Pagina 1 van 1
					
				Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 10:05
				door crusader
				Hoi ik heb momenteel 170.000 km op mijn 2014 plugin D6 dus het vervangen van de ditributieriem komt eraan. Nu was ik even prijzen ah opvragen en zie dat er een serieus prijsverschil zit tussen de distributieriem vervangen van een plugin D6 en een normale D5. Is hier meer werk aan bij een D6 plugin?
grt
Cr.
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 12:00
				door Tsjemp
				Ik volg ff. Wat zijn de prijzen die je hebt doorgekregen?
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 13:12
				door Cem
				Volgens de volvo site(service price indicator):
- D6 1495,-
- D5 1160,-
De realiteit is dat dit indicatiebedragen zijn en per dealer nogal kunnen verschillen.
Ben benieuwd naar de prijsopgave die crusader heeft.
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 17:45
				door Gouwe
				Morgen gaat mijn auto voor de d-riem. Begreep dat de meerkoaten o.a te maken hebben met het spanningsvrij maken van de auto en weer terug. Zal het morgen nog eens navragen als ik het niet vergeet
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 19:00
				door Tukker999
				Even opschrijven op een briefje....
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 21.06.2018 - 19:53
				door Gouwe
				Bijdehandje 

 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 22.06.2018 - 16:31
				door t5r
				Hoogspanningskabelboom loopt langs de distributieriemafdekkap en moet voor een gedeelte losgemaakt worden, dus moet de auto spanningsloos gemaakt worden. Daarnaast moet ook de multi-riem spanner vervangen worden bij 180.000 km en deze is ook een stuk duurder dan bij een gewone d5
			 
			
					
				Echte kilometers dieselmotor distributie
				Geplaatst: 29.07.2018 - 10:32
				door volvoben
				Denk er aan dat de diesel van de phev minder kilometers loopt dan een normale auto. De distributieriem hoeft dus ook pas vervangen te worden als de diesel motor 180k km heeft gelopen
Je kan dit met vida uitlezen. Mijn auto had met 180k km op het dashboard  pas 123k km op diesel gelopen. De rest elektrisch.
Weer een meevaller voor de phev rijders. 
Hoop dat je hem nog niet hebt vervangen.
			 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 30.07.2018 - 18:51
				door Tukker999
				volvoben schreef:
Je kan dit met vida uitlezen. 
Vertel, vertel!
 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 30.07.2018 - 18:58
				door rsnhakan
				HeinvdW schreef:
volvoben schreef:
Je kan dit met vida uitlezen. 
Vertel, vertel!
 
De dealer kan precies voor je nakijken hoeveel km je op stroom hebt gereden.
 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 30.07.2018 - 19:29
				door Paul
				Ja maar je moet het andersom bekijken, ik heb dus ook zo die fout gemaakt en toen zeiden ze nee.
Je moet vragen hoeveel KM heeft het dieselblok gereden 

 Dan even rekenen!
 
			
					
				Re: Distributieriem bij D6, meer werk?
				Geplaatst: 01.08.2018 - 21:29
				door JohnH
				En dan nog.. Volvo schrijft onderhoud voor, als je daarna eventueel een probleem hebt hoef je niet aan te kloppen bij Volvo voor coulance....
Door het vaak starten van de diesel (met hogere toeren) in de hybride stand kan de distributie ook extra belast worden.
Het is uitstel van kosten, geen besparing tenzij je de auto wilt verkopen, maar dan staat de prijs onder druk!