EGR + Wervelkleppen vraagstuk.
Geplaatst: 07.06.2018 - 11:01
Vandaag even onder de motorkap gekeken naar inlaat ivm egr verontreiniging, dus de 4 klemmen van de buis losgeschroefd, buis verwijderd en met de mobiel een "kiekje" gemaakt van beide pijpen om te zien hoe erg de vervuiling is, maar dat zag er goed uit (toch?):


echter.......
de volgende foto laat de wervelkleppen bediening zien..... bestaat dus niet en zoals ik het kan beoordelen is aan de zijde van de wervelkleppen het palletje gefixeerd in vermoedelijk een continue open toestand, aangezien ik qua vermogen niets tekort kom (gisteren eenmalig topsnelheid in Dld gemeten via GPS appje waarbij hij aangaf dat ik 224,1 km/h haalde) en de auto niet inhoudt.
Kan het kwaad dat de wervelkleppen continue open blijven staan?
Heb (nog) geen Vida dus kan niet storingen uitlezen, hoewel er in ieder geval geen lampje brand op mijn dashboard.



echter.......
de volgende foto laat de wervelkleppen bediening zien..... bestaat dus niet en zoals ik het kan beoordelen is aan de zijde van de wervelkleppen het palletje gefixeerd in vermoedelijk een continue open toestand, aangezien ik qua vermogen niets tekort kom (gisteren eenmalig topsnelheid in Dld gemeten via GPS appje waarbij hij aangaf dat ik 224,1 km/h haalde) en de auto niet inhoudt.
Kan het kwaad dat de wervelkleppen continue open blijven staan?
Heb (nog) geen Vida dus kan niet storingen uitlezen, hoewel er in ieder geval geen lampje brand op mijn dashboard.
