1e defecten XC40/garantie issues

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luc VG
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 04.02.2018 - 19:26

Luc VG schreef:
rikvanbeek schreef: @Luc VG

Net de auto terug van de dealer. Een van de achterbanden is vervangen, had een vlakke kant. Helaas is hiermee het probleem niet verholpen. Dealer gaf aan als het niet naar tevredenheid was, de auto terug moest naar "Volvo Nederland". Hier heb ik helemaal geen zin in, want dan ben ik de auto lang kwijt. Heb niet een mooie XC40 gekocht om een V40 vervangende auto te rijden...

Ga eerst zelf op zoek naar de oorzaak, banden en velgen kunnen nu wel uitgesloten worden.
Feiten
De resonantie/trilling is merkbaar bij 105-135 km/h.
Het is onafhankelijk van versnelling of in zn neutraal, dus daarmee geen toerental/motor gerelateerde trilling.
Daarmee is het trilling wat ontstaat na de versnellingsbak, of niet aandrijving gerelateerd.

Scenario 1:
Aandrijfonderdeel veroorzaakt trilling
Test: Geen idee hoe dit uit te sluiten

Scenario 2:
Aerodynamische resonantie.
Test: met 105 relatief dicht achter voorganger of touringcar rijden, hiermee in de slipstream/luchtgat rijden, of hiermee de resonantie verdwijnt/afneemt.

Eervaart niemand behalve Luc VG een soort resonerend geluid tussen de 100-130?
@luc VG, wat voor model rij jij? Wellicht is het model/velgtype gerelateerd?
Rik, Ik rij met een T4 R-design en de 19" velgen. Volgens mij hoor ik eerder een aerodynamisch probleem, maar ik heb het ook nog niet direct kunnen plaatsen. Heeft windrichting hier een effect op het geluid of is het een turbulentie van voorliggend verkeer. Het stoort niet echt maar ik hoor het soms wel op autosnelwegen. Ik ga er in de toekomst zeker nog wel eens achteraan en ik denk dat je dit in elke XC40 kan horen. Ik denk ook eerder aan scenario 2. Het is zo een effect van : ik zet vooraan men raampje open en binnenin de wagen begint het te rommelen van drukopbouw in de wagen en als je dan achteraan het raam op een kiertje zet dan verdwijnt het geluid. Dit fenomeen krijg je ongeveer maar dan wel in fel afgezwakte mate aan de buitenzijde van de wagen. Je zou eigenlijk eens een testje moeten kunnen rijden met een XC40 van de dealer, dan weet je het meteen !
htd
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.04.2018 - 13:37

Sinds 26-09-218 heb ik mijn Volvo XC40 T4 AWD momentum.
De auto bevalt en rijdt prima en naar alle tevredenheid.

Ik heb wel een vraag over het dashboard, na het starten van de auto verschijnt in het middendeel van het dashboard een witte autoafbeelding. Hierin kun je zien of de gordel omgedaan zijn, deur(en) open of dicht enz.
Nu de vraag deze afbeelding verdwijnt na het wegrijden een enkele keer na 2 á 3 seconden maar de meeste keren blijft de afbeelding van de auto nog één tot twee minuten in beeld en verdwijnt dan pas.
Ongeveer 2 van de 10 keer is de afbeelding weg na 2 seconden 8 van de 10 keer duurt het veel langer.
Dit is met name bij navigatie erg irritant in de stad omdat je in het midden nog geen navigatie overzicht hebt. Dus pas na een minuut of soms nog langer.

Hebben anderen ook deze ervaring of weten jullie waaraan dit verschijnsel ligt?

Een afbeelding van het dashboard hieronder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2018 - Volvo XC40 T4 AWD Momentum
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Jan XC40 R-T4 schreef:
Jan XC40 R-T4 schreef: Ja hoor, weer volop beeld! :lol:
Zou moeten hè met een nieuw display..
Er zat na het uitlezen dus aantoonbaar een fout in het display!
The story continues……
Nieuwe teller was weer gewoon op 0 begonnen, dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Hij had de al gereden kilometers, na montage van de nieuwe unit, vanzelf over moeten nemen.
Niet dus!
De dealer wist het even ook niet.
Na overleg met Volvo Brussel, de accuspanning moet eraf en dan een reset met de computer moet het weer recht trekken.
Nope…… =)
Men is er nog steeds niet uit hoe het nu wel moet!

