volvo v50 2.4 met hikje
Geplaatst: 29.05.2018 - 14:08
Beste forumleden,
Het is de eerste keer dat ik iets post dus hoop dat ik het goed doe. Het betreft een volvo v50 met de 2.4 140 pk motor. Huidige km stan 285.000.
Daarnaast is er bij 160.000 km lpg ingebouwd van brc met kleppensmering. De laatste maanden hebben we aan de lopende band problemen gehad.
Hikkende motor, vermogens verlies niet soepel lopen wanneer van het gas af abrupt inhouden. Het volgende is de afgelopen periode vervangen.
- Nieuw luchtfilter (was heel vuil en direct verschil merkbaar)
- nieuwe bougies
- 1 nieuwe bobine
- nieuwe lambda sonde (de voorste)
- nieuwe klop sensor
- nieuwe carterventilatie
Het ergste inhouden is weg en vermogen lijkt beter. Echter heeft de motor af en toe een hikje (voelt een beetje als een harde windvlaag van voren).
Wat ik laatst ontdekt heb is dat dit eigenlijk alleen gebeurd als de airco aan staat. Als ik deze uitzet zijn de hikjes ook weg. Ook wanneer ik mijn gas
in zijn vrij stabiel houd op 2000 toeren en de airco is uit blijft hij stabiel. Doe ik de airco aan begint hij heel erg te schommelen in toerental. Ik weet
niet of ik op de goede weg zit maar ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet en niemand wilt helpen omdat er lpg in zit. Wat naar mijn inziens
niks te maken heeft met dit probleem omdat ie dit op benzine ook doet. Heel af en toe komt een grote hik en dan gaat MIL aan met motorcode p0420
"cilinderij 1 efficiëntie onder grenswaarde"
hopelijk heeft iemand een idee. Er zit alweer 3000 euro in maar problemen zijn nog niet helemaal weg
Groeten
Bob
Het is de eerste keer dat ik iets post dus hoop dat ik het goed doe. Het betreft een volvo v50 met de 2.4 140 pk motor. Huidige km stan 285.000.
Daarnaast is er bij 160.000 km lpg ingebouwd van brc met kleppensmering. De laatste maanden hebben we aan de lopende band problemen gehad.
Hikkende motor, vermogens verlies niet soepel lopen wanneer van het gas af abrupt inhouden. Het volgende is de afgelopen periode vervangen.
- Nieuw luchtfilter (was heel vuil en direct verschil merkbaar)
- nieuwe bougies
- 1 nieuwe bobine
- nieuwe lambda sonde (de voorste)
- nieuwe klop sensor
- nieuwe carterventilatie
Het ergste inhouden is weg en vermogen lijkt beter. Echter heeft de motor af en toe een hikje (voelt een beetje als een harde windvlaag van voren).
Wat ik laatst ontdekt heb is dat dit eigenlijk alleen gebeurd als de airco aan staat. Als ik deze uitzet zijn de hikjes ook weg. Ook wanneer ik mijn gas
in zijn vrij stabiel houd op 2000 toeren en de airco is uit blijft hij stabiel. Doe ik de airco aan begint hij heel erg te schommelen in toerental. Ik weet
niet of ik op de goede weg zit maar ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet en niemand wilt helpen omdat er lpg in zit. Wat naar mijn inziens
niks te maken heeft met dit probleem omdat ie dit op benzine ook doet. Heel af en toe komt een grote hik en dan gaat MIL aan met motorcode p0420
"cilinderij 1 efficiëntie onder grenswaarde"
hopelijk heeft iemand een idee. Er zit alweer 3000 euro in maar problemen zijn nog niet helemaal weg

Groeten
Bob