====MMTS Martin in Oldenzaal is wat mij betreft een vakman ! BobE.T. schreef: ↑07.02.2020 - 08:45 Gerrie Slot (GS Powerflush) zit in Uden. Zoals Bob al aangaf komt/kwam hij ook op locatie. Ik heb die van mij de laatste keer (mei vorig jaar) voor een vriendelijk prijsje laten spoelen bij de jongens in Elst, was een Technodag via dit forum. Zulke dagen zijn mooi, maar ik merk wel dat het vaak erg druk is. Dat kan lastig zijn als je een specifiek probleem hebt. Wellicht is het beter om een afspraak te maken bij een van de specialisten zodat ze ook de tijd voor je probleem kunnen nemen.
Die jongens in Oldenzaal heb ik geen ervaring mee.
S60 van JeroenSpock - koprevisie
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8172
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik ben maar eens begonnen het koelwater te vervangen. Vriendin had er maanden geleden een andere kleur bij gegooid.
Plugje van de radiator los gedraaid, water gaat stromen, kan er onder en opgevangen. Wil de plug weer terug draaien, nergens meer te vinden. Weg gewaaid door de wind...
Uiteindelijk voor 4 euro een nieuwe gehaald bij de dealer, een dag later natuurlijk want geen voorraad, past hij niet in de auto. Blijkt dat de plug er nog in zat...
Maar goed. Bruin koelwater er uit (was eerst rood/bruinig), systeem gevuld met water, stukje rijden, aftappen. Demiwater er in, stukje rijden, aftappen.
Vervolgens een flesje koelvloeistof van de dealer, flesje Mocool, en gevuld met demiwater.
Merk geen verschil in temperatuur, CFE blijft 87 graden aangeven. Maar de motor hoeft ook niet te werken bij mij, we gaan het in de zomer wel zien.
Ook was de auto nooit mooi uitgelijnd sinds ik hem kocht. Zat een vers uitlijn rapport bij maar dat moet allemaal snel snel geweest zijn nadat de originele (?) veren er weer onder moesten voor verkoop.
Ik had al langer het plan om de wielophanging te vernieuwen, hij loopt toch tegen de 3 ton aan.
Motointegrator.de, beetje zoeken, vergelijken, bestellen, paar dagen later 2 dozen met onderdelen:
Draagarmen, Meyle HD. Ik had liever Lemförder maar die levert alleen aluminium draagarmen, Meyle had wel de stalen variant.
Fuseekogels, voor de stalen arm was de Lemförder niet leverbaar. Een week of 2 later nog eens gekeken en toen wel weer leverbaar gelukkig.
Stuurkogels buitenkant, Lemförder.
Stabilisatorstangetjes (end links) voor en achter, Lemförder.
Veerpootrubbers (Volvo dealer) en veerpootlager (Sachs)
Schokdempers achter, Monroe, nieuw.
Schokdempers voor komen uit de D5, Mornoe, 110.000 km oud.
4 nieuwe banden, Michelin Primacy 4. Liggen al 3 maanden op zolder maar ik zet ze er niet onder omdat de auto voorbanden vreet.
Afgelopen zondag en de zondag daarvoor de auto bij Frank (GrunnS60) op de brug gezet en even los gegaan.
Eerste dag van 12 tot 21, ik was kapot. Uiteindelijk toen de draagarmen, fuseekogels, stabilisatortangetjes voor, en de schokdempers voor vervangen.
De week er op (eergisteren dus) de schokdempers en stabilisator stangetjes achter gedaan, en de stuurkogels. Die zaten zo muurvast vorige week dat ik er helemaal klaar mee was.
4 veerpoten in en uit elkaar om onderdelen te wisselen. Veerpootlagers en rubbers van de 2.5t had ik 15.000 km geleden al vervangen.
Pakketje uit Duitsland
Fuseekogels zaten muurvast. Grof geweld, beuken, slaan, wringen...
Bij het terugzetten van de veerpoot sloeg ik uit woede 1 van de bouten er in, schroefdraad kapot natuurlijk.
Gelukkig heeft Frank een complete auto aan reserve onderdelen (Y)
Stuurkogel. Sleutel 8 bovenop het draad, sleutel 21 op de moer. Die 8 brak doormidden.
Flex er op, toen gaf hij zich over. De andere kant ging ineens verbazend makkelijk, die had natuurlijk gezien wat er aan de overkant gebeurde.