Daarnaast merkte ik dat de auto wat naar rechts trok.
Eerst dacht ik dat het wennen aan de nieuwe auto was, maar na wat opletten en uit proberen werd het heel duidelijk.
Kan gebeuren denk je dan, even opnieuw uitlijnen en opgelost.
Nope, ook niet..... :(
Uitlijning bleek te kloppen en toen wist de dealer het even ook niet meer.
Auto staat alweer ruim een week bij de dealer.
Van alles geprobeerd, zegt men, maar er is nog geen oorzaak en oplossing gevonden.
Er is overleg met de importeur.
Maandag wordt de uitlijning opnieuw gechecked met een Hunter 3D uitlijnbank.
Dan zou het antwoord van Volvo moeten komen wat er aan de hand is en aan te doen is.....

Al met al dus 3 weken een nieuwe auto en alles bij elkaar nog geen week in gereden! >_<
Status quo:
Teller resetten blijkt uiteindelijk toch niet te kunnen / mogen volgens Volvo Zweden.
Voorkomen van de mogelijkheid tot manipuleren van tellerstanden!
Op zich logisch, maar vreemd dat dit bijna 2 weken moet duren om helder te krijgen....

Mijn auto na ruim 1,5 week bij de dealer weer opgehaald.
Na al het zoek en uitprobeer werk is het niet opgelost, men weet het niet.
Twee specialisten van de importeur zijn langs geweest bij de dealer, hebben er ook in gereden en ook geconstateerd dat hij inderdaad naar rechts trekt. :-/
De auto gaat over zo'n 3 weken naar de importeur voor nog uitgebreider onderzoek. Ik ben hem dan waarschijnlijk weer een week kwijt.
Men is er wel van overtuigd dat met het gaat vinden en op kan lossen....
We zullen zien!

Ook mijn achterklep hangt trouwens iets scheef, daar kunnen ze niks aan doen wordt gezegd door de dealer.....
Ik weet niet of ik dit kan / ga accepteren.

Verder de laatste twee dagen ook geconstateerd dat er tussen 105 en 125 km / uur onrust / trillingen in de auto zitten.
Rik hier op het forum heeft hier ook melding van gemaakt.
Het vervelende is dat als je dit eenmaal door hebt je er niet meer omheen kan.
Boven en onder die snelheden rolt hij heel smooth, dus er is een duidelijk waarneembaar verschil.
Ik ga dit ook melden zodat ze er bij de importeur ook maar eens op moeten letten tijdens het onderzoek en natuurlijk oplossen.

Al met al nog erg weinig plezier gehad van mijn nieuwe auto.... :(
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Gebruikersavatar
HanL
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 03.10.2017 - 10:41

htd schreef: Hebben anderen ook deze ervaring of weten jullie waaraan dit verschijnsel ligt?
Heb ik ook af en toe.
Het beeld van de auto blijft dan na de "system-check" in beeld. De oorzaak is voor mij onduidelijk.
Er volgen nl. geen waarschuwingsmeldingen dat er iets niet zou functioneren.

Bij mij verdwijnt het beeld direct na het indrukken van het "rondje" op het rechterdeel van het stuurwiel.
XC40 P8-AWD Full Options
XC40 T5-AWD R-Design Intro Edition met Luxury en Scandinavian Line in Crystal White Pearl
htd
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.04.2018 - 13:37

Bij mij verdwijnt het beeld direct na het indrukken van het "rondje" op het rechterdeel van het stuurwiel.
Bedankt voor je antwoord.
Drukken op het “rondje” had ik nog niet geprobeerd, ga ik ook proberen.
2018 - Volvo XC40 T4 AWD Momentum
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

@jan klinkt alsof jij identieke problemen als ik ondervindt. Ik had ook scheve achterklep, deze hangt na veel stelwerk recht, maar de naad is links nog minimaal ruimer dan rechts. Ik accepteer het maar, er zijn grotere problemen.

