Paar beginner-vragen..

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Flemming1977
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.04.2018 - 20:06

Hoi allemal,

ik heb er gezocht maar heb er niks kunnen vinden dus voor het geval dat ik er toch blind was alvast mijn excuses!

volgende korte vragen waar ik hoop dat iemand me kan helpen

1) hoe kan ik op den sensus navigatie scherm uitzetten dat er elke 10 minuten het advies komt wat er gebeurt als ik er naar rechts schuif of naar links enz. inmiddels weet ik het wel ;)
2) ergens had ik begin vd week nog gelezen dat er een volvo app geinstaleerd is met die ik algemene nieuws uit de wereld kan lezen. kan dit niet meer terug vinden helaas. status nu heb ik alle beschikbaar apps gedowload en geupdated maar met nieuws zie ik er niks?
3) Android Auto: bestaat natuurlijk nog niet in NL maar is er iemand hier in de community die ongeveer weet waaneeer dit te verwachten is?
4) als ik mijn grote muziek-collectie aansluit via een usb-stick dan zie ik daar helaas niet de folder-strucuur. is er een tric of een andere oplossing hoe ik muziek in de volvo krijg (en dan niet streamen en niet via bluetooth ex telephone) -gewoon ex een USB stick of sc-card enz (die interne schijf in de volvo is volgens mij redelijk klein maar ook niet bedoeld voor muziek volgens mij?)

alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes
Flemming
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9883
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Hmmmm...... V50-R design / Alwin. Kom er eens in! Jij bent behoorlijk thuis in de Sensus toestanden......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ik gebruik in mijn auto het stemcommando "Schakel stembegeleiding uit". Dat zorgt ervoor dat er geen aanwijzingen meer komen.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
Flemming1977
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.04.2018 - 20:06

hallo

bij punt 1 bedoelde ik geen stembegeleiding, ik bedoelde dat op de scherm zelf tekst komt met advies, dus als je naar rechts gaat gebeurt dit en als je naar links gaat dit enz.

p.s. Hebben jullie eigenlijk een beschermfolie op de navigatie touchscreen tegen krasjes en vet?
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Ik heb wel een folie erop zitten - inmiddels een jaar. Werkt prima!
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Flemming1977
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.04.2018 - 20:06

welke folie is dit dan? Origineel Volvo of ander merk?
Flemming1977
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.04.2018 - 20:06

en zijn folien voor de xc90 ook geschikkt voor de S90?
D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Flemming1977 schreef: Hoi allemal,

ik heb er gezocht maar heb er niks kunnen vinden dus voor het geval dat ik er toch blind was alvast mijn excuses!

volgende korte vragen waar ik hoop dat iemand me kan helpen

1) hoe kan ik op den sensus navigatie scherm uitzetten dat er elke 10 minuten het advies komt wat er gebeurt als ik er naar rechts schuif of naar links enz. inmiddels weet ik het wel ;)
2) ergens had ik begin vd week nog gelezen dat er een volvo app geinstaleerd is met die ik algemene nieuws uit de wereld kan lezen. kan dit niet meer terug vinden helaas. status nu heb ik alle beschikbaar apps gedowload en geupdated maar met nieuws zie ik er niks?
3) Android Auto: bestaat natuurlijk nog niet in NL maar is er iemand hier in de community die ongeveer weet waaneeer dit te verwachten is?
4) als ik mijn grote muziek-collectie aansluit via een usb-stick dan zie ik daar helaas niet de folder-strucuur. is er een tric of een andere oplossing hoe ik muziek in de volvo krijg (en dan niet streamen en niet via bluetooth ex telephone) -gewoon ex een USB stick of sc-card enz (die interne schijf in de volvo is volgens mij redelijk klein maar ook niet bedoeld voor muziek volgens mij?)

alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes
Flemming
1 Heb gisteravond in het menu zitten kijken.. kan niks vinden van hulp teksten of zo iets.. heb zelf geen meldingen..
2 Heb alle Apps gedownload maar ook hier geen vernieuwing dus.. afwachten.
3 heb al een oudje dus geen 2de USB poort en dus ook geen Android auto.. ook geen belangstelling voor. Info die ik nu heb is goed...
4 ik gebruik via de automodem Spotify en bevalt mijn heel goed... zo goed dat ik de USB stick niet meer gebruik, meede door dat de map structuur geheel overhoop is getrokken en geen zin en tijd voor heb om dit uit te zoeken.. hangt nu de oude IPOD aan de USB poort...
Was één V90
Gebruikersavatar
fbro
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13.09.2017 - 19:18

Beste Flemming,

Android auto kan op je Samsung telefoon geïnstalleerd worden via de app APK installer. Ff googlen hoe eea op je telefoon geïnstalleerd moet worden.
Als Android Auto werkt op je telefoon kun je contact maken met Android Auto in de auto via de witte USB connector.

Ik moet wel zeggen dat naar mijn mening Android Auto weinig toegevoegde waarde heeft.
* BMW Z4 sdrive 30i M Sport Plus (2019/----)
* Volvo V90 T5 Inscription, Denim Blue, 19" 5-Triple Spaaks, Intro Line by B&W (2018/----)
Gebruikersavatar
Grimm
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
Locatie: Oosterhout

Flemming1977 schreef: Hoi allemal,

ik heb er gezocht maar heb er niks kunnen vinden dus voor het geval dat ik er toch blind was alvast mijn excuses!

volgende korte vragen waar ik hoop dat iemand me kan helpen

1) hoe kan ik op den sensus navigatie scherm uitzetten dat er elke 10 minuten het advies komt wat er gebeurt als ik er naar rechts schuif of naar links enz. inmiddels weet ik het wel ;)
2) ergens had ik begin vd week nog gelezen dat er een volvo app geinstaleerd is met die ik algemene nieuws uit de wereld kan lezen. kan dit niet meer terug vinden helaas. status nu heb ik alle beschikbaar apps gedowload en geupdated maar met nieuws zie ik er niks?
3) Android Auto: bestaat natuurlijk nog niet in NL maar is er iemand hier in de community die ongeveer weet waaneeer dit te verwachten is?
4) als ik mijn grote muziek-collectie aansluit via een usb-stick dan zie ik daar helaas niet de folder-strucuur. is er een tric of een andere oplossing hoe ik muziek in de volvo krijg (en dan niet streamen en niet via bluetooth ex telephone) -gewoon ex een USB stick of sc-card enz (die interne schijf in de volvo is volgens mij redelijk klein maar ook niet bedoeld voor muziek volgens mij?)

alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Groetjes
Flemming
1) Volgens mij bedoel je dat er in het scherm met pijlen en tekst wordt uitgelegd welke functies er allemaal beschikbaar zijn. Deze tekst komt normaal gesproken alleen als je in het hoofdscherm op de "home" knop drukt (brede knop onder het scherm). Als deze tekst spontaan komt, dan lijkt het erop dat de knop iets te gevoelig is of een los contact heeft)
2) Nieuws app bestaat bij mijn weten niet
3) Geen idee. Ik gebruik een iPhone. Overigens ben ik van mening dat het Sensus systeem dusdanig goed is dat je geen carplay of iets dergelijks nodig hebt.
4) Probleem herken ik niet. Mappen zijn bij mij goed zichtbaar en doorheen te bladeren. Alleen de volgorde van de nummers per album is soms wat ongebruikelijk.

Succes!
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
Flemming1977
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28.04.2018 - 20:06

mbt 1) klopt idd, daar kwam ik nu ook achter. het is als je nogmaals op de home button gaat als die al op home staat (heel stom van mij!)
mbt 4) dit is raar. bij mij geen structuur maar goed, is dan niet anders

bedankt jullie voor het feedback!
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”