Re: Na 16 mnd 2 XC90's T8 gehad, nu einde verhaal voor mij en Volvo
Geplaatst: 18.06.2018 - 22:45
Heb jij al een keuze gemaakt?Tqam schreef: Jammer dat het meer om Tesla gaat nu.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Heb jij al een keuze gemaakt?Tqam schreef: Jammer dat het meer om Tesla gaat nu.
Die Audi heeft een mooie aandrijflijn met V6 en strak interieur. De Mercedes combineert de 4 cilinder met e-motor in de transmissie. Allebei een stuk zuiniger dan de T8. Daarom ben ik fan van de V60D6; zuinig op lange ritten.Tqam schreef: Heb volgende week een gesprek bij Audi. De nieuwe E-Tron of de nieuw C klasse Diesel Hybride ( ja Diesel )
Volvo en andere stoppen met Diesels en Mercedes komt ermee.
Over 2 weken een pers gesprek.
Tesla gaat het niet worden.
Valt me mee. Zou ik ook niet doen om een breed scala van redenen.Tesla gaat het niet worden.
De Hyundai Kona is wel vloeistofgekoeld. Prijzen tussen de 35 en 50k, zie "Hyundai gibt den Preis für den Kona Elektro bekannt", https://www.motor-talk.de/news/elektro- ... 74982.htmlDe Hyundai Kona is al opgekocht door de lease maatschappijen. 700 stuks
Waarom niet interessant voor particulieren?OGA244 schreef: Wat dacht je van n 5 jaar oude Tesla? Van 0% naar 25%
Niet interessant meer voor n zakelijke rijder en was al niet zo interessant voor particulieren..
Dit is een 60 base waar we later een update hebben gedaan naar 75 (accu's zaten er al in, geld overmaken en er wordt een vinkje bijgezet.RoaldH schreef:Leuke auto die facelift S 75. Helaas maakte ik de grote fout om met een S P100D te gaan rijden. Erg slecht voor je rijbewijs en bankrekening. Ben bang dat een normale 75D of 100D te traag gaat aanvoelen, Haha.Jeroen schreef: Heb nu even een Tesla S 75 op de oprit staan.
Man man man wat een wagen, echt geweldig dit.
Wat een acceleratie, je wordt echt in je stoel gedrukt. Zit te wachten tot de benzinemotor erbij komt maar die komt natuurlijk niet.
Ook het afremmen bij gas los werkt geweldig, rempedaal hoegenaamd niet nodig.
Autopilot is een stuk fijner dan in de XC90.
Hou hem nog lekker een paar dagen hier.
Nee, een hele eenvoudige Ratiobox.RoaldH schreef:Wat voor laadpaal heb jij Jeroen? Die mooie van Volvo?Jeroen schreef: Heb nu even een Tesla S 75 op de oprit staan.
Man man man wat een wagen, echt geweldig dit.
Wat een acceleratie, je wordt echt in je stoel gedrukt. Zit te wachten tot de benzinemotor erbij komt maar die komt natuurlijk niet.
Ook het afremmen bij gas los werkt geweldig, rempedaal hoegenaamd niet nodig.
Autopilot is een stuk fijner dan in de XC90.
Hou hem nog lekker een paar dagen hier.
Omdat zelf onderhoud uitvoeren bij Tesla niet mag. Als particulier krijg je geen onderdelen geleverd. Ook de lokale garage kan/mag niets doen aan een Tesla. En onderhoud bij storingen - en daarvan zijn er vele bij de oudere modellen - is bij Tesla peperduur.Waarom niet interessant voor particulieren?
Daarop aansluiten: Ik spreek niet uit ervaring, maar heb op YouTube meerdere klaagverhalen over de ‘nazorg’ van Tesla gelezen, bijvoorbeeld dat een auto op afstand werd uitgesloten van het gebruik van de snellaadstations omdat er iets buiten Tesla om was gerepareerd in het conventionele deel van de auto.DB200 schreef:Omdat zelf onderhoud uitvoeren bij Tesla niet mag. Als particulier krijg je geen onderdelen geleverd. Ook de lokale garage kan/mag niets doen aan een Tesla. En onderhoud bij storingen - en daarvan zijn er vele bij de oudere modellen - is bij Tesla peperduur.Waarom niet interessant voor particulieren?
Een 75D kun je laten "uncorken" zodat hij in iets meer dan 4 tellen op de honderd zit. En is een stuk beter te verzekeren dan de P100D.Jeroen schreef: Dit is een 60 base waar we later een update hebben gedaan naar 75 (accu's zaten er al in, geld overmaken en er wordt een vinkje bijgezet.
Maar dit gaat al als de brandweer, heb met wat buren een rondje gedaan, dikke glimlach.
Dus een ..D zal helemaal gaan en is meeeeeer dan genoeg.
Dat risico loop je al bij een zodanige klapper dat de auto contact heeft opgenomen met "het moederschip" van Tesla. Dan kunnen ze het gebruik van Superchargen (en dus ook laden via Chademo) uit zetten. Maar ook de Autopilot, Software updates, het benaderen van de auto via de app. Tesla wil dat de auto door "certified workshops" wordt gemaak, anders vragen ze een hoge fee om de auto na extern schadeherstel goed te keuren, voordat ze de opties weer aanzetten. Richrebuilds is een amerikaan die veel ervaring heeft hiermee (zie Youtube).mga1600 schreef:Daarop aansluiten: Ik spreek niet uit ervaring, maar heb op YouTube meerdere klaagverhalen over de ‘nazorg’ van Tesla gelezen, bijvoorbeeld dat een auto op afstand werd uitgesloten van het gebruik van de snellaadstations omdat er iets buiten Tesla om was gerepareerd in het conventionele deel van de auto.DB200 schreef:Omdat zelf onderhoud uitvoeren bij Tesla niet mag. Als particulier krijg je geen onderdelen geleverd. Ook de lokale garage kan/mag niets doen aan een Tesla. En onderhoud bij storingen - en daarvan zijn er vele bij de oudere modellen - is bij Tesla peperduur.Waarom niet interessant voor particulieren?
Ga wel eerst even langs bij de opticien, misschien dat je je dan bedenkt...DriverV60 schreef: Wat je hier met 2X een XC90 T8 meegemaakt hebt, gaat je bij Tesla in ieder geval niet gebeuren. Ik geef toe dat Tesla niet perfect is, en ook gedoe kan geven. Maar het wordt opgelost aan de auto.
Het klopt dat Tesla een ernorme schuld heeft die ze nooit meer goed kunnen maken. Maar dit bedrijf heeft zulke briljante ideeën dat er voldoende belangstelling is om dit bedrijf over te nemen.
Mocht je een halve dag over hebben, ga een proefrit met een Model X maken. Wel een groot risico: je gaat er wellicht een nemen.