Trilling wordt bij mij steeds erger. Nu al merkbaar bij 90-130. Donderdag gaat er andere set velgen op; maar heb er hard hoofd in dat dit de oplossing is. Ik laat het weten. Denk dat het in de aandrijflijn zit. Helemaal nu Jan hetzelfde heeft bij totaal andere set velgen.
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Ik heb het met mijn vorige Mitsubishi PHEV ook gehad.
Daar zat het uiteindelijk toch in het niet rond zijn van de banden (Toyo), het zogenaamde hoogteslag.
Een nieuwe set banden erop gekregen, na veel zoeken, balanceren e.d. dat het niet op loste.
Daarna volledige rust, en dat is de 4,5 jaar daarna ook zo gebleven.

Afwachten hoe ik hem na de importeur checks terug krijg. :-/
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Zie foto's van klep.
Rechts zou voor mij wat omhoog moeten.
Witte reflectie lijn loopt niet recht, dat is links wel goed.
Ook de verticale naad breedte verschilt links en rechts.
Maar misschien ben ik een te grote perfectionist / pietlut..... =)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Jan XC40 R-T4 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
JWDIJ
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.06.2018 - 08:18

Bij mijn xc-T4 inscription hetzelfde euvel. Gaat morgen naar de dealer om recht te hangen.
Gebruikersavatar
Jan XC40 R-T4
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 22.04.2018 - 17:02

Die van mij kan volgens de dealer rechts niet omhoog omdat de klep dan aan de bovenkant boven het dak uit gaat steken met risico op fluiten...... :(
Volvo XC40 T4 R-design - 22 september 2018
Mitsubishi Outlander PHEV december 2013
Ford Mondeo Wagon 2007
JWDIJ
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 17.06.2018 - 08:18

Dat is vreemd. De achterklep is niet ineens groter geworden. Hij hangt er gewoon niet recht in. Zit waarschijnlijk iets te veel speling op de gaten waarin de bevestiging moet vallen. Ik laat het weten of het gelukt is.
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

Afbeelding

Zo hangt die van mij nu. recht, maar de naad is niet symmetrisch.

Vandaag ivm resonantie eens met 102 strak achter een touringcar gereden en met 120 achter een paardenvrachtwagentje. Het lijkt er sterk op dat dan het trillen/resonantie dan weg is... Wat mij doet vermoeden dat er ergens luchtwerveling ontstaat. Omdat het zowel op een R design als op mijn momentum voorkomt, ligt het vermoedelijk niet aan de velgen of bumpers. Ik hoor niet iedereen hierover klagen, dus het is wel iets wat specifiek bij een aantal autos voorkomt. Zou het te maken hebben met de scheve montage van de klep? Ik las op het internet dat bij een Skoda Rapide dit leidde tot een dreunende resonantie van de achterklep.

Donderdag andere velgen testen en anders eens met de dealer in overleg wat kan zijn.
Laatst gewijzigd door rikvanbeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
gdc
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 28.01.2008 - 13:28

Bij mij loopt de reflectie ook niet mooi door (is zoals op foto rechterzijde bij Jan XC40 R-T4).
Maar wel aan beide kanten hetzelfde,; dus klep hangt op zijn minst wel recht ...
Honda Accord
Volvo 340-5deurs
Volvo 340-4deurs
Volvo 440
Volvo V70

Volvo S40
Volvo V70 MY2013
XC40 D3 Momentum GT
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

XC40 D4 AWD 190pk
14000km


Even een update van mijn problemen...
*trillingen bij +-92, 111 en 123 km/u zijn na 2 bezoeken van 8 dagen nog steeds niet weg ! Uitgelijnd , gebalanceerd....niets ! Echt vervelend !
Ik erger mij er dood in dat het bij al mijn vorige volvo's niet zo was.
Bij de dealer erkennen ze het wel en zijn ze meegereden met mij zodat ik het kon aantonen. Zelfs het flesje water dat in de middenconsole stond zie je zo meer trillen bij die snelheden.
Degene die meereed zei me dat het wel eens aan de aandrijving/overbrenging kan liggen. Probleem zal zijn dat ze hier NOOIT iets zullen kunnen aan verhelpen.

