Het verwondert me dat nu de productie van de XC40 T3 al een tijdje aan het lopen is, men nauwelijks ( geen? ) testverslagen vindt van deze motorversie.
Zelf denk ik dat dit een interessante motorisatie is en buiten één korte getuigenis van een forumlid vind ik op internet geen tests, laat staan vergelijkende test
van de XC40 T3 . Heeft iemand een verklaring of is ergens toch iets te vinden.
ALvast bedankt voor jullie reacties,
Jo
XC 40 T3 testverslag
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.04.2018 - 17:15
Black Stone Volvo XC40 Momentum T3
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
- Marcel XC40T3
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 28.01.2018 - 14:29
EvaVolvo schreef: https://www.whatcar.com/news/2018-volvo ... -review/#2
Testverslag van vandaag online.
Bedankt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2018 - 13:58
- Locatie: Overijse
Bedankt EvaVolvo,
Het ziet er niet naar uit dat de testers grote fans zijn van de T3.
Enkel als ik hun vooropgesteld profiel met het mijne vergelijk, dan denk ik toch dat ik de goede keuze maakte.
Het getuigenis van die andere forumdeelnemer die zijn T3 reeds bezit was toch heel positief ?
Ik kijk uit naar meer tests,
Jo
Het ziet er niet naar uit dat de testers grote fans zijn van de T3.
Enkel als ik hun vooropgesteld profiel met het mijne vergelijk, dan denk ik toch dat ik de goede keuze maakte.
Het getuigenis van die andere forumdeelnemer die zijn T3 reeds bezit was toch heel positief ?
Ik kijk uit naar meer tests,
Jo
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.04.2018 - 17:15
https://www.autocar.co.uk/car-review/vo ... 018-review
En nog eentje....
Wat me een beetje zorgen baart, zijn de prestaties op de autostrade. In ons klein België ben je genoodzaakt deze te nemen.
Dat de T3 in vergelijking met de D4 of T5 minder dit en dat zal zijn, lijkt me niet meer dan normaal. De vraag is dan of zijn 156 PK voldoende vermogen biedt om zonder gevaar een autostrade op te rijden of in te halen....
En nog eentje....
Wat me een beetje zorgen baart, zijn de prestaties op de autostrade. In ons klein België ben je genoodzaakt deze te nemen.
Dat de T3 in vergelijking met de D4 of T5 minder dit en dat zal zijn, lijkt me niet meer dan normaal. De vraag is dan of zijn 156 PK voldoende vermogen biedt om zonder gevaar een autostrade op te rijden of in te halen....
Black Stone Volvo XC40 Momentum T3
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.04.2018 - 17:15
Neen, geen testrit voorzien. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat de mensen bij Volvo weten wat ze doen.
Maar ben wel benieuwd naar meer genuanceerde testverslagen. De vergelijking met de toppers D4 en T5 vind ik niet echt opgaan.
Eva
Maar ben wel benieuwd naar meer genuanceerde testverslagen. De vergelijking met de toppers D4 en T5 vind ik niet echt opgaan.
Eva
Black Stone Volvo XC40 Momentum T3
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2018 - 13:58
- Locatie: Overijse
Hei terug,
Ik heb hetzelfde gevoel.
Ik zie uit naar een meer genuanceerde test ipv van steeds maar die prestatievergelijkingen. (liefst eens van Belgische/Nederlandse tijdschriften).
Wetende hoe de verkeerssituatie in België is, denk ik dat een nieuw ontworpen, zij het wel een gedownsizede motor, een heel rationele benadering is van
wat de markt nodig heeft. Ik rij nu met een dieseltje 1600 met 95 pk, dus neem ik aan dat een 1500 benzine met 156 pk en een koppel van 265 Nm wel géén stap achteruit zal zijn.
Bovendien ben ik eerder een rustige cruiser dan een sprinter. Ik zie het karakter van een Volvo met een basismotorisatie wel samenvallen met mijn behoeften.
Gezien ik wèg was van het model geloof ik dat de XC40 T3 me ook veel comfortplezier zal leveren tegen aanvaardbare gebruikskosten.
Ik zie wel uit naar wat het uiteindelijk verbruik zal zijn, en dat zal uiteraard hoger zijn dan mijn zuinige maar inmiddels verguisde diesel...
(Ik vind het anders wèl jammer dat er bij Volvo niet aan gedacht is een CNG versie te voorzien)
Dus ander en beter...
Jo
Ik heb hetzelfde gevoel.
Ik zie uit naar een meer genuanceerde test ipv van steeds maar die prestatievergelijkingen. (liefst eens van Belgische/Nederlandse tijdschriften).
Wetende hoe de verkeerssituatie in België is, denk ik dat een nieuw ontworpen, zij het wel een gedownsizede motor, een heel rationele benadering is van
wat de markt nodig heeft. Ik rij nu met een dieseltje 1600 met 95 pk, dus neem ik aan dat een 1500 benzine met 156 pk en een koppel van 265 Nm wel géén stap achteruit zal zijn.
Bovendien ben ik eerder een rustige cruiser dan een sprinter. Ik zie het karakter van een Volvo met een basismotorisatie wel samenvallen met mijn behoeften.
Gezien ik wèg was van het model geloof ik dat de XC40 T3 me ook veel comfortplezier zal leveren tegen aanvaardbare gebruikskosten.
Ik zie wel uit naar wat het uiteindelijk verbruik zal zijn, en dat zal uiteraard hoger zijn dan mijn zuinige maar inmiddels verguisde diesel...
(Ik vind het anders wèl jammer dat er bij Volvo niet aan gedacht is een CNG versie te voorzien)
Dus ander en beter...
