. Heeft een XC van 2008 en later al de Haldex 3 of nog steeds de Haldex 2.
Hoe betrouwbaar is de Yamaha 4.4 V8? En wat is er verder bekend over dit tyoe auto.
Laat maar horen.
Foto's van mijn V60 nu, de SPider en de XC die ik bijna gekocht heb.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 15:44
door Jelmer de Jong
Ik zou die V60 houden, kinderen kunnen ook met de trein.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 15:46
door Silver_R
Jelmer de Jong schreef:
Ik zou die V60 houden, kinderen kunnen ook met de trein.
Zouden ze nog leuk vinden ook.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 16:05
door diesel01
Grappig, 2 weken geleden achter een XC90 gezeten op de A7 toen ik naar Waddinxveen moest voor onderhoud.
Ik moest met de D4 vol op het orgel om het ding bij vrij baan bij te houden, het geluid van die V8 is om te smullen.
Met de V60 benadruk je precies waarom wij hem hebben laten staan en voor een V70 zijn gegaan.
De ruimte houdt niet over, ik zit zoveel prettiger in de V70 nu ik hem gewend ben en achter mijzelf zitten is helemaal niet prettig in de V60.
Hondje zat met zijn kop tegen de hemel in de kofferbak dus ik snap de redenering wel.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 16:55
door Silver_R
@Diesel01, Machtig hè, klinkt dat zo'n V8. En nog redelijk snel idd voor zo'n gewicht.
[youtube=]yGXxeZtCKt8[/youtube]
Maar mijn V60 is er niet een van 13 in een dozijn. Zal ik niet zomaar verkocht hebben. Destijds gekocht toen de kids nog een stuk kleiner waren. Ging toen prima. Maar zo langzamerhand wordt eea wel wat moeilijker. Echter nu nog geen paniek. Iedereen kan nog zitten en de bagage kan ook nog mee.
Eigenlijk had ik me voorgenomen om te wachten op de nieuwe V60 en dan de T8. En dan een jong gebruikte. Zal echter ook niet goedkoop zijn maar wel ruim.
En daar komt de volgende issue: ik rij mijn auto's privé en ik ben een zeikerd. Ik ben dan ook ontzettend zuinig op de auto's. 100m verder op parkeren om geen parkeer deukjes op te lopen, afgezeken zijn als er dan toch iemand is die zijn auto er juist wel naast zet. Niet in een parkeer garage parkeren want die zijn niet ruim genoeg (ivm parkeer deukjes), veel tijd in investeren om de auto schoon te houden. Noem maar op.
Hoe lekker zou het zijn om een wat oudere dikke volle en luxe auto te hebben en me daar geen zorgen meer om hoeven te maken. Of maak ik mezelf nu wat wijs? Ik zal een auto nooit aftrappen of er niet naar omkijken maar er wat makkelijker mee omgaan zoveel energie schelen.
En een XC komt ook als 7 zitter, best makkelijk met de kids naar voetbal, hockey en voor verjaardags partijtjes.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 16:58
door Walter
en jij denkt dat het je gaat lukken om je niet zo druk te maken om de auto?
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 17:06
door Silver_R
Walter schreef:
en jij denkt dat het je gaat lukken om je niet zo druk te maken om de auto?
Dat is een vraag die ik mezelf dus ook stel.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 17:13
door V50 R
Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!!

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 18:14
door Silver_R
V50 R schreef:
Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!!
Een XC90 is zeker een mooie auto hoewel ik de ‘oude’ XC mooier dan de nieuwe. Sorry....
En dan een V8,pfffff. Wat een machine.
Zal eens wat gaan rond neuzen om te kijken of er idd een markt is voor dit soort V60 jes.
En de skibox zal dan weer gespoten moeten worden maar er zijn lastigere problemen dan dit gelukkig.
En een geschikte V8 vinden zou nog zomaar makkelijker kunnen zijn dan je in eerste instantie zou denken. Er zijn nl een paar R-Design V8’ en onderweg van Dubai naar NL.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 18:16
door RoaldH
Wel een gave XC90T8. Je raakt die V60 toch wel kwijt. Ik zou het doen. Een goede V8 vinden wordt steeds moeilijker.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 18:18
door RoaldH
Ik denk dat ik mijn V60 ga houden voorlopig en de BMW ga vervangen voor een Tesla Model S 100D (2e hands).
