Pagina 1 van 2
'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 19.06.2018 - 21:20
door Philken
kogel is eindelijk door de kerk, het wordt terug een oliestoker, betaald door mijn werkgever
het wordt een Osmiumgrijze v60 R design met Sensus navigatie pack met parkeersensoren voor en achter en met camera achter, Intellisafe pro pack,Light pack met highbeam assistent,security pack met verdonkerde zij en achterruiten vanaf B stijl,winter pro pack met standverwarming en verwarmde achterbank, Volvo On Call, DAB+ en nog een paar losse opties, enige wat ik jammer vind: geen automaat en 'slechts' een d3, komt uit Zweden, is dus een Nordic market
is terug zoals de huidige v60d3 een d-erectiewagen
ik vond dit de betere keuze dan:
brightsilver v60 D4 automaat met dynamic line met sensus navigation pack, light pack en winterpack(ook d-erectiewagen)
Opel Insignia break, geen details van bekend, toen ik Opel hoorde zei ik al 'neen'
levering zal rond 1 juli zijn
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 20.06.2018 - 09:53
door Casey
Dat is een complete auto! Proficiat.
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 23.06.2018 - 13:04
door Philken
thnx, ondertussen al wat goodies aan het bestellen: tunnelmat, brilhouder, led lampjes voor interieur, alu roofrails, Polestar voorspoiler...
nu nog aan het twijfelen of ik terug een Eibach setje zou steken, R-design verlaagt 'maar' 15mm, de helft van Eibach...(en ik vond Eibach nog redelijk hoog...)
ook gaat de dubbele ronde uitlaat er van onder en zal vervangen worden door de 2 trapezevormige(vind ik mooier), ook omdat ik niet wil zagen in de diffuser voor de trekhaak, zo kan ik na 3 jaar de auto terug in oorspronkelijke staat teruggeven(met een blinkende uitlaat)
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 18.08.2018 - 18:29
door Philken
donderdag opgehaald, ondertussen de trekhaak eronder gestoken & de uitlaat aangepast(ik ben geen fan van de dubbele R-design uitlaat)
en een Polestar splitter eronder gestoken
naast het A péke:
het neusje van de ...
de minder heftige derrière:
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 10:21
door Philken
ondertussen 3000km verder en een eerste balans:
ophanging is echt hard tov van mijn vorige die verlaagd was met Eibach, hopelijk na monteren Eibach veren terug wat meer comfort
sportzetels zitten minder goed dan de comfortzetels(misschien ook door de hardheid van de ophanging?)nog nooit rugpijn gehad in een Volvo,deze keer wel

de 4cyl is qua loopcultuur helemaal anders dan de 5cyl, voorlopig nog niet overtuigd
nu de positieve zaken:
ACC vond ik eerder overbodig, nu een zaligheid, zelfs met een handgeschakelde bak
AHB(automatisch grootlicht) is ook fantastisch, deze keer geen stramme vingers van constant klaar te zijn om aan/uit te schakelen
auto is ook stiller binnenin ondanks het ontbreken van het gelamineerd glas
verbruik heeft me ook positief verrast, zit nu op 6l/100 op die 3000km
komende week eens kijken wanneer de ophanging aangepakt kan worden en wanneer ik naar Obbe kan
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 10:50
door Blue-Eyes
Dikke bak!
p.s. Wat is en erectie wagen

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 11:10
door V50 R
Wellicht kan je de sport schokdempers wisselen met de gewone variant? Ik denk dat dat je comfort probleem oplost. Ik zou even overleggen met je lease, in het verleden heb ikdat met mijn auto gedaan voor juist een sportonderstel en dat vonden ze prima, zolang het maar oem was.
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 18:54
door Philken
Blue-Eyes schreef:
Dikke bak!
p.s. Wat is en erectie wagen
tis een d-erectiewagen...(ook wel directiewagen maar hier spreken ze de i uit als een e ...
is een wagen die door garage, fabriek of invoerder voor een periode van 6 maanden gebruikt werd, scheelt een serieuze slok op de borrel qua prijs(anders nooit in mijn budget te krijgen)
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 18:57
door Philken
V50 R schreef:
Wellicht kan je de sport schokdempers wisselen met de gewone variant? Ik denk dat dat je comfort probleem oplost. Ik zou even overleggen met je lease, in het verleden heb ikdat met mijn auto gedaan voor juist een sportonderstel en dat vonden ze prima, zolang het maar oem was.
is al een no-go, zelfs over de trekhaak doen ze moeilijk: ik mag eentje monteren op eigen kosten maar moet ze laten zitten als ik de wagen terug binnen geef omdat er 'schade' is door de plaatsing(gat in de bumper)
simpel opgelost door een andere onderbumper te plaatsen(die ik dan ook nog mooier vind) en niks te melden

