Pagina 1 van 4

Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 02.05.2018 - 14:34
door jvov60
Ik heb nu twee keer gehad dat ik zand achter de voorstoelen en naast de achterbank had liggen.
De eerste keer ontdekte ik in ieder geval een losgelaten rubber bij de rand van de wielkast. Ik heb dat zelf gelijmd.

Nu zag ik het vandaag weer. Altijd na nat weer lijkt het. Het is nu wel veel minder.
De rubbers lijken niet alles goed af te sluiten. En het rubber bij de wielkast waar de deur overheen valt is natuurlijk ook niet een geweldig perfecte constructie.

Iemand anders die ook rommel binnen krijgt in de auto bij de achterdeuren?

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 02.05.2018 - 14:36
door jvov60
Lees ook wat Duitsers er van vinden. Ondanks dat hebben veel merken deze constructie, maar misschien soms betere afdichting?

https://www.motor-talk.de/forum/dreckfa ... 25009.html

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 02.05.2018 - 21:21
door BendW
Ai ai ai toch...laten ze toch weer steken vallen,zonde dat het toch nooit van de eerste maal 100% in orde kan zijn wat je toch mag verwachten van een wagen in de Premium klasse.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 01:47
door casper
jvov60 schreef: Iemand anders die ook rommel binnen krijgt in de auto bij de achterdeuren?
Neen

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 11:31
door VOLVOC
Nog nooit last van gehad

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 11:34
door jvov60
Bedankt. Ben benieuwd of er toch nog mensen zijn die het wel hebben gezien.

Overigens krijg je het zeker als je de wielkasten met een hogedrukspuit schoonmaakt. En dan die rand van de achterdeur ook even meeneemt.
Maar dat is te begrijpen, vind ik geen probleem.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 11:41
door VOLVOC
Ben het ook niet eens met die opmerking over ‘steekjes laten vallen’. Kan me niet heugen dat Volvo terugroepacties moest doen zoals onlangs alle grote Premium merken als Mercedes, Audi en zelfs Porsche. Nu spreken we over een ‘rubber’ dat je zelf hebt gelijmd, iets dat ik zeker bij de dealer zou hebben gelegd. Nu kan het zijn dat Volvo niet op de hoogte is en daardoor ook niet adequaat kan handelen. Het gaat niet om het probleem maar hoe gaat men ermee om. Zou dus alsnog mezelf melden bij de dealer

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 11:50
door jvov60
Ik ga dat ook wel melden, maar was praktischer om het zelf te lijmen. Is ook prima gelukt. De dealer had precies hetzelfde gedaan. Gewoon lijmen.

Echter de constructie met het rubber bij de wielkast en deur is niet een top-oplossing. Niet slecht, maar ook niet fraai. De Duitsers klagen er niet voor niets over.

De komende tijd ga ik binnendringen van zand in de gaten houden. Misschien is er toch iets mis ergens met de rubbers. Maar ik zie niet wat er niet goed zou zijn op dit moment.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 03.05.2018 - 13:28
door VOLVOC
Ah ok, en ik ben het met je eens hoor. Had nooit last van vieze broekspijpen en dat blijkt de voornaamste reden van systeem
Te zijn volgens de info bij introductie. Vind het lastig dat na een luxe wasbeurt door de wasstraat (met transportbanden dus) niet voldoende is voor het reinigen van je auto. Je zal telkens weer handmatig of met hogedruk die deuren moeten reinigen. Domme constructie wat dat betreft

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 04.05.2018 - 09:15
door GinoB
als je enkele dagen door de regen gereden hebt en je opent de achterdeuren zijn die rubbers verschrikkelijk vies(hangen vol vuil)en wanneer alles opgedroogd is valt het stof gedeeltelijk op die plastieken boord tussen de achterdeur en de achterzetels!

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 04.05.2018 - 09:19
door jvov60
GinoB schreef: als je enkele dagen door de regen gereden hebt en je opent de achterdeuren zijn die rubbers verschrikkelijk vies(hangen vol vuil)en wanneer alles opgedroogd is valt het stof gedeeltelijk op die plastieken boord tussen de achterdeur en de achterzetels!
Aha, is dat het denk je? Bedankt voor de uitleg.
Geeft mij al een stuk beter gevoel dan het idee dat het ergens tijdens rijden naar binnen dringt.
Maar ik heb het bij andere auto's eerder nooit gehad. Heeft het vooral te maken met het rubber bij de deur en wielkast?

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 04.05.2018 - 12:54
door VOLVOC
GinoB heeft daar denk ik een punt.. lijkt me logisch maar vervelend gevolg van design

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 07.05.2018 - 15:28
door fmgillis
Bij mij ligt er ook vaak een beetje zand naast de achterbank. Moet daar ook nog steeds mee terug naar de dealer.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 14.08.2018 - 11:08
door fmgillis
Ik weet inmiddels vanuit de dealer dat Volvo aan het onderzoeken is hoe ze het probleem gaan oplossen.
Het is inderdaad een fout in de auto en iedereen heeft dit probleem helaas.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 14.08.2018 - 15:05
door jvov60
Dank voor de info.
Mijn auto gaat volgende week naar de garage. Ook voor het binnenkomen van vuil.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 14.08.2018 - 19:08
door BendW
VOLVOC schreef: GinoB heeft daar denk ik een punt.. lijkt me logisch maar vervelend gevolg van design
Wel straf dat jij er geen last van hebt...

