Hoi allemaal,
Vrijdag heb ik na twee lange weken wachten mijn volgende auto opgehaald. Een XC90 2.5T Momentum MY07 (na 8mnd geïmporteerd) met joekels van 20inch velgen er onder. Wat een heerlijke auto zo na de eerste 200km. Wat een verschil ook met mijn vorige XC70 2.4T Ocean Race. Ik had niet verwacht dat deze zoveel strakker geveerd zou zijn en daarmee eigenlijk veel sportiever zou rijden. Erg prettig!
Tijdens mijn zoektocht voor een XC90 heb ik met beide D5 varianten, een 3.2 V6, een V8 en uiteindelijk deze 2.5T. Eerlijk vond ik de diesel een beetje een rumoerig blok, hoewel het wel lekker rijdt op dat koppel. De V6 die ik reed was erg lui qua gevoel. En ja die V8, FANTASTISCH. Maar uiteindelijk was dit geen goede deal te maken en twijfelde ik wel sterk over de overdaad van de V8 en vooral de inruil over een paar jaar. Nu een heerlijke 2.5T dus met de heerlijke roffel toch zeker wel te horen. Voor mij (ook al heb ik een vlotte rijstijl) zeker voldoende snel. Ben benieuwd hoe dat straks op vakantie met een volgeladen auto is. De optie is er altijd nog om hem te laten tunen.
Wel heb ik "al" zonneschermen rondom, een rubberen mat en zijnetjes voor in de bagageruimte besteld (er is nergens ruimte voor kleine spullen..in de XC70 zat er nog een bak onder de vloer waar je heel veel spullen (sleepkabels, startkabels, hesjes, olie, lampjes, etc) kwijt kon). Zit er ook nog aan te denken om een achteruitrijcamera en PDC voor er op te laten zetten
Nog een twee vraagjes.
Mijn auto heeft een compressor met vulspul erin en geen thuiskomer. Heeft iemand hier ervaring mee en moet hij echt niet ouder dan de sticker zijn (bij mijn einddatum 2010..)?
Er zit geen bluetooth carkit in, maar wil wel graag handsfree kunnen bellen en audio afspelen. Hoe doen jullie dit?
Groeten,
Marnix
V70 => XC70 OR => XC90!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Die sticker op dat vulspul zit er niet voor niets op. Misschien toch beter om een reservewiel op te zoeken want dat spul kan zeker niet een scheur in je band tijdelijk repareren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- passenger
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Voor de audio en Bluetooth, hangt af van wat er in zit. Zonder af-fabriek carkit is één van de kwalitatief beste oplossingen Volvotech, maar de meningen daarover verschillen. Heb een dergelijke oplossing in de XC70 gehad, werkte uitstekend. Heb het ook bij vrienden in XC90 MY06 ingebouwd met een Parrot, heb ik niet optimaal werkend gekregen.
Maar mocht je voor full service willen gaan, Bob van Volvotech is een vakmens qua installeren. Ik wil hem nog mijn gewenste achteruitcamera laten doen.
Maar mocht je voor full service willen gaan, Bob van Volvotech is een vakmens qua installeren. Ik wil hem nog mijn gewenste achteruitcamera laten doen.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 5th Gear member
Ik heb met mijn XC90 MY2007 7 zitter nog wel alles onderin dat vakje gekregen, zelfs met achterstoel plat. Maar het is wel een puzzel.
Heb nu een Grom MST4 voor audio en ook de BT module, laatstgenoemde eigenlijk nog niet gebruikt. Audio bevalt goed.
Grappig dat je de 6 cylinder zo langzaam vindt, op papier is die even snel als de 2.5T maar die 5 cylinder zal door de turbo wel wat sneller aanvoelen.
En idd, te tunen waardoor hij weer sneller wordt, gelijk doen.
Heb nu een Grom MST4 voor audio en ook de BT module, laatstgenoemde eigenlijk nog niet gebruikt. Audio bevalt goed.
Grappig dat je de 6 cylinder zo langzaam vindt, op papier is die even snel als de 2.5T maar die 5 cylinder zal door de turbo wel wat sneller aanvoelen.
En idd, te tunen waardoor hij weer sneller wordt, gelijk doen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
Welkom, goede keuze een XC90!
Ik ben aan het wachten op een bluetooth module die door TPR powerflush gedistribueerd gaat worden, zou een deze dagen voor onze modellen beschikbaar moeten worden. Je hebt dan wel een af fabriek werkende telefoonmodule nodig. Bij mij zit die erin, Executive V8, dus daar was niet veel aan opties meer bij te kiezen...
Ik ben aan het wachten op een bluetooth module die door TPR powerflush gedistribueerd gaat worden, zou een deze dagen voor onze modellen beschikbaar moeten worden. Je hebt dan wel een af fabriek werkende telefoonmodule nodig. Bij mij zit die erin, Executive V8, dus daar was niet veel aan opties meer bij te kiezen...
Volvo XC90 4.4L V8 Executive MY 2007.
-
- 5th Gear member
Interessant, werkt die via de fabriek af werkende module en speakertjes e.d.?Robertehv schreef: Welkom, goede keuze een XC90!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(1997) Volvo S40 2.0
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
Zeker ook interessant. Ik zie alleen dat de XC90 niet ondersteund wordt ? Of komt dit binnenkort?