Nieuwe er op. Bij de oude heb ik geteld hoe vaak hij rond ging bij het losdraaien, de nieuwe heb ik met net zo veel omwentelingen weer vast gezet zodat de lengte wel zo'n beetje overeen komt met de oude.
Dan de schokdempers achter. FIlmpje van opgezocht en eigenlijk heel simpel.
Boutje in de kofferbak boven de schokdemper los, auto omhoog, schokdemper aan de onderkant losschroeven en zo door de veer naar beneden trekken.
Maar laat daar nou net de brug in de weg zitten. De brug moest daar weg, maar wie houdt dan de auto omhoog?
We keken even rond in de loods en vonden een slachtoffer. 2 grote poten zijn niet genoeg om een auto omhoog te houden, dit werd sterke man nummer 3. Ik ben niet onder de auto geweest, voelde toch een beetje eng ook al stond hij wel stevig.
Soort vernauwing bovenaan waar de schokdemper in valt.
Plugje van de radiator los gedraaid, water gaat stromen, kan er onder en opgevangen. Wil de plug weer terug draaien, nergens meer te vinden. Weg gewaaid door de wind...
Uiteindelijk voor 4 euro een nieuwe gehaald bij de dealer, een dag later natuurlijk want geen voorraad, past hij niet in de auto. Blijkt dat de plug er nog in zat...
Maar goed. Bruin koelwater er uit (was eerst rood/bruinig), systeem gevuld met water, stukje rijden, aftappen. Demiwater er in, stukje rijden, aftappen.
Vervolgens een flesje koelvloeistof van de dealer, flesje Mocool, en gevuld met demiwater.
Merk geen verschil in temperatuur, CFE blijft 87 graden aangeven. Maar de motor hoeft ook niet te werken bij mij, we gaan het in de zomer wel zien.
Ook was de auto nooit mooi uitgelijnd sinds ik hem kocht. Zat een vers uitlijn rapport bij maar dat moet allemaal snel snel geweest zijn nadat de originele (?) veren er weer onder moesten voor verkoop.
Ik had al langer het plan om de wielophanging te vernieuwen, hij loopt toch tegen de 3 ton aan.
Motointegrator.de, beetje zoeken, vergelijken, bestellen, paar dagen later 2 dozen met onderdelen:
Draagarmen, Meyle HD. Ik had liever Lemförder maar die levert alleen aluminium draagarmen, Meyle had wel de stalen variant.
Fuseekogels, voor de stalen arm was de Lemförder niet leverbaar. Een week of 2 later nog eens gekeken en toen wel weer leverbaar gelukkig.
Stuurkogels buitenkant, Lemförder.
Stabilisatorstangetjes (end links) voor en achter, Lemförder.
Veerpootrubbers (Volvo dealer) en veerpootlager (Sachs)
Schokdempers achter, Monroe, nieuw.
Schokdempers voor komen uit de D5, Mornoe, 110.000 km oud.
4 nieuwe banden, Michelin Primacy 4. Liggen al 3 maanden op zolder maar ik zet ze er niet onder omdat de auto voorbanden vreet.
Afgelopen zondag en de zondag daarvoor de auto bij Frank (GrunnS60) op de brug gezet en even los gegaan.
Eerste dag van 12 tot 21, ik was kapot. Uiteindelijk toen de draagarmen, fuseekogels, stabilisatortangetjes voor, en de schokdempers voor vervangen.
De week er op (eergisteren dus) de schokdempers en stabilisator stangetjes achter gedaan, en de stuurkogels. Die zaten zo muurvast vorige week dat ik er helemaal klaar mee was.
4 veerpoten in en uit elkaar om onderdelen te wisselen. Veerpootlagers en rubbers van de 2.5t had ik 15.000 km geleden al vervangen.
Pakketje uit Duitsland
Fuseekogels zaten muurvast. Grof geweld, beuken, slaan, wringen...
Bij het terugzetten van de veerpoot sloeg ik uit woede 1 van de bouten er in, schroefdraad kapot natuurlijk.
Gelukkig heeft Frank een complete auto aan reserve onderdelen (Y)
Stuurkogel. Sleutel 8 bovenop het draad, sleutel 21 op de moer. Die 8 brak doormidden.
Flex er op, toen gaf hij zich over. De andere kant ging ineens verbazend makkelijk, die had natuurlijk gezien wat er aan de overkant gebeurde.