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 18:33
door bas850
Silver_R schreef:
V50 R schreef:
Voor de V8 gaan, en genieten nu het nog kan. De XC90 blijft een mooie machine, alleen een geschikte v8 vinden is misschien nog een uitdaging.
En volgens mij is er best vraag naar benzine varianten van de V60 in NL, nu diesel uit de gratie raakt, dus denk dat je hem nog redelijk snel kwijt bent. Vervolgens je skibox weer overspuiten in de XC90 kleur en gaan met die V8!!
Een XC90 is zeker een mooie auto hoewel ik de ‘oude’ XC mooier dan de nieuwe. Sorry....
En dan een V8,pfffff. Wat een machine.
Zal eens wat gaan rond neuzen om te kijken of er idd een markt is voor dit soort V60 jes.
En de skibox zal dan weer gespoten moeten worden maar er zijn lastigere problemen dan dit gelukkig.
En een geschikte V8 vinden zou nog zomaar makkelijker kunnen zijn dan je in eerste instantie zou denken. Er zijn nl een paar R-Design V8’ en onderweg van Dubai naar NL.
Vind de V8 super relax rijden en is niet veel onzuiniger dan de 2.5t.
Let wel op met V8 uit Dubai die missen meestal wat opties waaronder stoelverwarming.
Succes met de zoektocht naar een mooie V8.
Bas
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 18:36
door t5power
Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 21:14
door Msuidgeest
Persoonlijke noot: omdat we niet konden slagen voor een XC90 is het 2,5 jaar geleden een X5 geworden. Jawel, een V8.
Rijdt dat lekker? Gezien het vermogen zeker wel. Zitten is ook in orde hoewel onze Volvo's betere stoelen hadden.
Ruimte? Onze 2+1 bijna volwassen kinderen kunnen gewoon zitten.
Caravan? Iets met "Luik" en "als eerste boven".
Duur? MRB is 1400 per jaar terwijl de 80% BM op de verzekering weer een hoop goed maakt. Maar onderhoud kan duur uitpakken omdat werkelijk alles 2 keer zo dik of zwaar is als bij een personenauto. En brandstof is ook een dingetje: 1 op 8 is haalbaar zolang je niet alleen maar in de stad rijdt.
Al met al zijn we tevreden met dat ding.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 24.04.2018 - 22:28
door RoaldH
Rondje banden, remblokken en schijven zijn inderdaad vaak 2x zo prijzig als bij een normale sedan of station.
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 25.04.2018 - 07:13
door Marc Apeldoorn
Maar de V8 is onverwoestbaar
Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 25.04.2018 - 07:40
door Fredhead
Je krijgt er een hoop auto voor terug.
Die rijdynamiek is een andere mindset komende uit zo'n V60.
Ben zelf van een leuk aangepaste S60 naar wat hoogs op de wielen gegaan en geen spijt gehad.
Al haal ik er nu wel meer lol uit als ik de Focus mee heb.
Denk dat je je wel vermaakt met die V8 en dan neem je de kosten al sneller voor lief

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 25.04.2018 - 11:33
door Silver_R
bas850 schreef:
Vind de V8 super relax rijden en is niet veel onzuiniger dan de 2.5t.
Let wel op met V8 uit Dubai die missen meestal wat opties waaronder stoelverwarming.
Dat is een goeie, stoelverwarming. Maar lijkt me niet heel lastig om dit achteraf te installeren. Standkachel is een ander verhaal, daar ben ik nu mee verwend. Maar ja concessies doen hè...
t5power schreef:
Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
2 kids, 12 en 9 jaar oud. Maar ze zijn niet klein van stuk. Ik ben zelf 1.93, dus mijn stoel staal al ver naar achteren. Zou ik helemaal optimaal willen zitten achter het stuur, past er niemand met goed fatsoen achter mij.