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 19.08.2018 - 00:54
door VOLVOC
Nog steeds, ook bij onze tweede geen problemen daarmee

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 19.08.2018 - 10:10
door jvov60
VOLVOC schreef: Nog steeds, ook bij onze tweede geen problemen daarmee
Waarschijnlijk gebruik je jou achterportieren weinig? Ik zelf dagelijks; voor m'n werk zet ik mijn tas altijd achter de voorstoel.
Als de oorzaak het vuil is dat van de deurrand naar binnen er afvalt, dan heb je daar nauwelijks last van als je de achterportieren nauwelijks of heel weinig gebruikt.

Je krijgt wel zeker vuil binnen als je de rand flink afspuit (en dat is geen rare actie, want de wasstraat maakt het niet schoon) met een hoge drukspuit. Dan heb je de rommel binnen.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 21.08.2018 - 07:51
door jvov60
Aan mij is hetzelfde gemeld na een dealerbezoek: Volvo heeft dit (bij hun bekende) probleem in onderzoek en zoekt naar een oplossing.

Re: Achterdeur-rubbers afsluiting

Geplaatst: 30.01.2019 - 19:36
door Tjardi
Gisteren, na de vuiligheid en sneeuw van de laatste dagen, de auto laten wassen, in de wasstraat.
Eerlijk gezegd, heb ik zelfs met m 'n zwarte BMW Cabrio 640i, nooit last gehad van strepen en of andere beschadigingen.
Heb dat, nooit gecontroleerd met een vergrootglas. Op m 'n 77e ben ik "zelf" wassen meer dan zat. Accepteer zelfs een krasje.

Alhoewel, "eerlijk niet", dit nooit heb ontdekt. (Derhalve ben ik intussen een fan van deze textiel-wasstraten)
Na in de vorige uitvoeringen, met "plastic borstels", me vaak de tranen in de ogen sprongen.

-
Thuis gekomen na het openen van de achterportieren, zag ik een redelijke hoeveelheid zand etc. achter de portierrubbers,
aan de binnenzijde van 't portier zitten. Die dus niet in de wasstraat verwijderd was. En wat wel had gemoeten.
Dat zit niet aan de auto, maar aan 't portier. Daar kom je niet met je kleding tegenaan. Maar 't is wel vies.
En vooral ..... 't Is te voorkomen. Laat je het zitten, gaat het op de duur corroderen. Bovendien vind ik 't smerig.

Bij mij blijft de vuiligheid hangen, aan de achterportieren, maar komt tot op heden zeker niet terecht op de achterbank!

Door de snelheid van de draaiende achterwielen, wordt met grote kracht, het vuil, richting achterdeur geslingerd.
Door de grote kracht, vliegt het naar de binnenzijde van 't portier. De rubbers zijn niet in staat, dat tegen te gaan.
En dat hebben de Volvo ingenieurs, naar mijn smaak over 't hoofd gezien.
.
Ik heb intussen ongeveer 3.500 km met m 'n XC 60 T gereden, en ben uitermate tevreden met de koets. Na 25 jaar BMW.
Geniet vooral van 't elektrische rijden, wat ik nauwelijks verwacht had.

M 'n buren hebben een X5, M diesel, die hier op de stoep staat. Heb nog eens uitvoerig bekeken, hoe die dat hebben opgelost.
Eerlijk is eerlijk. Dat heeft BMW beter gedaan. Het is volstrekt onmogelijk, dat vuil en/of zand, rechtstreeks wordt
gelanceerd op de deurrubbers. Dat blijft allemaal in de wielkast hangen. En wordt bij 't wassen, verwijderd.

Volvo heeft geen "hoekconstructie" rond de achterportier, die dat onmogelijk maakt.
De vuiligheid vliegt met grote snelheid tegen de rubbers. En daar gaat het fout.

Heb intussen begrepen, dat er via een toeleverancier, een "hulpstuk", achter in de wielkast kan worden geplaatst, die dat oplost.
Heb dat bekeken, en ben er van overtuigd, dat dit helpt.
Maakt dat de BMW een betere auto? Neen. Maar meen te mogen/moeten opmerken, dat op dit punt, de BMW beter scoort.
Maar ook BMW laat op diverse punten steken vallen.

Geen enkele auto is op alle punten perfect. Zelfs een Rolls Royce niet. Al komt die in de buurt van 100%.
Was die ook niet van BMW?

*
Hoop dat Volvo zelf, met dit onderdeel komt. Wat ik heb begrepen uit de omschrijving.
Dan komt ie er bij mij zeker in!

Ben zoals intussen gemeld, zeer tevreden met m 'n XC60 T8