Jo
Laatst gewijzigd door jovdk op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Viet
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04.05.2018 - 11:30
Beste Jovk / evavolvo en anderen,
Ik rij nu al van 1/6 met de T3. En ik moet zeggen dat ik me niet in de beoordeling kan vinden hierboven.. integendeel, de motor is vinniger en pittiger dan ik verwachte. Hoegenaamd geen moeite om autostrade verkeer te trotseren en qua inhalen al zeker geen moeite. Enige wat je ervan kan zeggen is dat indien je de motor moet gebruiken voor snellere acceleratie en "zwaar" gebruik stijgt het verbruik ook fors. Maar met normaal verkeer vind ik persoonlijk het heel erg goed meevallen. Enige vraag die ik zelf nog niet heb kunnen invullen is hoe de auto reageert op een klim, maar ik verwacht ook hier geen probleem.
PS en als je referentiepunt de 1.6D met 95 pk gaat dit qua gevoel een racemachine zijn, maar ga je aan de pomp ook wel verbaasd worden vrees ik
Ik rij nu al van 1/6 met de T3. En ik moet zeggen dat ik me niet in de beoordeling kan vinden hierboven.. integendeel, de motor is vinniger en pittiger dan ik verwachte. Hoegenaamd geen moeite om autostrade verkeer te trotseren en qua inhalen al zeker geen moeite. Enige wat je ervan kan zeggen is dat indien je de motor moet gebruiken voor snellere acceleratie en "zwaar" gebruik stijgt het verbruik ook fors. Maar met normaal verkeer vind ik persoonlijk het heel erg goed meevallen. Enige vraag die ik zelf nog niet heb kunnen invullen is hoe de auto reageert op een klim, maar ik verwacht ook hier geen probleem.
PS en als je referentiepunt de 1.6D met 95 pk gaat dit qua gevoel een racemachine zijn, maar ga je aan de pomp ook wel verbaasd worden vrees ik
XC40 T3 R-design & C30 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13.06.2018 - 13:58
- Locatie: Overijse
Bedankt Vliet,
Ik neem me voor om me enkel nog een beeld te vormen via de gelukkigen die hun XC40 T3 reeds bezitten.
Deze info is volgens mij objectiever en realistischer dan blindelings de conclusies van testrapporten van de pers te absorberen.
Daarmee is meteen gezegd dat dit Volvo-forum het ideale platform is om info te sprokkelen.
Ik hoop dat nog meer forum gebruikers hier hun ervaringen zullen neerpennen.
Alvast bedankt aan allen die deze topic blijven volgen en voeden.
Jo
Ik neem me voor om me enkel nog een beeld te vormen via de gelukkigen die hun XC40 T3 reeds bezitten.
Deze info is volgens mij objectiever en realistischer dan blindelings de conclusies van testrapporten van de pers te absorberen.
Daarmee is meteen gezegd dat dit Volvo-forum het ideale platform is om info te sprokkelen.
Ik hoop dat nog meer forum gebruikers hier hun ervaringen zullen neerpennen.
Alvast bedankt aan allen die deze topic blijven volgen en voeden.
Jo
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26.06.2018 - 06:37
Beste Vliet,
Ik ben ook in blijde verwachting van een T3 R-Design alleen moet ik nog enkele maanden wachten.
Ik heb je bericht over de T3 gelezen en ben ook blij dat de rij eigenschappen positief zijn.
Vraagje; zou je een foto van de middenkonsole met de schakelpook kunnen maken aangezien deze anders is als bij de automaat.
Deze is niet goed te zien via internet, ook de bekerhouder en het vuilnisbakje zijn volgens mij anders.
Bij voorbaat dank.
Graat
Ik ben ook in blijde verwachting van een T3 R-Design alleen moet ik nog enkele maanden wachten.
Ik heb je bericht over de T3 gelezen en ben ook blij dat de rij eigenschappen positief zijn.
Vraagje; zou je een foto van de middenkonsole met de schakelpook kunnen maken aangezien deze anders is als bij de automaat.
Deze is niet goed te zien via internet, ook de bekerhouder en het vuilnisbakje zijn volgens mij anders.
Bij voorbaat dank.
Graat
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8117
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toch best grappig om te lezen dat mensen ongerust zijn of 156pk wel voldoende is om op de snelweg te rijden, mijn eerste auto had 55pk en daar reed ik ook aan 130 mee op de snelweg.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.01.2008 - 13:28
Vuilbakje kan enkel geleverd worden in combinatie met automaat: stond duidelijk vermeld in brochure.
Is een van de redenen waarom ik voor automaat gegaan ben.
Is een van de redenen waarom ik voor automaat gegaan ben.
Honda Accord
Volvo 340-5deurs
Volvo 340-4deurs
Volvo 440
Volvo V70
Volvo S40
Volvo V70 MY2013
XC40 D3 Momentum GT
Volvo 340-5deurs
Volvo 340-4deurs
Volvo 440
Volvo V70
Volvo S40
Volvo V70 MY2013
XC40 D3 Momentum GT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 13.04.2018 - 17:15
Zalig! Je maakt van mij een blij mens.Viet schreef: @evavolvo : ik geef je hooguit een week en je gaat al fan zijn van de "extra" pk's tov de vorige versie
Black Stone Volvo XC40 Momentum T3
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
Vorig Black Volvo C30 Green Rover 200
- RZA
- 4th Gear member
- Berichten: 754
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Die zal dan ook ietsje lichter zijn geweest dan de XC40 gok ik zo..BlackcurrantV70 schreef: Toch best grappig om te lezen dat mensen ongerust zijn of 156pk wel voldoende is om op de snelweg te rijden, mijn eerste auto had 55pk en daar reed ik ook aan 130 mee op de snelweg.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018