Nieuwe er op. Bij de oude heb ik geteld hoe vaak hij rond ging bij het losdraaien, de nieuwe heb ik met net zo veel omwentelingen weer vast gezet zodat de lengte wel zo'n beetje overeen komt met de oude.
Dan de schokdempers achter. FIlmpje van opgezocht en eigenlijk heel simpel.
Boutje in de kofferbak boven de schokdemper los, auto omhoog, schokdemper aan de onderkant losschroeven en zo door de veer naar beneden trekken.
Maar laat daar nou net de brug in de weg zitten. De brug moest daar weg, maar wie houdt dan de auto omhoog?
We keken even rond in de loods en vonden een slachtoffer. 2 grote poten zijn niet genoeg om een auto omhoog te houden, dit werd sterke man nummer 3. Ik ben niet onder de auto geweest, voelde toch een beetje eng ook al stond hij wel stevig.
Soort vernauwing bovenaan waar de schokdemper in valt.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 16.03.2020 - 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8172
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Soort vernauwing bovenaan waar de schokdemper in valt.
Nieuwe demper was korter, met een langer stuk schroefdraad.
Vandaar het busje die hem opvult.
De oude demper had een torx om hem tegen te houden, hier weer die sleutel 8 manier.
Ik heb liggen vloeken in de kofferbak bij het vastdraaien...
Stabistangetje werkte ook niet mee, opnieuw de flex er in.
En de laatste 2:
Thuis nog even een prop in één van de banden, die was 3 weken terug lek gereden.
Zo kan die winterband nog heel even mee.
Morgenvroeg naar Dokkum voor uitlijnen, hij had nog wat plekjes vrij vanwege afzeggingen door corona
Op zolder liggen al 4 nieuwe zomerbanden klaar, die kunnen er dan eindelijk onder want de auto heeft nu 4 zomerbanden en 2 winterbanden opgevreten.
Nieuwe demper was korter, met een langer stuk schroefdraad.
Vandaar het busje die hem opvult.
De oude demper had een torx om hem tegen te houden, hier weer die sleutel 8 manier.
Ik heb liggen vloeken in de kofferbak bij het vastdraaien...
Stabistangetje werkte ook niet mee, opnieuw de flex er in.
En de laatste 2:
Thuis nog even een prop in één van de banden, die was 3 weken terug lek gereden.
Zo kan die winterband nog heel even mee.
Morgenvroeg naar Dokkum voor uitlijnen, hij had nog wat plekjes vrij vanwege afzeggingen door corona
Op zolder liggen al 4 nieuwe zomerbanden klaar, die kunnen er dan eindelijk onder want de auto heeft nu 4 zomerbanden en 2 winterbanden opgevreten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Lekker klusje alles bij elkaar.
Denk dat je met een goede uitlijning en de nieuwe banden erbij aardig plezier gaat krijgen van je werk.
Denk dat je met een goede uitlijning en de nieuwe banden erbij aardig plezier gaat krijgen van je werk.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19843
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Knap hoor dat je het allemaal gewoon zelf doet met een beetje hulp.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
wauw wat een werk en inderdaad knap staaltje werk om zelf te doen en ook nog goed te krijgen. Chapeau!!
Jeroen je moet het nu wel aan rijgedrag volvo merken met al die vervanging. Strakker op de weg, de drempels net iets minder deinen, strak werk in de bochten...
Veel plezier
Jeroen je moet het nu wel aan rijgedrag volvo merken met al die vervanging. Strakker op de weg, de drempels net iets minder deinen, strak werk in de bochten...
Veel plezier
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8172
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Lammert heeft er even naar gekeken. Ik reed de auto de brug op en hij zei direct al 'ik hoor hem al wringen'.
Zo veel zelfs, dat zujn apparatuur de auto niet eens kon meten. Nadat hij links voor iets bijgedraaid had zag de computer alle wielen.
Vakman hoor, en ondertussen ook de tijd voot zijn klanten om een praatje te maken en het een en ander uit te leggen.
We hadden het over honden, auto's , politiek, corona natuurlijk... Goede sfeer hangt daar.
Fabriekswaarden doet hij niet aan, zo moet hij wel goed staan zei hij.
En zowaar, de auto rijdt weer heerlijk.
Bandjes er om straks en hij kan weer een tijdje mee
Zo veel zelfs, dat zujn apparatuur de auto niet eens kon meten. Nadat hij links voor iets bijgedraaid had zag de computer alle wielen.
Vakman hoor, en ondertussen ook de tijd voot zijn klanten om een praatje te maken en het een en ander uit te leggen.