*ook nog : auto BLIJFT na uitlijnen steeds naar links trekken. En het rare is dat het smorgens meer uitgesproken is. Dat is ook al zo iets raars dat na een volledige uilijning zoiets uberhaupt zou blijven, los van het feit dat hij trilt bij bepaalde snelheden. Binnenkort gaat hij ALWEER binnen voor dat trillen...ppffffffffffffffffffffff !

*gebogen dakraam is beter : ze hebben er aan gesleuteld (lees : glas wellicht getrokken op de vijzen waarmee ze kunnen regelen.)

*trillen dakraam bij dichtschuiven is weg nadat ze er aan gewerkt hadden. Blijkbaar lag het aan 2 beugels. Niet vernieuwd maar bijgesteld en klaar. Smeren helpt hier dus niet (wat ze vorige keer hebben gedaan), enkel bijstellen helpt voor dat trillen.

*ook nog : een paar duizend km geleden begon er onderaan rechts iets te 'tikken' , een metalen geluid...blijkbaar is het de onderplaat die tikt tegen een bovenliggend onderdeel. Volledige plaat heeft nu rubbers tussenin waardoor tikken weg is. Ze dachten ook dat hiermee het trillen van de auto zou wegzijn...nope. Heeft er niets mee te maken...

* ook nog te vermelden : de ventilator slaat geregeld aan en geeft zelfs trillingen door op het stuur. Ze erkennen dit maar ook hier niets aan te doen. Die trillingen voel je op sommige momenten ook als je rijdt. Je voelt gewoon dat de ventilator aanschiet. Soms draait hij zelfs een 15km lang...tooooooooooffff ! En nee dit is niet het specifieke trillen van de volledige auto bij 93,111 en 123.
In de garage zeggen ze dat deze wagens meermaals opgestookt worden(of zoiets ??) om het roetgehalte te verminderen.(???) Vandaar dat de ventilator meermaals draait. Met wat verhalen komen ze nog af zeg...?!

*MAAR NOG NIET GEDAAN ! sinds gisteren GEEN CITY-Safety meer en 3 foutmeldingen op scherm ! Ook geen cruise-control meer....heb gebeld : ' ja we zullen hem eens moeten uitlezen hé...' dus alweer binnen...ja man....

Ben momenteel niet tevreden zeker ook omdat deze D4 AWD niet onder de 7.2 liter/100 te krijgen is. En ja ik rij 'lange' kms, dus veel autostrade. Mijn vorige S60 rdesign 160pk haalde met gemak 6.0 l.100 bij een 5 cylinder. Nooit problemen mee gehad (...ik wil hem terug :( ...)
Ik vraag mij af wat ze allemaal in die boekskes drukken qua meetresultaten. Doen ze die testen op de rollen misschien zonder tegenwind ?! Je zou het haast geloven....

Moet je weten, deze wagen kost een 52K in Belgie, alles erop en er aan....mijn gedacht is er meer aan dan op :devil:

WORDT VERVOLGD :(
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door raystef op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Erikho
4th Gear member
Berichten: 701
Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32

Nou, nou, daar wordt je niet vrolijk van!
Hopelijk weten ze de diverse oorzaken uiteindelijk te vinden en op te lossen.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
rikvanbeek
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.06.2013 - 15:40

@raystef. Dat trillen is er bij mij ook niet uit na 5x in de garage. Ik heb zelf met andere wielen gereden van demo auto waarbij de garage stelde dat het dan weg zou zijn. Dit was niet het geval. Sterker nog! Ook de demo auto een t4 awd design heeft de deunende resonantie.

Omdat zowel mijn d3 momentum als de t4 rdesign demo het zelfde gedrag vertonen is het vrijwel uitgesloten dat het uit de wielen of aandrijving komt. Eerder denken we nu aan aerodynamische resonantie. Ik heb al gereden zonder carterplaat, om te testen of deze de resonantie veroorzaakt. Dit hielp niet.