na 3 jaar gaat de originele onderbumper er terug onder wanneer de auto binnen moet en laat ik de software van de stekker er terug uithalen

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 01.09.2018 - 19:14
door Blue-Eyes
Directie wagen ken ik, was meer plagen door je woord gebruik

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 02.09.2018 - 11:06
door Philken
Blue-Eyes schreef:
Directie wagen ken ik, was meer plagen door je woord gebruik
woordspeling

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 06.09.2018 - 20:17
door Philken
Philken schreef:
ondertussen 3000km verder en een eerste balans:
ophanging is echt hard tov van mijn vorige die verlaagd was met Eibach, hopelijk na monteren Eibach veren terug wat meer comfort
sportzetels zitten minder goed dan de comfortzetels(misschien ook door de hardheid van de ophanging?)nog nooit rugpijn gehad in een Volvo,deze keer wel
Eibach zit eronder en ik moet een rechtzetting plaatsen over de zetels, zoals ik reeds schreef hierboven, vond ik de ophanging zeer hard en de sportzetels minder comfy dan de gewone...
wat bleek vandaag toen we de ophanging gingen veranderen: de transportblokjes zaten nog op de voorste veren
nu met de Eibach's ondertussen een 100km gereden en auto rijdt veel comfortabeler en de zetels geven ook de schokken minder door
prettige neveneffect: de auto is vooraan 3cm gezakt en achteraan nog een goede cm
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 07.09.2018 - 08:32
door BlackcurrantV70
Begrijp ik nu goed dat d-erectiewagen de hele tijd met transportblokjes rond gereden heeft ?
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 07.09.2018 - 08:39
door Jelmer de Jong
Ja, daarom was hij zo stijf.
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 07.09.2018 - 12:22
door Plopkoek
Eibach veren, vooraan 3 cm en achteraan maar 1 cm?
Heb je een foto van je auto met deze veren?
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 07.09.2018 - 14:31
door Philken
Plopkoek schreef:
Eibach veren, vooraan 3 cm en achteraan maar 1 cm?
Heb je een foto van je auto met deze veren?
auto is een R design, staat normaal al een 1.5cm tot 2cm lager dan de normale, de Eibach verlaagt 3cm tov normaal maar door de blokjes stond de mijne vooraan redelijk hoog
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 07.09.2018 - 14:46
door V50 R
Erg mooi resultaat! Zeker icm de frontsplitter heeft de auto een erg strak voorkomen. Zwarte hoogglans spiegelkappen zouden hem afmaken icm het osmiumgrey

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 27.10.2018 - 11:32
door Philken
vandaag de winterbandjes laten plaatsen op een setje 18" Cratusvelgen die ik nog had liggen, zo moet de velg en band er niet telkens af:
Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 27.10.2018 - 19:57
door xelor
... gave wagen, polestar splitter wil ik zelf ook wel
wegens service aan eigen auto, rijd ik nu zelf tjdelijk met een 2018 V60 D4 aut R-design van Bluekens... powerdiesel

Re: 'nieuwe' v60 d3 R-design
Geplaatst: 27.10.2018 - 20:08
door Philken
xelor schreef:
... gave wagen, polestar splitter wil ik zelf ook wel
wegens service aan eigen auto, rijd ik nu zelf tjdelijk met een 2018 V60 D4 aut R-design van Bluekens... powerdiesel
thnx, Pol(y)estarsplitters zijn namaak
pakken goedkoper en wel leverbaar
