V70 2.4 140 PK Lage compressie
Geplaatst: 02.05.2018 - 08:57
Hi,
Ik heb me zojuist maar eens geregistreerd na het meelezen de afgelopen maanden (waarvoor dank).
Korte introductie:
Wesley, 24 jaar uit het midden van het land.
Samenwonend, geen kinderen (ook al zou de auto anders doen vermoeden)
Nu toch maar over naar de orde van de dag, namelijk de problemen met mijn lieve Volvo V70 2003 2.4 140 PK automaat.
Ik heb de auto zo een twee jaar geleden aangeschaft met een km-stand van grofweg 170.000, nog geen 5.000 km later een BRC gasinstallatie laten inbouwen met klepsmering.
Heerlijk dat rijden op Gas, helaas hield dat 3 maanden geleden op.
De auto gaf aan "Rij langzaam of schakel op" in combinatie met het branden van het motormanagement lampje. De auto laten uitlezen, P0301 misfire cilinder 1, Bougies vervangen en foutcodes gereset. Hij reed weer heerlijk (voor erg korte duur( 50 KM?)), dus nu de bobines vervangen. Ook dit heeft hetzelfde effect gehad (namelijk direct weer problemen op cilinder 1).
Toen is er vanwege wat veranderingen tijd overheen gegaan en is recenter de controle op de injectoren geweest (namelijk het verwisselen van cilinder 1 met cilinder 4). Uitkomst hiervan leek veel belovend, hetzelfde gebeurde namelijk, echter nu de P0304 (misfire cilinder 4). Dit leek dus kat in het bakkie. Echter...
Na binnenkomst van de injectoren naar de garage om deze te vervangen, bij het uitlezen vooraf gaf de foutcode echter op dit moment P0305 (misfire cylinder 5) aan. Problemen waren dan ook nog niet verholpen met het vervangen van de injectoren. Tot slot een compressiemeting gedaan, hierbij cilinder 1 tm/4 netjes op 10,5 tot 11 bar. Echter cilinder 5 slechts 4 bar.
Oh nee..... wat nu?
Het eerste waar ik aan dacht was een verbrande klep, echter zouden er meer oorzaken kunnen zijn. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
De auto verbruikt veel olie, garagebedrijf heeft er tevens steeds 10W40 ingedaan ipv 5W30.
Mochten het de kleppen zijn ben ik niet van plan om duizenden euro's uit te geven aan blokvervanging. Is het logisch dat de kleppen kapot zijn ondanks de klepsmering?
Zouden het de kleppen zijn, is het reviseren van de kop dan een goede oplossing? (zelf alles uitbouwen en kop laten reviseren) en is hier een how-to van?
Ik verneem het graag,
Alvast dank.
Ik heb me zojuist maar eens geregistreerd na het meelezen de afgelopen maanden (waarvoor dank).
Korte introductie:
Wesley, 24 jaar uit het midden van het land.
Samenwonend, geen kinderen (ook al zou de auto anders doen vermoeden)

Nu toch maar over naar de orde van de dag, namelijk de problemen met mijn lieve Volvo V70 2003 2.4 140 PK automaat.
Ik heb de auto zo een twee jaar geleden aangeschaft met een km-stand van grofweg 170.000, nog geen 5.000 km later een BRC gasinstallatie laten inbouwen met klepsmering.
Heerlijk dat rijden op Gas, helaas hield dat 3 maanden geleden op.
De auto gaf aan "Rij langzaam of schakel op" in combinatie met het branden van het motormanagement lampje. De auto laten uitlezen, P0301 misfire cilinder 1, Bougies vervangen en foutcodes gereset. Hij reed weer heerlijk (voor erg korte duur( 50 KM?)), dus nu de bobines vervangen. Ook dit heeft hetzelfde effect gehad (namelijk direct weer problemen op cilinder 1).
Toen is er vanwege wat veranderingen tijd overheen gegaan en is recenter de controle op de injectoren geweest (namelijk het verwisselen van cilinder 1 met cilinder 4). Uitkomst hiervan leek veel belovend, hetzelfde gebeurde namelijk, echter nu de P0304 (misfire cilinder 4). Dit leek dus kat in het bakkie. Echter...
Na binnenkomst van de injectoren naar de garage om deze te vervangen, bij het uitlezen vooraf gaf de foutcode echter op dit moment P0305 (misfire cylinder 5) aan. Problemen waren dan ook nog niet verholpen met het vervangen van de injectoren. Tot slot een compressiemeting gedaan, hierbij cilinder 1 tm/4 netjes op 10,5 tot 11 bar. Echter cilinder 5 slechts 4 bar.
Oh nee..... wat nu?
Het eerste waar ik aan dacht was een verbrande klep, echter zouden er meer oorzaken kunnen zijn. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
De auto verbruikt veel olie, garagebedrijf heeft er tevens steeds 10W40 ingedaan ipv 5W30.
Mochten het de kleppen zijn ben ik niet van plan om duizenden euro's uit te geven aan blokvervanging. Is het logisch dat de kleppen kapot zijn ondanks de klepsmering?
Zouden het de kleppen zijn, is het reviseren van de kop dan een goede oplossing? (zelf alles uitbouwen en kop laten reviseren) en is hier een how-to van?
Ik verneem het graag,
Alvast dank.