De garage speelt probleem nu door aan Volvo NL, het is mij onbekend wat en of er wat mee gedaan gaat worden. Feit is dat het onacceptabel is. Het is continue afwachten en de garage geeft geen terugkoppeling op papier; enkel telefonisch wat ik storend en vreemd vindt.

Daarnaast vermoed ik dat iedere xc40 het heeft. Het lijkt erger te zijn geworden na 14.000 km; maar kan ook zijn dat ik me al 14.000km zit te ergeren. Wellicht valt het anderen niet op? Het is een dreunend ritmisch trillen wat vooral bemerkt wordt aan het bewegen van de onderkant van je broek. Daarnaast ernaar ik ritmisch dreunen alsof er drukverschil door een open raam ontstaat.
Gebruikersavatar
Volvoduck
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 20.03.2018 - 10:45

Volvoduck schreef: ik heb sedert 2 weken een probleem met het panoramadak, het openschuiven/kantelen en gordijn lopen prima, alleen bij het sluiten van het dak trilt/springt deze hevig bij het toeschuiven.. :( .

De dealer kon het niet oplossen, dus rapportje opgesteld met de nodige foto's - filmpjes.
Gent kan het ook niet oplossen dus zit het nu bij de ingenieurs in Zweden....
Ondertussen is er nu een 2de geval bij mijn dealer met identieke problemen en in de week van 8 augustus krijgt deze auto een volledig nieuwe frame...(een volle week in de garage hiervoor...!) en wordt het "oude" frame opgestuurd naar Zweden als studie wat er loos is en hoe te verhelpen!

Vanaf dan gaan ze beslissen wat ze gaan doen met mijn dak.... :-/

wordt vervolg !
probleem trillen dak is opgelost op 30/8 en sedertdien werkt het perfect
verder ook maar geen enkele opmerking of probleempje te melden :happy: (ondertussen toch al + 17.000km )
raar dat er toch wat eigenaars zijn met problemen van banden/wielen - resonantie - ik gelukkig niet van 0 tot +200km/u absoluut niks ;-)
Gebruikersavatar
benv70t
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.06.2017 - 09:01
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Hallo,

ik rijd nu ongeveer 1 maand in mijn zwarte XC40 T4 Rdesign, vanaf dag 1 heb ik al last van een krakende bestuurders stoel en tevens kan de auto op geen enkele manier verbinding maken met het internet/downloadcenter.
De auto ben ik al 2 x 1 gehele dag kwijt geweest zonder resultaat, het geen internet hebben is niet zo erg maar die krakende stoel iriteer ik me mateloos aan, zo erg zelfs dat ik niet meer in de volvo rijd maar in onze andere auto Opel AmperaE.
Beide keren dat de auto bij de dealer heeft gestaan is er over en weer contact geweest met Brussel, en omdat ze er niet uit komen nu rechtstreeks met Zweden, inmiddels is het zo ver dat de stoel met rail vervangen word, en het vermoeden van de dealer is dat de gehele computer ook vervangen worden na akkoord uit Zweden.
Al met al nog weinig rijplezier gehad met de auto. <_<
Volvo history
850 20v sedan, V70 2,5T, S70 10v, 850 T5R sedan, 850 T5R station, C70 T5, S80 2.9, S80 2,4, S80 3.2, XC40 T4
XC70 2,4 ( nog in mijn bezit ) V90 CC T5 dagelijkse auto nu
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

benv70t schreef: Hallo,

ik rijd nu ongeveer 1 maand in mijn zwarte XC40 T4 Rdesign, vanaf dag 1 heb ik al last van een krakende bestuurders stoel en tevens kan de auto op geen enkele manier verbinding maken met het internet/downloadcenter.
De auto ben ik al 2 x 1 gehele dag kwijt geweest zonder resultaat, het geen internet hebben is niet zo erg maar die krakende stoel iriteer ik me mateloos aan, zo erg zelfs dat ik niet meer in de volvo rijd maar in onze andere auto Opel AmperaE.
Beide keren dat de auto bij de dealer heeft gestaan is er over en weer contact geweest met Brussel, en omdat ze er niet uit komen nu rechtstreeks met Zweden, inmiddels is het zo ver dat de stoel met rail vervangen word, en het vermoeden van de dealer is dat de gehele computer ook vervangen worden na akkoord uit Zweden.
Al met al nog weinig rijplezier gehad met de auto. <_<
Dat gedoe met internet heb ik ook gehad. Probleem werd waarschijnlijk veroorzaakt door een verkeerd certificaat (certificaat in de auto werd niet herkend door de server in Zweden volgens de techneut by Mobility Centre in Barendrecht). De vervangende computer uit Zweden was al binnen en vlak voor die zou worden geïnstalleerd kreeg ik "ineens" verbinding. Sindsdien werkt het perfect; gisteren nog werd de november update van de kaart van de Benelux gedownload en geïnstalleerd. Ik gebruik de Spotify app ook dagelijks.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
raystef
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 21.08.2018 - 11:03