Ik snap heel goed dat de rijdynamiek totaal anders is. Ik heb proef gereden met een XC90 V8. Wat ik nu voor ogen heb,is om de komende jaren een grotere auto te rijden (bv een XC90) totdat de kids het huis uitgaan of niet veel meer met papa en mama opstap gaan. Dan weer terug richting V/S60 Polestar of wat er dan voor leuks op de markt is van Volvo.
RoaldH schreef:
Rondje banden, remblokken en schijven zijn inderdaad vaak 2x zo prijzig als bij een normale sedan of station.
Zal niet heel veel meer zijn dan de V60 nu. Banden zijn al prijzig en al zitten grotere remmen op mijn V60. Maar de kosten is het me niet om te doen, ook al zal eea duurder uitvallen. Krijg er ook veel voor terug.
Msuidgeest schreef:
Duur? MRB is 1400 per jaar terwijl de 80% BM op de verzekering weer een hoop goed maakt. Maar onderhoud kan duur uitpakken omdat werkelijk alles 2 keer zo dik of zwaar is als bij een personenauto. En brandstof is ook een dingetje: 1 op 8 is haalbaar zolang je niet alleen maar in de stad rijdt.
1 op 8 doe ik nu ook vaak. MRB zal zeker hoger liggen.
Marc Apeldoorn schreef:
Maar de V8 is onverwoestbaar
Heb ik ook altijd begrepen. Maar is bij alleen gebaseerd op 'van horen zeggen'. Niet echt een basis om zomaar vanuit te gaan dus.
fredhead schreef:
Je krijgt er een hoop auto voor terug.
Die rijdynamiek is een andere mindset komende uit zo'n V60.
Denk dat je je wel vermaakt met die V8 en dan neem je de kosten al sneller voor lief
Rijdynamiek is me bekend. Is idd een mindset. Ik heb ook aan de familie te denken ipov alleen aan mezelf.
Zal me zeker kunnen vermaken met een V8, kijk maar eens naar dat Youtube filmpje hierboven ergens.

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 25.04.2018 - 12:23
door Fredhead
Had die nog niet gezien...het is dat de Nissan nodig is, maar dit is wel jaloersmakend.
Komt wel weer een dag dat er iets gaafs voor de deur staat, valt zo'n V8 ook onder als ik dit zie en hoor

Re: XC90 V8. Waarom wel of waarom niet doen?
Geplaatst: 25.04.2018 - 13:41
door t5power
Silver_R schreef:
t5power schreef:
Hoeveel kids heb je en hoe groot? Ik heb er nu 4 dus had niet veel keus, ik moest een XC90 V8.... Het cruised heerlijk hoor maar je levert tov je v60 wel behoorlijk in qua rijdynamiek. Wij rijden ook met redelijk dikke caravan dus dan zijn de extra kilos/pks/Nm ook wel welkom.
Maar als de oudste de deur uit is en het niet meer hoeft... dan ga ik lekker terug naar een kleiner model, ws een v90 ofzo?
2 kids, 12 en 9 jaar oud. Maar ze zijn niet klein van stuk. Ik ben zelf 1.93, dus mijn stoel staal al ver naar achteren. Zou ik helemaal optimaal willen zitten achter het stuur, past er niemand met goed fatsoen achter mij.
Ik snap heel goed dat de rijdynamiek totaal anders is. Ik heb proef gereden met een XC90 V8. Wat ik nu voor ogen heb,is om de komende jaren een grotere auto te rijden (bv een XC90) totdat de kids het huis uitgaan of niet veel meer met papa en mama opstap gaan. Dan weer terug richting V/S60 Polestar of wat er dan voor leuks op de markt is van Volvo.
Ha, ik ben ook 1.93 maar ik had hiervoor een V70. Daar kon je als volwassene niet lekker achter mij zitten maar voor kids en tieners zou het makkelijk passen. Maar volgens mij is een V60 een stuk kleiner dan V70. Een XC90 is wel weer forser dan V70, nog meer ruimte. Je kunt ook nog eens spelen met de positie van de middenrij. Wat voor type V60 rijd je nu? T6?