We hadden het over honden, auto's , politiek, corona natuurlijk... Goede sfeer hangt daar.
Fabriekswaarden doet hij niet aan, zo moet hij wel goed staan zei hij.
En zowaar, de auto rijdt weer heerlijk.
Bandjes er om straks en hij kan weer een tijdje mee
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zo wil je ze hebben, geen een auto staat naar de standaard waarden dus goed dat hij daar niet naar kijkt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Wow, mooie DHZ reportage. Knap hoor. Moet een meer dan goed gevoel geven: alles zelf gedaan en een strak rijdende bolide er voor terug.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20411
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Daarom ben ik hier, ondanks een ander merk, nog steeds: liefhebbers.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Jee, wat een werk, heeft dat gevloek nog wat bevingen veroorzaakt in Veendam e.o.?
Bij mij ook af en toe gekraak in het vooronder (soms wel, soms niet, soms links, soms rechts, vaak bij wat kouder weer, maar soms ook weer niet....). Veerpootlagers en draagarmen (staal) al laten vervangen, nog steeds gekraak, over een week of 2 schokbrekers maar eens vervangen c.q. gekraak laten beoordelen (Polter).
Bij mij ook af en toe gekraak in het vooronder (soms wel, soms niet, soms links, soms rechts, vaak bij wat kouder weer, maar soms ook weer niet....). Veerpootlagers en draagarmen (staal) al laten vervangen, nog steeds gekraak, over een week of 2 schokbrekers maar eens vervangen c.q. gekraak laten beoordelen (Polter).
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ja dat gekraak heb ik ook Mart in het vooronder. Meestal rechts. Geeeen idiee wat dat is, ben benieuwd naar je bevindingen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8172
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Kan best veel zijn weet ik nu.
Soms een draagarm, maar fuseekogel zou het ook kunnen doen.
Veerpootlager ligt het meest voor de hand, en als je die vervangt doe dan het rubber ook.
Ik had alles vervangen en de veerpoot links knakte nog. Na uitlijnen was dat ook weg, wringt te veel als de uitlijning niet goed is.
Soms een draagarm, maar fuseekogel zou het ook kunnen doen.
Veerpootlager ligt het meest voor de hand, en als je die vervangt doe dan het rubber ook.
Ik had alles vervangen en de veerpoot links knakte nog. Na uitlijnen was dat ook weg, wringt te veel als de uitlijning niet goed is.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27011
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Allemaal goede tips, ik heb bij mijn V70 ook soms kraakgeluiden uit de voorwielophanging, bij inspectie geen afwijkingen gezien.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Feitelijk heb ik alles al 280.000km geleden allemaal vervangen die draagarmen en schokbrekers voor en achter
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19427
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Jeroen, je geeft nogal af op de geartronic. Kijk eens of je dan voor Polestar kan gaan. Ja het is niet goedkoop echter dan worden ook de bakparameters aangepast. En dat is echt een verbetering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8172
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik wil wel in een auto proefrijden met Polestar software, om te kijken of de problemen dan weg zijn.
Maar ik geloof niet dat hij dan vanaf de 2e versnelling in lock-up gaat rijden, want dat is waar ik me aan erger.
Moet wel zeggen dat nu het onderstel vrijwel nieuw is, de automaat wat vloeiender lijkt te rijden.
Even afwachten tot mijn vriendin hetzelfde zegt, zijn snapt niet wat ik nou precies gedaan heb en heeft dus geen placebo effect.
Bob, mijm ervaring is dat na 3 ton het nieuwe er toch wel af is dan ben je binnenkort weer aan de beurt voor het onderstel.
Maar ik geloof niet dat hij dan vanaf de 2e versnelling in lock-up gaat rijden, want dat is waar ik me aan erger.
Moet wel zeggen dat nu het onderstel vrijwel nieuw is, de automaat wat vloeiender lijkt te rijden.
Even afwachten tot mijn vriendin hetzelfde zegt, zijn snapt niet wat ik nou precies gedaan heb en heeft dus geen placebo effect.
Bob, mijm ervaring is dat na 3 ton het nieuwe er toch wel af is dan ben je binnenkort weer aan de beurt voor het onderstel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ja dat dacht ik al, moet toch distri doen dus dan gelijk meepakken, je denkt altijd dat alles "nieuw" blijft en groeit er in mee.\
Bob
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27072
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is het hem. Je gaat verbaasd staan als alles straks weer nieuw is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D