rikvanbeek schreef: @raystef. Dat trillen is er bij mij ook niet uit na 5x in de garage. Ik heb zelf met andere wielen gereden van demo auto waarbij de garage stelde dat het dan weg zou zijn. Dit was niet het geval. Sterker nog! Ook de demo auto een t4 awd design heeft de deunende resonantie.

Omdat zowel mijn d3 momentum als de t4 rdesign demo het zelfde gedrag vertonen is het vrijwel uitgesloten dat het uit de wielen of aandrijving komt. Eerder denken we nu aan aerodynamische resonantie. Ik heb al gereden zonder carterplaat, om te testen of deze de resonantie veroorzaakt. Dit hielp niet.

De garage speelt probleem nu door aan Volvo NL, het is mij onbekend wat en of er wat mee gedaan gaat worden. Feit is dat het onacceptabel is. Het is continue afwachten en de garage geeft geen terugkoppeling op papier; enkel telefonisch wat ik storend en vreemd vindt.

Daarnaast vermoed ik dat iedere xc40 het heeft. Het lijkt erger te zijn geworden na 14.000 km; maar kan ook zijn dat ik me al 14.000km zit te ergeren. Wellicht valt het anderen niet op? Het is een dreunend ritmisch trillen wat vooral bemerkt wordt aan het bewegen van de onderkant van je broek. Daarnaast ernaar ik ritmisch dreunen alsof er drukverschil door een open raam ontstaat.
Sorry voor het latere antwoord.
Het is inderdaad een common probleem. Dat staat vast. Heb ook met een andere en identiek dezelfde gereden en die had het ook. Weliswaar iets minder.

We hebben aan mijn wagen ook de onderplaat volledig afgeveerd zodat deze niet meer klappert tegen de bovenkant. Dat deed zich voor wanneer ik op een oneffen wegdek reed. Werd ook direct erkend door de dealer. En meteen hersteld. We dachten dan ook dat het misschien de wind zou zijn geweest die deze trillingen voortbracht bij een 110 en 123km maar bleek niet zo te zijn.
Deze week vroeg ik telefonisch om hierover eindelijk eens een rapport te sturen naar Volvo Gent maar ze willen precies niet.....echt vervelend !
Ik denk dat ik het op den duur nog aangetekend ga moeten melden. Zo ver is het gekomen !

De 19e nov alweer terug voor de camera. Konden ze niet oplossen. Volvo Gent stuurde hiervoor een protocol en die dag gaan ze de camera TRACHTEN te calibreren zodat ik eindelijk al mijn functies terug heb. Zoniet gaat er een andere camera in...man man man ....

Toch 1 positieve noot : bij mijn vorige bezoek (ik denk het 6de al :'( ) hebben ze er de laatste systeemupdate opgezet en wat blijkt : het verbruik is gedaald met 0.8l/100km !
Ik doe 'lange kms' en kan het goed opmeten op een volle tank. Voorheen was het 7.2 en nu een 6.4 wat er al wat beter begint op de lijken...ze zullen nog klachten hebben gehad over het hoge verbruik.
En aan de prestatie moet ik niet inboeten.
Ik geef hier alvast de systemupdate nummer geldig voor D4 AWD 190pk : 31676056
Aan allen, misschien kan je eens informeren bij je dealer want het verschil is echt opmerkelijk.
(heb er nu een 15000 opstaan)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”